اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر


چهارمین روز جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای گروه زاگرس در تالار ایوان شمس و کوارتت هلند در تالار وحدت برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
جشنواره موسیقی فجر-روز چهارم(1)-مصاحبه با دبیر جشنواره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین روز جشنواره موسیقی فجر +عکس


نخستین اجرا از بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با گروه موسیقی "لیان" به سرپرستی محسن شریفیان و اجرای موسیقی جنوب کشور با استقبال تماشاگران به ویژه بوشهری‌های مقیم تهران در تالار وحدت برگزار شد.

فرارو: نخستین اجرا از بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با گروه موسیقی "لیان" به سرپرستی محسن شریفیان و اجرای موسیقی جنوب کشور با استقبال تماشاگران به ویژه بوشهری‌های مقیم تهران در تالار وحدت برگزار شد.

محسن شریفیان و گروه همراه‌اش طبق وعده‌ای که داده بودند در تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی "لیان" قطعات متنوعی از موسیقی و داستان های فولک بومی بوشهری و همچنین یک قطعه موسیقی آفریقایی با عنوان "دینگو مارو" را برای نخستین بار روی صحنه بردند. این برنامه ساعت 18:30 دیشب 25 بهمن در تالار وحدت آغازگر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر بود.

یکی از مهمانان ویژه این کنسرت حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما بود که مورد تشویق حاضران در سالن قرار گرفت. محسن شریفیان درباره فرخ‌نژاد گفت: این بازیگر سینمای ایران از جمله هنرمندان جنوبی است که موسیقی را به خوبی می شناسد و علاقه بسیاری به ساز نی انبان دارد.

یکی دیگر از برنامه های اولین روز جشنواره موسیقی فجر اجرای کنسرت احسان خواجه امیری بود.

مطابق رسم معمول اجراهای جشنواره‌ای و غیرجشنواره‌ای، این برنامه نیز با نیم ساعت تأخیر در ساعت 19 آغاز شد و این در حالی بود که تا دقایقی پیش از شروع کنسرت، تعداد خالی صندلی‌ها نشان از آغازی سرد و کم‌استقبال داشت اما رفته رفته با حضور تماشاگران تمامی صندلی‌های سالن همایش‌های برج میلاد پر شد. خواجه‌امیری علت این تأخیر از سوی مخاطبان را ترافیک سنگین اطراف برج میلاد دانست.

خواجه امیری حدود پانزده ترانه را در مدت نود دقیقه خواند که اغلب آن‌ها برگرفته از آلبوم عاشقانه‌ها به آهنگسازی علیرضا افکاری براساس اشعار روزبه بمانی بود.

خواجه‌امیری همچنین در حین اجرای ترانه معروف "هرچی آرزوی خوبه مال تو..." از همراهی تماشاگران شگفت‌زده شد و از آنان خواست که یکبار دیگر این بیت را بدون همراهی خودش بخوانند. مخاطبان هم از این پیشنهاد استقبال کرده و نامداری با ساکسیفون به صورت بداهه مخاطبان را همراهی کرد.

اما اجرای دو قطعه در میان قطعات رنگ و بوی دیگری به کنسرت بخشید. ابتدا قطعه ششم با مطلع "هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق..." از ساخته‌های استاد زنده یاد همایون خرم بازخوانی شد. خواجه‌امیری این قطعه را که سال‌ها پیش با صدای پدرش، ایرج خواجه‌امیری اجرا شده، در بزرگداشت این آهنگساز و نوازنده تازه درگذشته خواند و قطعه پایانی تصنیف معروف "پرنده" با صدای ایرج بود که به درخواست مخاطبان اجرا شد.










کنسرت موسیقی گروه لیان













کنسرت موسیقی احسان خواجه امیری











کنسرت موسیقی سامان احتشامی