اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عوارض داروهای بیش فعالی در کودکان


مطالعه اخیر محققان نشان می دهد داروهای درمان بیش فعالی موجب افزایش بروز برخی تاثیرات روان پریشی در برخی کودکان می شود.

خبرگزاری مهر: مطالعه اخیر محققان نشان می دهد داروهای درمان بیش فعالی موجب افزایش بروز برخی تاثیرات روان پریشی در برخی کودکان می شود.

طبق مطالعه محققان دانشگاه هالیفکس کانادا، داروهای محرک نظیر موارد مورد استفاده در درمان بیماری بیش فعالی ممکن است موجب افزایش تاثیرات منفی روان پریشی در بین بیماران جوانی شود که یکی از والدین شان دارای سابقه بیماری روانی جدی باشد.

این مطالعه شامل ۱۴۱ کودک و نوجوان بین رده سنی ۶ تا ۲۱ سال بود. برای حدود دو سوم از این افراد داروهای محرک که دارای عارضه جانبی روان پریشی بود تجویز شد. این عوارض جانبی شامل توهم، شنیدن صداهای گوناگون، یا اختلالات ادراکی بود.

در مقایسه، تاثیرات روان پریشی فقط بر روی یک چهارم از افرادی که داروی محرک مصرف نکرده بودند تاثیر گذاشته بود.

دکتر «رادلف آر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این داروها بسیار برای کودکان مبتلا به بیش فعالی مفید هستند، از اینرو نباید درصدد توقف مصرف این داروها باشیم.»


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // مقایسه عوارض داروهای استروییدی خوراکی و تزریقی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدیده بیش فعالی کودکان علت ژنتیک دارد



 

 

پدیده بیش فعالی کودکان علت ژنتیک دارد

 

یافته های اخیر دانشمندان نشان می دهد که پدیده بیش فعالی کودکان علت ژنتیک دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  شبکه تلویزیونی بی بی سی، پژوهشگران دانشگاه کاردیف در انگلیس در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که عارضه بیش فعالی همراه با نداشتن تمرکز ، که ای دی اچ دی نامیده می شود نتیجه اختلالات مغزی همچون عارضه اوتیسم است.

پیش از این تصور می شد که بیش فعالی در واقع نوعی شیطنت در بین کودکان است و علت ان نیز تربیت غلط انها توسط والدین می باشد...../تحلیل:عصرایران