اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عناصر داعش به روش صدام می جنگند



اخبار,اخباربین الملل,داعش


 اخبار بین الملل - عناصر داعش به روش صدام می جنگند

مشاور نظامی وزارت دفاع عراق تأکید کرد که عناصر داعش برای مقابله با حملات هوایی، از روش رژیم صدام دیکتاتور معدوم این کشور استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال "محمد العسکری" گفت: عناصر گروه تروریستی داعش برای مقابله با حملات هوایی، تاکتیک جدیدی را به کار گرفته‌اند؛ و با سوزاندن ده‌ها تایر خودرو و آتش زدن کانالهای پر شده از نفت، سعی می‌کنند هواپیماها را با ستون های دود منحرف، و دیدن اهداف زمینی را ناممکن کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که این مشورت به عناصر داعش از سوی برخی افسرانی صورت گرفته است که در دوران رژیم بعث در ارتش بودند؛ زیرا صدام این روش را در جنگی که بعدا با نام جنگ دوم خلیج فارس معروف شد، استفاده کرده بود.

این مشاور نظامی عراقی خاطرنشان کرد: این تاکتیک در آن دوران هم موفقیت آمیز نبود و نتوانست جنگنده‌های ائتلاف را از ویران کردن ماشین جنگی عراق باز دارد؛ این درحالی بود که صدام چندین چاه نفت را به آتش کشید، و این چاه‌ها چندین ماه در حال سوختن بودند، و به دلیل گستردگی این آتش سوزی‌ها، ابرهایی از دود به آسمان کشورهای همسایه رسید.


 اخبار بین الملل -  تابناک


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر صدام به داعش پیوست



اخبار ,اخبار بین الملل ,دختر صدام

 

اخبار بین الملل - دختر صدام به داعش پیوست

رغد صدام، دختر صدام حسین این روزها به استان الانبار عراق بازگشته است. او درحالیکه حمایت عربستان، امارات و قطر از گروه تروریستی داعش را ستود، تاکید کرد که اولین زن مجاهدی است که در الانبار حضور خواهد داشت.

افکارنیوز به نقل از النخیل نوشت: دختر صدام حسین در یک بیانیه مطبوعاتی به عنوان سخنگوی حزب منحل شده بعث عراق گفته است که در خلال یکی از سفرهای خود موفق شده است با برادران سعودی دیدار کند و در جریان این دیدار با سعودی‌ها توافق شده تا آنها حملات شدید ارتش عراق علیه حزب بعث و گروه داعش را دفع کنند.

او افزوده است: بعد از سفر به عربستان سعودی، قطر و امارات، به مراکش و تونس خواهم رفت تا زنان مجاهدی را جذب خود کنم که این زنان می‌توانند از مردان مجاهد با تمام توان حمایت کنند!

وی که مدعی است به شیوخ، شاهان و شاهزادگان خلیج فارس قول داده است تا اولین زن مجاهد الانبار باشد تاکید کرده است: علیرغم هشدارهای پزشکان که این فعالیت‌ها می‌تواند سلامتی مرا در خطر بیندازد، من حاضرم همه چیز خود را بدهم تا حکومت ما برای بار دوم مستقر شود. 

اخبار بین الملل - افکارنیوز