اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت اصلی مخالفت هاشمی باحکم دانشجو



 

دبیر هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در چارچوب قانون و اساسنامه این دانشگاه، حکم ریاست فرهاد دانشجو را امضا می کند، تاکید کرد: شرح حال کاندیداهای اصلی ریاست این دانشگاه از سوی وزیر علوم برای ما ارسال نشد.

 

حمید میرزاده در گفتگو با مهر در پاسخ به پرسش که آیت الله هاشمی رفسنجانی حکم ریاست فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی را امضا می کند یا نه، تاکید کرد: رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال اجرای قانون است و اعلام کرده قانون هر چه می گوید آن را قبول دارد.

وی گفت: قانون هم در اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی، چارچوب تعیین کرده و اگر طبق قانون عمل شود، آیت الله هاشمی رفسنجانی هم مشکلی ندارد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قانون این بوده که طبق مصوبه هیأت امنا، تمام کاندیداها در جلسه هیأت امنا برنامه هایشان را برای دانشگاه آزاد ارائه دهند و روزمه ها نیز بررسی می شد اما هیچ کدام از این دو اتفاق رخ نداد و شرح حال کاندیداها و برنامه  نها در جلسه دوم هیأت امنا بررسی نشد.

میرزاده درباره این موضوع که اعضای هیأت امنا تا 10 دی ماه فرصت داشتند تا شرح حال کاندیداهای مورد نظر خود را برای وزیر علوم ارسال کنند تا پس از آن در اختیار سایر اعضای هیأت امنا به منظور بررسی وضعیت علمی و اجرایی نامزدهای ریاست دانشگاه آزاد قرار گیرند، تاکید کرد: هیچ شرح حالی از کاندیداها به دست ما نرسید و وزیر علوم این رزومه ها را یکجا به جلسه هیأت امنا آورد و در تاریخی که اعلام شده بود تا اعضای هیأت امنا رزومه کاندیداها را بررسی کنند، شرح حال این افراد به هیچ وجه به دست ما نرسید.

وی گفت: هیچ رزومه ای پیش از جلسه 21 دی ماه به دست ما نرسید و در آن جلسه بود که رزومه افراد توسط وزیر علوم و در پوشه ای در اختیار اعضا گذاشته شد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اظهار داشت: چطور می شود که 10 رزومه در یک جلسه بررسی شود.

وی تأکید کرد: نمی توانم در این باره دروغ بگویم بنابراین شرح حال کاندیداها نرسید تا فرصتی برای بررسی آنها داشته باشیم..../مهر


ویدیو مرتبط :
علت مخالفت ها با امکانات جدید اینترنتی موبایل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت مخالفت اصلاح طلبان با نامزدی هاشمی


رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاح طلبان می گوید هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری بازی ساز باشد بهتر است تا بازیگر.

روزنامه کیهان: رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاح طلبان می گوید هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری بازی ساز باشد بهتر است تا بازیگر.

محمدجواد حق شناس اظهار داشت: با شناختی كه از آقای هاشمی دارم؛ مطمئن هستم كه در انتخابات آینده به شدت اثرگذار است، اما نه به عنوان یك بازیگر، بلكه به عنوان یك بازی ساز. نگاه من این است.

وی می افزاید: بعضا آدم می بیند كه كسی احساس می كند از موقعیت بازی سازی به بازیگری تبدیل شود. اینكه آقای هاشمی بازی سازی می كند را صددرصد نمی گویم، اما احتمال بازیگری ایشان بسیار ضعیف است.

مدیر مسئول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی می گوید: براساس شناختی كه از فضا، موقعیت و رفتارهای ایشان (هاشمی) دارم، احساس من این است كه تلاش وی بر این است كه در انتخابات اثرگذار و بازی ساز باشد اما اینكه بخواهد به خودش ختم شده و خودش وارد صحنه شود، احساس من این است كه بیشتر تمایل تیم دولت و احمدی نژاد است.

 چون احمدی نژاد هم در 84 و هم 88 فضا را دوقطبی كردند و در این فضای دوقطبی به نظر می رسد كه احساس می كند كه برنده شده است. بدشان نمی آید كه این فضای دوقطبی را در سال 92 هم تكرار كند. احساسشان این است كه در این فضای دو قطبی برنده خواهند بود. این دو قطبی با حضور هاشمی برایشان محقق می شود.


حق شناس این را هم گفته كه در صورت نیامدن خاتمی، احزاب اصلاح طلب چند ساز و كار و از جمله «پارلمان اصلاحات»، «طرح مناسك كواكبیان» و «تشكیل اتاق فكر» را برای رسیدن به اجماع بررسی خواهند كرد.