اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علاوی: برای سربلندی عراق با ایران وارد جنگ سیاسی می شویم!



 

علاوی: برای سربلندی عراق با ایران وارد جنگ سیاسی می شویم!

 

سرویس بین الملل ـ «ایاد علاوی»، رئیس فهرست العراقیه در انتخابات مجلس ملی عراق که، در دستیابی به پست نخست وزیری ناکام ماند، گفت: به دلیل نفوذ ایران در عراق و کمک همپیمانان ایران برای پیروزی مالکی برای تصدی نخست وزیری، ناچاریم با ایران وارد نوعی جنگ سیاسی شویم.

این نامزد شکست خورده در رقابت برای تصدی پست نخست وزیری در ادامه ادعاهای خود افزود: ایرانی ها حتی تلاش های عربستان و تلاش های احزاب کرد شمال را نیز ناکام گذاشتند.

نخست وزیر اسبق عراق، عربستان و اعضای شورای همکاری خلیج فارس را حامیان خود دانست و افزود، راه بسیار سختی را در پیش داریم تا به نخست وزیری عراق برسیم اما این کار را می کنیم و از حق خود نمی گذریم.

در همین باره پایگاه خبری «العرب آنلاین» به نقل از «علاوی» نوشت: جنگ سیاسی با تهران را آغاز می کنیم تا همگان بدانند ما برای امنیت عراق و سربلندی عراق حاضر به جانفشانی هستیم!

گفتنی است، «ایاد علاوی»، از شخصیت های سیاسی شیعه سکولار عراق و از چهره های نزدیک به حزب بعث محسوب می شود که خود بارها به طور علنی از بازمانده های حزب منحله بعث حمایت کرده است، به عنوان رئیس فهرست «العراقیه» در انتخابات مجلس ملی عراق شرکت کرد و هرچند با یک رای بیشتر از فهرست انتخاباتی «دولت قانون» به رهبری «نوری مالکی»، توانست بیشترین رای را کسب نماید اما 6 ماه تلاش وی و حامیانش برای جلب حمایت کرد ها یا گروه های شیعی به رهبری «صدر» و یا «حکیم» بی نتیچه ماند و در نهایت «مالکی» بار دیگر مامور تشکیل کابینه گردید.

هرچند «علاوی» با گرفتن ژستی منتقد و مخالف گفته بود حاضر به پذیرش هیچ مسئولیتی در دولت جدید عراق نیست اما این روزها نمایندگان حامی وی در مجلس عراق ساز دیگری کوک کرده و خواهان دادن اختیارات اجرایی گسترده به «شورای ملی سیاست های راهبردی»، شورایی جدید التاسیس که گفته می شود «علاوی» ریاست آن را بر عهده خواهد گرفت، شده اند.

در همین باره، «وحده الجمیلی» عضو فراکسیون «العراقیه» در پارلمان این کشور اظهار داشته است: "مشارکت ما در کابینه، مشروط به اعطای اختیارات اجرایی گسترده به «شورای ملی سیاست های راهبردی» است و درغیر این صورت «العراقیه» تصمیماتی خواهد گرفت که مهمترین آن، خروج از روند سیاسی است."

با این اوصاف هرچند «مالکی» اکنون در پی گزینش کابینه خود می باشد و در ظاهر به نظر می رسد 6 ماه تنش و جنجال سیاسی در عراق به پایان رسیده است اما، رفتار ها و سخنان «علاوی» و حامیانش نشان از آن دارد که این قصه سر دراز داشته و «علاوی» جز به نخست وزیری رضایت نخواهد داد حتی اگر به دست گرفتن این پست سیاسی به قیمت به آشوب کشیدن عراق تمام شود..../تحلیل:تابناک


ویدیو مرتبط :
اگر سوریه با ترکیه و...وارد جنگ شود ایران وارد عمل می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باید با ایران، سوریه، حزب الله و حماس همزمان وارد جنگ شویم



 

 

باید با ایران، سوریه، حزب الله و حماس همزمان وارد جنگ شویم

 

صهیونیست ها جنگ روانی جدید آغاز کرده اند؛

باید با ایران، سوریه، حزب الله و حماس همزمان وارد جنگ شویم

ایران هم اکنون به توان ساخت جنگ افزار هسته ای دست پیدا کرده و می تواند یک بمب هسته ای قدرتمند را بسازد ، سوریه توان نظامی خود در 3 سال گذشته را دو برابر کرده، حزب الله نیز به موشک های دوربرد و میان برد دسترسی پیدا کرده و ...تکرار یک موضوع واحد در دو روز پیاپی توسط دو مقام صهیونیستی می تواند نشان از شروع دور جدید جنگ روانی تل آویو باشد، البته نمی توان تحولات جدید در ترکیب کنگره آمریکا را از نظر دور داشت.

سرویس بین الملل ـ «آموس یلدین»، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: باید بپذیریم که جنگ آینده اسرائیل، جنگ سرنوشت ساز است زیرا ما باید با ایران، سوریه، حزب الله لبنان و حماس فلسطین وارد جنگ شویم.

به گزارش «تابناک»، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با طرح موضوع بالا همچنین مدعی شد: ایران هم اکنون به توان ساخت جنگ افزار هسته ای دست پیدا کرده و می تواند یک بمب هسته ای قدرتمند را بسازد و بزودی دومین بمب را نیز خواهد ساخت، سوریه توان نظامی خود در 3 سال گذشته را دو برابر کرده، حزب الله نیز به موشک های دوربرد و میان برد دسترسی پیدا کرده  و حماس بیش از پیش قدرتمند شده که جرات جنگ با ما را پیدا کرده و تهدید جدی برای «تل آویو» است . در چنین شرایطی اسرائیل باید در چند جبهه وارد جنگ شود.

در همین باره، روزنامه صهیونیستی «یدیعیوت آحارنوت» به نقل از «یلدین» اضافه کرد: اما نیروهای هوایی اسرائیل می تواند همه دشمنان را نابود و جبهه های جنگ را فتح کند و پیروز شود!

بر پایه این گزارش، روز گذشته نیز، «شائول موفاز»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و از مقامات ارشد نظامی این رژیم طی اظهاراتی گفته بود: خاورمیانه شاهد جنگی خونین در آینده نزدیک خواهد بود.

او در ادامه افزوده بود: سکوت و آرامشی که در حال حاضر با نوار غزه و حزب الله لبنان شاهد آن هستیم، سکوت و ثباتی غیر واقعی است. جنگ آینده جنگی خونین خواهد بود که از جنگ های گذشته بسیار دردناک تر می شود.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که در دانشکده روابط بین الملل در شهر «استکهلم» در سوئد سخن می گفت، همچنین بیان داشته بود: از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می خواهم که مذاکرات مستقیم برای دستیابی به صلح را آغاز کنند. بهتر است دولت مستقل فلسطینی با مرز موقتی که شامل 92 % از سرزمین های کرانه باختری رود اردن است، تشکیل شود!

هر چند اظهارات تهدید آمیز صهیونیست ها در منطقه موضوع تازه ای نیست اما، تکرار یک موضوع واحد در دو روز پیاپی توسط دو مقام صهیونیستی می تواند نشان از شروع دور جدید جنگ روانی تل آویو باشد، البته نمی توان تحولات جدید در ترکیب کنگره آمریکا با موفقیت جمهوری خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان را از نظر دور داشت..../تحلیل:تابناک