اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عضو كمیسیون صنایع:وقتی قیمت ارز ثابت است، قیمت خودرو نباید تغییر كند



 

 

ارز,خودرو

 

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: كمیسیون باید در مورد افزایش قیمت خودرو نظر بدهد و این كمیسیون قطعا با افزایش قیمت مخالف است.

نادر قاضی پور در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد شایعاتی كه زمینه افزایش قیمت خودرو شنیده می شود، گفت: افزایش قیمت خودروهای داخلی بدون ارتقای كیفیت یا ایمنی و یا اجرای كامل استانداردهای ۵۱گانه نباید انجام شود.

نماینده مردم ارومیه در مورد این كه برخی خودروسازان با استدلال خصوصی بودن می خواهند قیمت محصولات خودشان را مدیریت كنند، اظهار كرد: دولت در هر صورت حتی به بنگاه های خصوصی هم می تواند نظارت كند و همان طور كه در مورد قیمت سیمان یا سایر كالاهای مشابه دخالت می كند می تواند در این مورد هم دخالت كند و جلوی افزایش قیمت را بگیرد.

قاضی پور با تاكید بر این كه مجلس با افزایش قیمت خودروهای داخلی مخالف است، گفت: در مورد قیمت خودروهای داخلی باید طبق نظر كمیته قیمت گذاری وزارت صنعت و شورای سیاست گذاری خودرو اقدام شود كه كمیسیون صنایع و معادن هم عضو آن است.

وی در پایان اظهار كرد: وقتی قرار است قیمت ارز ثابت شود، تحریم ها هم بر اقتصاد ما موثر نباشد، افزایش قیمت هم نباید اتفاق بیفتد..... /   خبرگزارى ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
تغییر قیمت ها در بازار ارز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو كمیسیون صنایع:افزایش قیمت خودرو، بدون مصوبه سازمان حمایت خلاف است



 

 

قیمت خودرو,خودرو

 

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر خودروسازان قیمت محصولات خود را بدون مصوبه سازمان حمایت از حقوق تولیدكنندگان و مصرف كنندگان افزایش دهند، خلاف است.

عزیز اكبریان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: مجلس اجازه چنین كاری را نمی دهد.

نماینده مردم كرج با بیان این كه در صورتی كه نیاز به افزایش قیمت محصولات خودروسازان باشد، باید در این زمینه كار كارشناسی انجام شود، اظهار كرد: در صورتی كه كیفیت و ایمنی خودروها و استانداردهای آنها ارتقا پیدا نكند، افزایش قیمت خودروها هم لازم نیست.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا خودروسازان خصوصی می توانند قیمت را خودشان مدیریت كنند یا نه، گفت: نظارت بر همه ی بنگاه ها، چه دولتی و چه صنعتی به عهده دولت و سازمان حمایت از حقوق مصرف كنندگان و تولیدكنندگان است و این طور نیست كه بگوییم چون یك بنگاه خصوصی شد هر كاری كه می خواهد می تواند انجام دهد.

اكبریان با اشاره به افزایش قیمت ارز و تاثیر احتمالی آن بر افزایش قیمت تمام شده محصولات خودروسازان بیان كرد: نمی توانیم بگوییم كه نوسان ارز بر قیمت ها تاثیرگذار نبوده است، اما خودروهای ما بیشتر تولید داخل هستند و نباید از این جهت دچار مشكل شوند..... /  خبرگزارى ایسنا