اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عضو تیم هسته ای: برخی رعایت نمی کنند،نمی توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم



اخبار,اخبار سیاسی,اسماعیل کوثری


 اخبار سیاسی - عضو تیم هسته ای: برخی رعایت نمی کنند،نمی توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم

آقای عراقچی مدعی هستند که نمایندگان مجلس رعایت نمی‌کنند و مصاحبه می‌کنند، گفت: به عقیده ایشان این مصاحبه کردن باعث می‌شود یک سری مسائل که نباید گفته شود در رسانه‌ها منتشر شود و تیم 1+5 و به خصوص آمریکایی‌ها از این صحبت‌ها استفاده می کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره دیدار سیدعباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با کمیسیون امنیت ملی گفت: این جلسه بیشتر برای پاسخ به سوالات برگزار شد. اما آقای عراقچی عنوان کردند که نمایندگان مجلس رعایت نمی‌کنند و درباره موضوعات مطرح شده در جلسه مصاحبه می‌کنند.

اسماعیل کوثری در گفت و گو با «ایلنا» گفت: در این جلسه نمایندگان سوالاتی داشتند که مطرح شد و پیشنهاداتی به تیم مذاکرده کننده نیز داده شد. یکی از موضوعات مطرح شده بحث درباره مدت زمان درنظر گرفته شده برای مذاکرات بود. اینکه چرا 7 ماه در نظر گرفته شد که آقای عراقچی نیز گفتند که 4 ماه برای رسیدگی به کلیات موضوع مذاکره قرار داده شد تا در این مدت به نتایج لازم برسیم و 3 ماه نیز زمان برای رسیدگی به جزئیات مذاکره قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه آقای عراقچی مدعی هستند که نمایندگان مجلس رعایت نمی‌کنند و مصاحبه می‌کنند، گفت: به عقیده ایشان این مصاحبه کردن باعث می‌شود یک سری مسائل که نباید گفته شود در رسانه‌ها منتشر شود و تیم 1+5 و به خصوص آمریکایی‌ها از این صحبت‌ها استفاده می کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم.

وی افزود: اما نمایندگان نیز در این باره صحیت کردند که چون از اول مسائل به گونه‌ای مطرح شد که شفاف نبود این موضع‌گیری‌ها صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که نگاه به تمدید مذاکرات هم به آن طرف که زیاده‌خواه هستند و هم به ما که خطوط قرمز مشخصی داریم؛ بستگی دارد. مذاکره در بحث‌ها و نشست‌ها مشخص می‌شود اما به نظر من اگر آنها بخواهند روی نظرات خود پافشاری کنند و ما نیز که خطوط قرمزمان براساس قانون اساسی مشخص است؛ به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

کوثری با اشاره به اینکه بیشتر صحبت‌های مطرح در جلسه بحث هسته‌ای بود؛ گفت: در این میان صحبت دیگری صورت نگرفت و درباره بازگشایی دوباره سفارت انگلیس نیز صحبتی صورت نگرفت.

 اخبار سیاسی  -  ایلنا
 


ویدیو مرتبط :
پیش بینی عضو سابق تیم مذاکرات هسته ای از توافق احتمالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوبخت : سفر نیویورک و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مهمترین محورهای جلسه امروز دولت و مجلس



محمد باقر نوبخت , سفر روحانی به نیویورک

نوبخت : سفر نیویورک و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مهمترین محورهای جلسه امروز دولت و مجلس

سخنگوی دولت سفر نیویورک و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان را مهم‌ترین محورهای جلسه امروز دولت و مجلس عنوان کرد.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به سئوالی درباره این که آیا در نشست مشترک امروز دولت و مجلس تنها درباره سفر روحانی به نیویورک سخن گفته می شود یا موضوعات دیگری هم در دستور کار است، تصریح کرد: در این نشست مسائل مختلفی مطرح خواهد، شد که یکی از آن ها سفر رییس جمهور به نیویورک است.

وی افزود: البته به طور حتم مسائلی نیز از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در این نشست برخی از وزرا و مسئولین دولتی نیز حضور خواهند داشت.

بنا بر این گزارش، عصر امروز و پس از نماز مغرب و عشا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رییس مجلس مهمان قوه مجریه خواهند بود./فارس