اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان: ایرانی ها با حوثی ها هستند، امریکا هم همین را می گوید!



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, سفیر عربستان در آمریکا

سفیر عربستان در آمریکا اظهار داشت ریاض و واشنگتن درباره این واقعیت که ایران از حوثی ها در یمن حمایت می کند اختلاف نظری ندارند

fه گزارش «تیک»، عادل جبیر در دیدار با نمایندگان رسانه های آمریکایی و عربی گفت:«ایران کمک های مالی در اختیار حوثی ها قرار می دهد، به آنان در ساخت تسلیحات کمک می کند، آنان را به سلاح مجهز می کند ضمن اینکه برخی از ایرانیان در کنار حوثی ها در یمن حضور دارند.»

وی در این دیدار که در واشنگتن برگزار شد با اشاره به گزارشی از آمریکا که در آن به ارسال کشتی حامل سلاح و موشک ایرانی برای حوثی ها در یمن انتقاد شده بود، گفت:« وقتی با مقامات آمریکایی سخن می گوییم مشخص می شود عربستان و آمریکا در این موضوع که ایرانی ها با حوثی ها هستند و از حوثی ها حمایت می کنند اختلاف نظری ندارند... ما نمی خواهیم اشتباهی که با تشکیل حزب الله در لبنان رخ داد بار دیگر در یمن تکرار شود.»

عادل جبیر افزود:«عملیات عاصفه الحزم همچنان ادامه دارد، ما در این عملیات در مرحله ویران سازی تسلیحاتی هستیم که تهدیدی برای عربستان به شمار می آیند، تفاوتی نیست این تسلیحات برای نیروی هوایی باشد یا آنکه موشک های بالستیک و سلاح سنگین باشد. مراکز فرماندهی حوثی ها را در یمن ویران کرده ایم، عاصفه الحزم عملیات کاملا موثری است.»

سفیر عربستان در آمریکا تاکید کرد:«حمایتی که از طرف شرکاء و همپیمانانمان در ائتلاف یا همپیمانان جهانی خود اعم از فرانسه و آمریکا دریافت کرده ایم قابل توجه بوده است و روند این حمایت ها رو به فزونی است.»

وی تصریح کرد:« هم زمان تلاش ها برای حل مسالمت آمیز بحران یمن هم ادامه دارد زیرا باور ما این است که یمنی ها باید گفتگو کنند و بر اساس ابتکار عمل شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفتگوهای ملی داخلی روند سیاسی کشور را در دوران انتقالی قدرت مدیریت کنند تا بتوانند از بحرانی که دامنگیر کشورشان شده است رها شوند و به سمت آینده آرام گام بردارند.»

وی افزود:« البته معتقدیم روال سیاسی برای حل بحران، جز با وجود حکومتی مشروع ممکن نخواهد بود همانگونه که بدون التزام به برخی از اصول مثل ممنوعیت تلاش یک گروه خاص برای مسلح شدن به تسلیحات سنگین، پیگیری چنین روندی ناممکن است. امیدواریم حوثی ها به این درک برسند که نمی توانند با زور بر یمن مسلط شوند تا از این طریق در پی حل مسالمت آمیزی که مبتنی بر اصول مذکور است برآیند.»


 اخبار  سیاست   خارجی  -  تیک 


ویدیو مرتبط :
لحظه انهدام پاسگاه مرزی عربستان توسط حوثی ها در عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شلاق خوردن یک روحانی ایرانی در زندان عربستان



 

 

شلاق خوردن یک روحانی ایرانی در زندان عربستان

 

یاسر خلیلی، روحانی ایرانی که در سفر حج به دست نهاد «امر به معروف و نهی از منکر» سعودی بازداشت شد، گفت که درسلول پرجمعیت 50 متری به مدت 38 روز زندانی بوده، با غل و زنجیر بسته شده و شلاق خورده است.

وی گفت که اتهامش را «بلند کردن کفش» در برابر مقبره پیامبر بیان کرده اند، اتهامی که خود سعودیها هم از آن چیزی نشنیده بودند، گویا چنین اتهامی را مختص او ابداع کرده بودند...../تحلیل:عصرایران