اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان ازدواج با زنان چهار کشور را ممنوع کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,عربستان

 

اخبار بین الملل - عربستان ازدواج با زنان چهار کشور را ممنوع کرد

این مساله مدتی است که در عربستان بحث برانگیز شده است. برآورد شده که حدود 500 هزار زن مهاجر از چهار کشور ذکر شده ساکن عربستان هستند.

یک مقام پلیس عربستان سعودی اعلام کرد که دولت این کشور ازدواج شهروندان مرد عربستانی را با زنان مهاجر چهار کشور پاکستان، بنگلادش، چاد و میانمار ممنوع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری هند و آسیا، اعلام این ممنوعیت در راستای تلاش‌های عربستان به منظور جلوگیری و کنترل ازدواج مردان این کشور با مهاجران انجام می‌شود.

این مساله مدتی است که در عربستان بحث برانگیز شده است. برآورد شده که حدود 500 هزار زن مهاجر از چهار کشور ذکر شده ساکن عربستان هستند.

آصف القریشی، رئیس پلیس مکه اعلام کرد: محدودیت‌های بیشتری به منظور صدور مجوز ازدواج با خارجی‌ها در عربستان اعمال شده است.

براساس این گزارش قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای چنین ازدواج‌هایی معرفی شده است که شامل کسب مجوز از مقامات و تسلیم تقاضای ازدواج در مجراهای رسمی هستند.

براساس این قوانین متقاضیان باید بالای 25 سال سن داشته و اسناد هویتی امضا شده خود توسط شهردار منطقه خود را همراه با دیگر اوراق شناسایی تسلیم کنند.

القریشی خاطرنشان ساخت: اگر فرد متقاضی متاهل باشد باید گزارشی از بیمارستان داشته باشد که ثابت کند همسر وی معلول، مبتلا به یک بیماری مزمن و یا نابارور است.

با این حال، هنوز دولت عربستان بیانیه‌ای رسمی در این زمینه منتشر نکرده است.

در سال‌های اخیر ازدواج بی‌رویه مردان عربستانی با زنانی که برای کار به این کشور می‌روند و نبود قوانین خاص برای این ازدواج‌ها و نیز عدم ثبت دقیق آن، برای دولتمردان این کشور مشکل ساز شده است. 

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سکس قبل از ازدواج ممنوع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی ممنوع!


مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: ازدواج زنان ایرانی با تبعه خارجی بدون رعایت ماده 1060 قانون مدنی و اخذ پروانه زناشویی ممنوع است.

خبرگزاری مهر:  مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: ازدواج زنان ایرانی با تبعه خارجی بدون رعایت ماده 1060 قانون مدنی و اخذ پروانه زناشویی ممنوع است.

 احسان پورمنتی با اشاره به اینکه ثبت ازدواج برای زوجین و فرزندان آنان آثار حقوقی، مالی و اجتماعی به همراه دارد گفت: به همبن دلیل است قانونگذار بر ثبت ازدواج تاکید کرده و حتی در قانون مجازات اسلامی برای عدم ثبت ازدواج دائم مجازات در نظر گرفته شده است.

احسان پورمنتی افزود: در صورت عدم ثبت ازدواج و بروز اختلاف، معمولا زنان از لحاظ نفقه، مهریه، ارث و نسب فرزندان با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

وی گفت: از آنجایی که در ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ، یک طرف عقد، خارجی می‌باشد ثبت ازدواج آنان برای دفاع از حقوق زن ایرانی بسیار مهم و ضروری است.

پورمنتی با بیان اینکه زنان ایرانی برای ازدواج با اتباع خارجی باید پروانه زناشویی دریافت کنند ، گفت: پروانه زناشویی در داخل ایران را مقامات وزارت کشور (استانداری‌ها) و خارج از کشور را روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران صادر می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر بانوان ایرانی بدون رعایت قوانین و مقررات مربوطه و مشاوره های حقوقی اقدام به ازدواج با اتباع بیگانه کنند برخی مشکلات حقوقی از جمله نبود ضمانت اجرای قانونی و رسمی تعهدات برای پایبندی زوج به ادامه زندگی و نیز بلاتکلیفی وضع هویتی فرزندان آنان به وجود خواهد آمد، چراکه در قوانین فعلی یکی از شروط اصلی دریافت شناسنامه برای فرزندان متولد از مادران ایرانی و پدران خارجی، ثبت ازدواج والدین آنها است.

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال با بیان اینکه بیشترین میزان ازدواجهای بدون پروانه زناشویی با اتباع بیگانه در مناطق مرزی و دورافتاده است ، عدم اطلاع از قوانین را مهمترین عامل در وقوع این نوع ازدواجها عنوان کرد.