اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان آب را بر عزاداران حسینی بست


به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، مقام های کشور عربستان در روز عاشورا شیرهای آب را بر عزاداران حسینی منطقه شیعه نشین قطیف بستند.

ایرنا: به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، مقام های کشور عربستان در روز عاشورا شیرهای آب را بر عزاداران حسینی منطقه شیعه نشین قطیف بستند.

به گزارش این پایگاه خبری، صفحه ای به نام «قطیف مستقیم» که اخبار این بخش عربستان را پوشش می دهد، در « تویتر» خود نوشت که مقام های عربستان با بهانه خلل فنی در آب رسانی به بخش شیعه نشین قطیف در شرق عربستان، آب را بر ساکنان این منطقه بستند.

هفته گذشته نیز یک فرد مسلح، حسینیه ای در شرق عربستان را هدف قرار داد که در جریان آن دو نفر از عزاداران شهید و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

قَطیف شهری تاریخی در استان شرقی عربستان سعودی است که در استان احساء قرار دارد.

جمعیت شهر القطیف که ساکنان آن را شیعیان تشکیل می دهند طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن عربستان در سال 2004 میلادی، برابر با 98٫278 هزار نفر بوده است.

با ظهور و بروز جنبش های سیاسی - اجتماعی با عنوان بهار عربی در کشورهای مصر، یمن، بحرین و تونس، مردم شهر قطیف نارضایتی خود را از شرایط نابسامان شیعیان و اعتراض به شیوه حکومت داری با برگزاری راهپیمایی های گسترده نشان داده اند و نیروهای امنیتی عربستان به مقابله با آنان پرداخته است.


ویدیو مرتبط :
تیراندازی به عزاداران حسینی در عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران تنگه ی هرمز را مثل آب خوردن بست/کماندوهای ایران به دنبال مین گذاری در تنگه ی هرمز هستند



 

 

ایران تنگه ی هرمز را مثل آب خوردن بست/کماندوهای ایران به دنبال مین گذاری در تنگه ی هرمز هستند

 

دبکا مدعی شد: ایران با استفاده از یک حقه ی رسانه ای ثابت کرد که برای این کشور، بستن تنگه ی هرمز مانند آب خوردن است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، به نوشته ی دبکا، در صبح روز شنبه، خبرگزاری های ایران گزارش دادند که موشک های دوربرد و چندین موشک دیگر در طی مانور دریایی ایران در تنگه هرمز شلیک شده است.

قبل از شلیک موشک ها، ایران آب های ارضی خود را بست. به مدت 5 ساعت در روز شنبه، هیچ کشتی جنگی، تجاری و نفتکشی از تنگه عرمز عبور نکرد.

در عوض، در حدود ساعت 9، یک مقام ارشد نیروی دریایی ایران به نام محمود موسوی به "پرس تی وی" گفت که هیچ موشکی شلیک نشده است.

وی افزود: پرتاب موشک ها در روزهای اینده انجام می گیرد.

به نوشته ی دبکا، به مدت پنج ساعت، کشتی های تمام جهان از هشدار ایران اطاعت کردند و از تنگه ی هرمز عبور نکردند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، دبکا به نقل از منابع خود نوشت: اقدام ایران در واقعی پیامی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و پایگاه های امریکا در خاک انها بود که انها نمی توانند از دست موشک های ایران فرار کنند.

این سایت همچنین ادعا کرد که کماندوهای نیروی دریایی ایران به دنبال مین گذاری در تنگه ی هرمز است.

این سایت به نقل از منابع خود ادعا کرد که طرح و برنامه ایران برای مین گذاری در تنگه ی هرمز، نیروهای ناتو و امریکا در خلیج فارس را در حالت اماده باش قرار داده است.../انتخاب