اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عراقچی: نشست کارشناسی ایران و 1+5 بعد از مذاکرات با آژانس انجام می‌شود



 نشست کارشناسی ایران و 1+5 بعد از مذاکرات با آژانس

عراقچی: نشست کارشناسی ایران و 1+5 بعد از مذاکرات با آژانس انجام می‌شود

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌یی کشورمان از برگزاری نشست کارشناسی ایران و 1+5 بعد از مذاکرات ایران و آژانس خبر داد.

سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 چه زمانی و کجا برگزار می‌شود؟ اظهار کرد: این گفت‌وگوها بعد از مذاکرات ایران و آژانس خواهد بود.

او درباره مکان مذاکرات به ژنو و وین اشاره کرد و گفت: هنوز مکان این گفت‌وگوها قطعی نشده است اما در یکی از این دو شهر انجام می‌شود.

عراقچی اظهار کرد:‌ گفت‌وگوهای کارشناسی در سطح مدیران کل وزارت خارجه ایران و کشورهای 1+5 برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین گفت:‌ سرپرست تیم کارشناسی ایران را حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و حقوقی وزیر خارجه است و در تیم کارشناسی ایران حداقل 4 تا 5 نفر از کارشناسان اقتصادی، هسته‌یی، حقوقی و فنی حضور دارند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ نتیجه نشست کارشناسان به هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 گزارش خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مذاکرات فنی و حقوقی ایران و آژانس قرار است ششم آبان برگزار شود که به نظر می‌آید محل این مذاکرات وین، مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

مذاکرات قبلی ایران و آژانس به سرپرستی رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس و هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

با توجه به حضور تیم کارشناسان فنی و حقوقی و هسته‌یی ایران در مذاکرات با آژانس در وین احتمال قوی وجود دارد که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 نیز در وین برگزار شود.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جدیدترین خبرها از مذاکرات ایران و1+5 از زبان عراقچی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان نشست کارشناسی ایران و آژانس در چارچوب نقشه راه بعد از دو روز مذاکرات فشرده



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نشست کارشناسی ایران و آژانس در چارچوب نقشه راه بعد از دو روز مذاکرات فشرده امشب به پایان رسید.

رضا نجفی با بیان اینکه نشست کارشناسی ایران و آژانس در چارچوب نقشه راه بعد از دو روز مذاکرات فشرده امشب به پایان رسید، گفت: بعد از ارائه توضیحات مکتوب به آژانس توسط ایران در 15 اوت و سوالاتی که آژانس متعاقبا در خصوص برخی ابهامات پیرامون توضیحات ایران در 8 سپتامبر ارائه کرده بود، تیم‌های کارشناسی ایران و آژانس از صبح دیروز به بحث و بررسی سوالات آژانس پرداختند.

وی ادامه داد: آقای واریورانتا معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها ریاست تیم کارشناسی آژانس را بر هده داشت.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس با بیان اینکه قرار است ادامه این نشست کارشناسی در هفته اول مهرماه در تهران برگزار گردد، اظهار داشت: بر اساس نقشه راه تمام فعالیت‌های توافق شده از جمله جلسات کارشناسی و بحث‌ها تا 15 اکتبر یعنی 23 مهرماه خاتمه خواهد یافت.


اخبار سیاست خارجی - ایلنا