اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عذرخواهی اوباما از روحانی



عذرخواهی اوباما از روحانی ,روحانی

عذرخواهی اوباما از روحانی

دیشب در آخرین لحظاتی که روحانی و هیات همراهش در حال ترک خاک امریکا بودند اولین گفتگوی بی‌واسطه مقامات ایرانی و امریکایی بعد از 30 سال انجام شد.

 در حالی که دیشب روحانی و هیات همراه در حال ترک هتل به سمت فرودگاه نیویورک بودند، رئیس جمهور امریکا در تماس با روحانی از اراده امریکا برای حل سریع مساله هسته‌ای صحبت کرد و گفت امیدوار است زمینه‌ای برای حل موضوعات دیگر و همكاری در مسائل منطقه‌ای انجام شود.

اوباما حل مسائل ایران و امریکا را در حل مسائل منطقه و سوریه موثر دانست و گفت: «من احترام خودم را به مردم ایران ابراز می‌کنم. متقاعد شده‌ام که روابط بین ایران و آمریکا بشدت بر روی منطقه اثر خواهد گذاشت. اگر ما در مورد پرونده هسته ای پیشرفت کنیم، سایر معضلات از جمله سوریه نیز قطعاً حل خواهد شد.»

در پایان این گفتگوی 15دقیقه‌ای، اوباما از روحانی به خاطر ترافیک نیویورک عذرخواهی کرد و گفت: «عذرخواهی می کنم اگر در ترافیک (وحشتناک) نیویورک گیر کرده اید و برایتان سفری امن و راحت آرزو دارم.»

این جملات در اکانت توییتر روحانی نقل شده بود که البته بعدتر پاک شد اما به گزارش نیویورک تایمز، یکی از مقامات رسمی کاخ سفید صحت آن را تایید کرده است.

در این توییت نوشته شده بود که روحانی در پایان مکالمه به زبان انگلیسی برای آقای اوباما آرزو کرده که روز خوبی داشته باشد و رئیس جمهوری آمریکا هم به فارسی گفته است: خداحافظ.

 

عذرخواهی اوباما از روحانی ,روحانی

توییتر روحانی خلاصه ای از گفتگوی روسای جمهور دو کشور را منتشر و دقایقی بعد آن را پاک کرد

 

عذرخواهی اوباما از روحانی ,روحانی

توییتر رسمی کاخ سفید این تصویر را از لحظه گفتگوی تلفنی باراک اوباما با روحانی منتشر کرده است/مجله مهر

 


ویدیو مرتبط :
اوباما روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسر رامنی از اوباما عذرخواهی کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پسر رامنی از اوباما عذرخواهی کرد

تگ‌ رامنی، پسر میت رامنی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جناح جمهوری‌خواهان این کشور در جلسه مناظره‌ای که میان دو کاندیدا برگزار شد، حضور داشت و پس از پایان این جلسه، در مقابل دوربین‌های تلویزیون با اوباما دست داد و با او صحبت کرد.

به گزاررش ایسنا وی پس از دومین مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی گفته بود، از این که اوباما صداقت پدرش را زیر سوال برده، بسیار خشمگین است.

تگ‌ رامنی به این شبکه رادیویی گفته بود: آدم می‌خواهد به سمت صحنه مناظره هجوم برده و او (اوباما) را کتک بزند!

کمپین کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا اعلام کرد که تگ‌ رامنی به خاطر اظهاراتش از اوباما عذرخواهی کرده است./ایسنا