اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عدم دعوت ازايران براي شركت دراجلاس



 

 

صفاتاج با اشاره به عدم دعوت از ايران براي شركت در اجلاس واشنگتن:

آمريكايي‌ها در غياب ايران به دنبال ايجاد اجماعي براي تحريم‌هاي جديد ما هستند


با توجه به پيوستن ايران به بنگاه هسته‌اي جهان بايد از اين كشور براي شركت در اجلاس امنيت هسته‌اي واشنگتن دعوت مي‌شد/مقامات كاخ سفيد ناچار خواهند بود تا روزي ايران هسته‌اي را نيز مانند چين هسته‌اي بپذيرند.

ایلنا: يك تحليلگر مسائل بين‌الملل گفت: به نظر مي‌رسد آمريكايي‌ها در غياب ايران به دنبال ايجاد اجماعي در رابطه با تحريم‌هاي جديد پرونده هسته‌اي كشورمان باشند و با توجه به نزديك شدن به زمان برگزاري نشست آتي شوراي امنيت سازمان ملل اين گمان دور از ذهن نيست.
مجيد صفاتاج در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با بيان اين مطلب كه آمريكايي‌ها حب و بغض بسياري نسبت به دستاوردهاي علمي ايران دارند افزود: عدم دعوت از ايران براي شركت در اجلاس امنيت هسته‌اي واشنگتن نشان‌دهنده كينه‌توزي مقامات كاخ سفيد نسبت به پيشرفت‌هاي علمي و تكنولوژيكي ما است.
وي افزود: با توجه به پيوستن ايران به بنگاه هسته‌اي جهان بايد از اين كشور براي شركت در اجلاس امنيت هسته‌اي واشنگتن دعوت مي‌شد.
اين تحليلگر مسائل بين‌الملل تصريح كرد: اظهار نگراني وزير امور خارجه آمريكا و ديگر مقامات آمريكايي و اروپايي نسبت به فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران كاملا طبيعي است؛ دستاوردهاي علمي ما سبب اقتدار روزافزون ايران شده است و كشورهاي غربي نيز از تحقق اين مساله واهمه دارند.
وي تاكيد كرد: البته مدت‌هاست كه ايران هسته‌اي از سوي كشورهايي چون چين و روسيه و برخي از دولت‌هاي اروپايي مورد پذيرش قرار گرفته است اما به نظر مي‌رسد كه آمريكايي‌ها هنوز با اين مساله كنار نيامده‌اند. اما در هر صورت به گمان بنده مقامات كاخ سفيد ناچار خواهند بود تا روزي ايران هسته‌اي را نيز مانند چين هسته‌اي بپذيرند.
صفاتاج متذكر شد: با توجه به راهبرد مسوولين كشورمان در ادامه چرخه سوخت هسته‌اي فرافكني‌ها و تلاش‌هاي غيرمسالمت‌آميز كشورهاي غربي تاثيري در عزم راسخ ما براي پيشرفت هسته‌اي كشور نخواهد داشت...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
فیلم خبری تهدید نخبه کرمانشاهی به خاطر عدم قبول دعوت کشور خا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش رژیم صهیونیستی به عدم دعوت برای حضور در مراسم تحلیف روحانی



 عدم دعوت آمریکا و اسراییل حضور در مراسم تحلیف روحانی

واکنش رژیم صهیونیستی به عدم دعوت برای حضور در مراسم تحلیف روحانی:درآینده روابط دیپلماتیک خواهیم داشت

خبرگزاری فارس نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران مبنی بر عدم دعوت از نمایندگان اسرائیل و آمریکا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور برگزیده ایران واکنشی خیال‌پردازانه نشان داد.

روز سه‌شنبه عباس عراقچی اعلام کرد تهران سران تمامی کشورها، غیر از آمریکا را به مراسم تحلیف حجت ‌الاسلام روحانی در روز ۱۳ مرداد دعوت کرده است. وی همچنین افزود از رژیم صهیونیستی هم نماینده‌ای به این مراسم دعوت نشده است.


«پائول هیرشسان» سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در واکنش به این اظهارات عراقچی به روزنامه تایمز اسرائیل گفت: «جای تعجبی ندارد که آنها ما را به مراسم‌های رسمی در ایران دعوت نمی‌کنند. ما زمانی در آینده باز هم [با ایران] روابط دیپلماتیک خواهیم داشت و آن موقع ما آنها را دعوت خواهیم کرد و آنها ما را.»
ییگال پالمور، یک سخنگوی دیگر وزارت خارجه اسرائیل هم گفت: «اگر ما نتوانیم به ایران برویم، ایرانی‌ها را به اینجا می‌آوریم.»/فارس