اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجب مجلس در راس اموری! عجب رییس جمهوری! / "شب عید است، می خواهیم با هم صفا کنیم" / مصطفی فقیهی



 

 

احمدی نژاد , مجلس , طرح سئوال از رییس جمهور

 

نقدی بر به این کلمات توجه کنید: داداش جان، بچسبیم، گیر سه پیچ ، نامردی و بی معرفتی، برایتان کمپوت می آورم، ، یک مشت مطلب، مخلصتان هستیم، همکاران من پیچ و مهره ای شده اند،كمی با هم صفا كنیم و ....

اشتباه نکنید! این عبارات نه چندان جالب، شنیده های خبرنگار ما در قهوه خانه ها نیست، به دوستان بیکار سرکوچه هم ربطی ندارد که قول گرفته اند با تولید دو نیم میلیون شغل، دست از این کارها بردارند... نه! نه! این ها سخنان رییس جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی است!

بله، بالاخره احمدی نژاد آمد! با هزار شوخی نچسب و توجیهات شیرین هم آمد! او بالاخره با تراشیدن هزار بهانه و لطایف الحیل دولتی ها برای نیامدن، قبول زحمت کرد و به مجلس آمد تا به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد، اما چه آمدنی؟! چه پاسخی؟ چه تبیین و توجیهی؟ ... و چه مجلس و عجب رییس جمهوری!

دکتر با همه چیز شوخی کرد! حتی "بگم ...بگم"! لفظ مشهور خویش را هم به باد تمسخر گرفت تا با این سیاست و طفره روی ها، مجلسیان در این دم دمای عید "کمی هم بخندند" و "صفا کنند" تا شاید از خیر سئوال از رییس جمهور بگذرند!

جلسه آغاز شد، احمدی نژاد چونان سابق آمار داد! پرسیدند: "چرا بودجه مترو را نمیدهی" ، پاسخ داد که "دادیم"، سئوال شد : "سرنوشت یک میلیارد پول بی زبان گمشده چه شد؟" ، با خنده های شیرینش پاسخ داد: "من چه می دانم! برید بگردید ببینید کجاست!"

گفتند: "تولید از بین رفته"، می گوید: "تولیدات کشور رشد زیادی داشته است". سئوال شد که "نرخ رشد اقتصادی پایین و پایین تر رفته" ، شنیده شد : "رشد اقتصادی سال 90 بیشتر از سال های قبل است"

از گرانی ها و اجرای شتاب آلود طرح هدفمندی نالیدند، دکتر تکذیب کرد و پاسخ داد: "گرانی های اخیر ربطی به هدفمندی ندارد". تیر خلاص هم بر قلب مجلس کوفت و گفت: "به اعتراف دوست و دشمن، عالی عمل کردیم. بیشترین حمایت را از تولید داشتیم" ، بی آنکه اشاره ای به سخن و نام یکی از هزاران دشمن و منتقد و حتی دوستی کند که به زعم او، "اقدامات دولت را عالی" خوانده اند.

او چون همیشه، به بهانه این که اقداماتش در چارچوب و حوزه عملیاتی اش نیست، شانه از مسئولیت این ناکامی ها که ذائقه ملت را دیری است تلخ می­دارد، خالی کرد و خویشتن را رندانه تبرئه ، و چون همیشه در برابر پرسشگران ، سپر "طفره روی­های لفظ پردازانه"، پیش روی خود گرفت و بیم و هراسی نیز به دل خویش راه نداد.

خنده دار اینجاست که او با همان لحن مشهورش از اساس، 11 روز خانه نشینی را تکذیب کرد! "من و 11 روز خانه نشینی، اینم دیگه از اون حرفاس"، دکتر البته فقط منکر این ماجرا نشد، بلکه به طفره روی های خود ادامه داد و "11 روز خانه نشینی" را نه  اعتراض نمایندگان به"تمرد او از دستور رهبری" که مخالفت مجلسیان با "استراحت رییس جمهور پرکار"، تعبیر کرد! و حتی گفت: "همه به من میگن استراحت کن. حتی یک روز هم کارها تعطیل نشده است. همکاران من پیچ و مهره ای شده اند . همشان تو مراکز قلب پدرشان در می آید. این وصله ها به دولت نمی چسبد"

احمدی نژاد، در بخش دیگری از سخنانش به ماجرای استفاده تلویزیون از تیپ های خاص در 22 بهمن و انتخابات اشاره کرد و گفت: "به محضی که این دوران گذشت یقه این افراد (کسانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند) می گیرند"

شبروانه و رندانه پاسخ دکتر، باز هم انداختن توپ به زمین رقبا آنهم در میدان میزبان است، همین! ماجرا اساساً ربطی به دولت ندارد! تمام!

... و فقط ، باز هم جمله ی معروفش در بحبوحه ی انتخابت ریاست جمهوری 84 در ذهنم نقش بست که "مشکل ما مشکل موی بچه های ماست" و البته متعاقباً این خبر که : "احمدی نژاد قانون برخورد با بدحجابان را ابلاغ کرد"، او همین تناقضات را بی آنکه در دولت خویش جستجو کند، طلبکارانه در مجلس عنوان کرد که گویی واقعاً مجلس در راس امور است!

احمدی نژاد برد! آنهم مقابل مجلسی که نه به خاطر "نجابت" و "رواداری" و "سماحت" که از سر "ضعف" ، "ناهمگونی" ، "ناهماهنگی" ، "انفعال و رکود فکری" و صد البته "قلت خرد و کثرت جهل"، بازی را به رییس دولت واگذار کرد. مجلس هشتم نیز در آخرین روزهای عمرش، شکستی تلخ خورد، نه البته در مقابل "منطق" و "هوش" و "درایت" و "تدبیر" که در برابر رویکردی بی ریشه و تردستی­های کلامی و البته "مذموم" که دیری است بر پیشانی سیاست هایش نقش بسته و تک دلیل پیروزی های ظاهری اوست!

(... و البته از حق نگذریم، بودند نمایندگانی از جنس "مدرس" که جز تلاش بی وقفه برای طرح سئوال از رییس جمهور، به خاطر شوخی های غیرمعمول و پاسخ های عجیب ،  عرق شرم و خجلت به رخسار داشتند)

از دید نگارنده، مهمترین نقطه و نکته ی پیروزی احمدی نژاد، همان بود که  در صحن علنی مجلس و در مقابل دیدگان 300 نماینده، مجلس را به "حضیض امور" رساند و دم برآورده نشد.او نه تنها [به ادعای خود] مستدل، ثابت کرد که مجلس در راس امور نیست ، بلکه با حضورش و انفعال و سکوت ، غفلت و یا حتی تساهل و لبخند رضایتمندانه عمده ی مجلسیان، اثبات کرد اساساً مجلس هشتم، مجلسی نیست که بخواهد در راس امور باشد!

آخر سخن آنکه ، ادبیات، لحن و سخنان احمدی نژاد در مجلس ، می تواند تلخ ترین شوخی پایان سال 1390 باشد، شوخی ای که ماهیت او را برای هزارمین بار بر آفتاب می افکند و طمع خام تئوریسین ها و دوستان پرمدعا و عشق قدرتش را زیر خورشید حقیقت می سوزاند..../انتخاب


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعات به نقل از رییس جمهوری: امیدواریم افراد با تدبیر توانا و مجرب به مجلس راه یابند



 روزنامه اطلاعات در شماره روز پنجشنبه بیست و هشتم آبان در توضیح تیتر یک به سخنان حسن روحانی، پرداخت. وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه برگزاری انتخابات، اظهار امیدواری کرد در پرتو یک انتخابات باشکوه، افراد تأثیرگذار با تجربه، با تدبیر و توانمند برای خدمت هر چه بیشتر به کشور به مجلس راه یابند.

اخبار,اخبار انتخابات ,انتخابات مجلس

 

این روزنامه با اشاره به عنوان برگزاری جشن به مناسبت یک میلیون عنوان کتاب منتشرشده بعد از انقلاب، می نویسد: جشن انتشار«یک میلیون کتاب» بعد از انقلاب اسلامی ، دیروز به همت مؤسسه خانه کتاب با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و دبیر بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، سیدرضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، همایون امیرزاده، مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدمحمود دعائی، مدیر مؤسسه اطلاعات، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، زلفی تومان، رئیس کتابخانه ملی ترکیه و جمعی از صاحبنظران عرصه فرهنگ و نشر در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.


روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان تهران خواستار لغو همه قطعنامه های ضد ایرانی آژانس شد، نوشت: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان این که ایران همه اقدامات داوطلبانه مورد توافق در نقشه راه آژانس هسته ای را اجرا کرده است، خواستار لغو دائمی همه قطعنامه های هیات حکام آژانس هسته ای و بسته شدن همیشگی پرونده هسته ای ایران در پی ارائه گزارش نهایی مدیرکل آژانس شد. غلامعلی خوشرو در نشست مجمع عمومی این سازمان در باره گزارش سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، به تشریح دیدگاه های اصولی کشورمان پیرامون فعالیت های صلح آمیز هسته ای پرداخت.


این روزنامه با انتشار عنوان نامه ابتکار به رهبر معظم انقلاب: اقدام شما راهگشا بود، سپاسگزارم، آورد: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب از ایشان به دلیل ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست تشکر کردو این سیاست ها را برای توسعه پایدار و ایجاد همگرایی برای حفظ محیط زیست و طبیعت ایران اسلامی موثر خواند . در نامه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آمده است:' ابلاغ سیاست های محیط زیست از سوی جنابعالی اقدامی موثر برای تحقق توسعه پایدار و راهگشا در ایجاد همگرایی به منظور حفظ محیط زیست و طبیعت ایران اسلامی به شمار می رود .به علاوه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه کشور طرح این سیاست ها، خط مشی صریح و بلامنازعی را دراین حوزه مهم ترسیم می کند.


روزنامه اطلاعات در صفحه نخست عنوان های «یونیسف:1600 کودک یمنی در حملات عربستان کشته یا معلول شده اند»، «سربازان گمنام امام زمان (عج)یک شبکه خطرناک را در کرمان متلاشی کردند»، «پیش بینی ثبت نام 4 تا 5 هزار نامزد در انتخابات اسفند» و «قتل 3 تروریست در حمله پلیس فرانسه به مخفیگاه داعش در پاریس» را منتشر کرد.

 

 اخبار  انتخابات  - ایرنا