اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل هتک حرمت هنرمندان در اینستاگرام دستگیر شد



شخصی که با هدف بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام تصاویر افراد هنرمند و سرشناس را منتشر می کرد، از سوی کارآگاهان پلیس سایبری استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "حسن محمدنژاد" رئیس پلیس فتای استان مازندران در تشریح این خبر، گفت:در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا که خود را از هنرمندان معروف استانی معرفی کرده، مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام با نام کاربری مشخصی عضو می باشد، فردی ناشناس با ایجاد صفحه ای با نام کاربری وی، تصاویر شخصی اش را به همراه تصاویر اراذل و اوباش در این شبکه انتشار داده است. موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. 
 
رئیس پلیس فتای استان مازندران،گفت:ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صفحه مورد نظر در شبکه اجتماعی اینستاگرام دریافتند، مالک صفحه مذکور با استفاده از خط ایرانسل اقدام به فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده است.
 
سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد:کارآگاهان پلیس فتا با هماهنگی قضایی پس از شناسایی متهم، وی را دستگیر و مورد تحقیقات و بازجویی قرار دادند. 
 
 
وی افزود: متهم در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت، صفحه اینستاگرام مورد نظر متعلق به وی بوده و عکس های شاکی را با هدف لایک خوردن بیشتر صفحه نمایش به همراه تصاویر اراذل و اوباش در صفحه قرار دادم.
 
متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد . 


 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران 


ویدیو مرتبط :
محکوم کردن هتک حرمت پیامبر(ص) توسط هنرمندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتماد به دوست اینترنتی، عامل هتک حرمت دختر دانشجو



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اعتماد به دوست اینترنتی، عامل هتک حرمت دختر دانشجو

رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی گفت: اعتماد به دوست اینترنتی، عامل هتک حرمت دختر دانشجورا رقم زد.

ایسنا:  سرهنگ عرفانی درباره دستگیری عامل هتک حرمت دختری جوان در اینترنت گفت: پیرو شکایت خانمی مبنی بر این که شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ساخت پروفایلی به نام وی و قراردادن عکس‌های شخصی و تعدادی عکس مستهجن در این صفحه كرده و موجب هتک حرمت شاکیه شده است، ﻤﺄموران اقدامات خود برای شناسایی متهم آغاز كردند.

رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی با بیان اینكه پس از انجام بررسی‌ها و رصد محتویات مجرمانه در این سایت، متهم شناسایی و در عملیاتی وی دستگیر شد. گفت: متهم پس از رویت مدارک موجود به جرم خود اعتراف و عنوان كرد مدتی از طریق اینترنت با شاکیه ارتباط داشتم و به دلیل رد درخواست‌های نامشروعم، عکس‌های وی را از طریق همان شبکه‌اجتماعی بدست آوردم و در اینترنت به اشتراک گذاشتم.

عرفانی در ادامه به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی‌شان را در این صفحات به اشتراک نگذارند و این اطلاعات را به راحتی در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت اشتراک گذاری نسبت به تنظیم محرمانگی آن دقت لازم را مبذول كنند.

وی در پایان اشاره کرد: ارتباطی‌هایی که در فضای مجازی بین افراد برقرار می‌شود غالباً برای کلاهبرداری یا سوء‌استفاده از افراد بوده و عاقبت خوشی را به دنبال ندارد، بنابراین کاربران باید هشیار باشند که به افرادی که در این فضا با آنها آشنا می‌شوند اطمینان نکرده و اطلاعات خود را به سهولت در اختیار آنان نگذارند./ایسنا