اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل مهم خراب شدن آب رود کارون



اخبار,اخباراجتماعی,خراب شدن آب رود کارون

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: ما منتقد به توسعه نیشکر هستیم چون اولا بر کیفیت آب کارون تأثیر منفی گذاشته و دوم اینکه به اهداف توسعه ای خود دست نیافته است.

به گزارش عصرایران،‌ عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سمینار بررسی تبعات زیست محیطی – اجتماعی سد گتوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار بررسی اثرات سد گتوند در افزایش شوری آب کارون، به بخش پایین دست رودخانه نیز توجه داریم و قطعا برای ما بالادست و پایین دست فرقی نمی کند، بلکه موضوع مهم کیفیت مطلوب آب است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بنده بارها در مصاحبه های قبلی خودم عنوان کرده ام که توسعه نیشکر تأثیر منفی بر کیفیت آب کارون دارد.

وی افزود: ما منتقد به توسعه نیشکر هستیم چون اولا بر کیفیت آب کارون تأثیر منفی گذاشته و دوم اینکه به اهداف توسعه ای خود دست نیافته است.

پاپی زاده با بیان اینکه صنعت نیشکر نتوانسته در سالهای گذشته صنایع پایین دست خود را ایجاد کند، گفت: میزان اشتغالی که باید صنعت نیشکر ایجاد می کرد محقق نشده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس نهم با بیان اینکه نهادهای نظارتی ما ضعیف عمل می کنند، گفت: اعضای فراکسیون ریزگردهای مجلس شورای اسلامی هفته آینده از سرچشمه های آب استان چهارمحال و بختیاری بازدید می کنند و در هفته های آینده برنامه بازدید از سد گتوند و در ادامه پایین دست رودخانه کارون را نیز در دستور کار قرار می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البته اعضای این فراکسیون طی بازدیدهای گذشته خود از سد گتوند و بخش هایی از رودخانه کارون در جریان مسائل هستند اما بررسی ها در خصوص کیفیت آب کارون ادامه دارد.

 

 اخبار اجتماعی  - عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
رود کارون ( استان چهار محال و بختیاری )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقال آب کارون به زاینده رود منتفی شد


معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با تلاش های صورت گرفته و مستندات ارائه شده، عملیات اجرایی تونل انتقال آب بهشت آباد از برنامه های وزارت نیرو حذف شد.

خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با تلاش های صورت گرفته و مستندات ارائه شده، عملیات اجرایی تونل انتقال آب بهشت آباد از برنامه های وزارت نیرو حذف شد.

احمد سیاحی در جلسه شورای اداری که با موضوع گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید در خوزستان در محل تالار امام رضا (ع) شهرک نفت برگزار شد، گفت: در استان خوزستان سه مقوله آب، راه و مبلمان شهری از نکات مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

او با اشاره به اینکه از آب های روان استان و رودخانه کارون باید استفاده بهتر و مناسب تری شود، گفت: لایروبی و زیباسازی کارون، تالاب ها و رودخانه دز که ظرفیت های آبی استان هستند باعث می شود نشاطی را برای مردم به وجود آوریم و همچنین به جذب گردشگر کمک می کند. برخی از قسمت های رودخانه کارون به دلیل کم آبی و وجود نیزارها باعث می شود که مردم از آن لذت نبرند که لایروبی و اقدامات لازم در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان به ممانعت از انتفال آب رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: در تلاش هایی که انجام شد انتقال آب از سرشاخه ها برای شرب و صنعت انتقال داده می شود و طرح تونل بهشت آباد حذف شد، 580 میلیون متر مکعب در سال آب برای شرب و صنعت انتقال داده می شود که باید سهم صنعت کاهش یابد.

او با بیان اینکه تالاب ها اکوسیستم قوی دارند که می توانند در مسائل اقتصادی استفاده شوند، گفت: شاهد عدم ورود پساب ها به رودخانه کارون هستیم و دیگر پساب خام بیمارستانی( به غیر از یک بیمارستان که مهلت چند هفته ای خواسته است) وارد رودخانه نمی شود. همچنین از ورود پساب های حوضچه های پرورش ماهی جلوگیری شده است.