اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل قتل کودک بیمار زن صیغه ای به 10 سال زندان محکوم شد



اخبار,اخبار حوادث , قتل

 

اخبار حوادث - عامل قتل کودک بیمار زن صیغه ای به 10 سال زندان محکوم شد

مرد جنایتکار که کودک بیمار همسر صیغه ای خود را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم به 10 سال زندان محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 14 دی ماه سال 90 پیكر بی جان پسر سه ساله ای به نام متین به بیمارستانی در جنوب پایتخت منتقل شد. روی سر و صورت این كودك آثار متعدد خون مردگی به چشم می خورد و قلبش از تپش ایستاده بود. بررسی ها نشان می داد ساعت ها از مرگ متین گذشته است.

در همین حال زن جوانی كه متین را به بیمارستان برده بود دقایقی بعد از آنجا خارج شد و همین موضوع احتمال قتل پسر سه ساله را تقویت می كرد. در چنین شرایطی این ماجرا از طریق ماموران كلانتری 132 نبرد به بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران گزارش و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

 با گذشت چند روز از این ماجرا مادر متین به نام پریسا-30ساله- بازداشت شد تا درباره كشته شدن فرزندش پاسخگو باشد. او اتهام كودك آزاری را انكار كرد و گفت: مدتی قبل شوهرم كه مرد معتادی بود من و فرزندم را رها كرد و من مجبور شدم صیغه مردی به نام محمود شوم. او مرد خوبی بود و از من و پسرم نگهداری می كرد. متین دچار نوعی بیماری پوستی بود و مدام بدنش عفونت می كرد. چند روز قبل پسرم سرماخورده بود و روز حادثه دچار تشنج شد. من هم او را به بیمارستان رساندم اما پزشكان گفتند پسرم فوت شده است.

 ادامه تحقیقات از این زن كه اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت نشان داد هنگام وقوع حادثه او در خانه نبوده و شوهر صیغه یی اش در كنار متین بود. پریسا گفت: آن روز من بیرون از خانه بودم و وقتی برگشتم محمود گفت حال متین خوب نیست. من هم پسرم را به بیمارستان بردم.

در چنین شرایطی ماموران به خانه محمود واقع در منطقه اتابك رفتند اما او پیش از حضور ماموران از آنجا گریخته بود. تحقیقات درباره این مرد كه اعتیاد شدیدی به شیشه داشت نشان داد او بارها به دلیل خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده است. با این حال هیچ ردی از این مرد وجود نداشت. با گذشت چند روز از مرگ متین كارآگاهان آگاهی به اطلاعاتی دست یافتند كه نشان می داد محمود چند روز قبل به اتهام فروش مواد مخدر دستگیر شده و در بازداشت به سر می برد. به این ترتیب وی به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

هرچند این مرد ابتدا حاضر نبود اتهام قتل متین را بپذیرد اما در ادامه گفت: زمانی كه مقدار زیادی شیشه مصرف كرده بود متین را به زمین كوبیده و باعث مرگش شده است.

به دنبال اعترافات پدرخوانده متین، پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست علیه او به دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد. اما پیش از آنكه موعد محاكمه این مرد فرا برسد پدر و مادر متین به عنوان اولیای دم در دادسرای امور جنایی حاضر شده و رضایت خود را اعلام كردند. به این ترتیب این مرد برای بررسی جنبه عمومی جرم در دادگاه كیفری استان تهران محاكمه شد.

 در این جلسه كه به ریاست قاضی حسین اصغرزاده در شعبه 113 برگزار شد ، محمود در دفاع از خود گفت: من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم. متین از دست من افتاد و قتل او غیر عمد است.

وی ادامه داد: من زن و بچه داشتم كه با پریسا آشنا شدم. شوهرش او را با متین كه آن زمان دوماهه بود رها كرد. من هم پریسا را صیغه كردم. متین بیماری پوستی اگزما داشت. بدنش چرك می كرد و زخم می شد. زخم های دردناك و بدبویی داشت و باید این زخم ها را شست وشو می دادیم. پریسا نمی توانست این زخم ها را شست وشو دهد و من چند روز یك بار متین را به حمام می بردم. روز حادثه وقتی مثل هر روز متین را به حمام برده بودم او از دستم افتاد و سرش به زمین خورد. آن زمان اتفاقی نیفتاد اما دو روز بعد او تشنج كرد و حالش بد شد. او را به بیمارستان بردیم اما گفتند مرده است.

متهم در آخرین دفاع از خود گفت: مرگ متین غیر عمدی است و تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف داده شود. به دنبال دفاعیات محمود هیات قضایی شعبه 113 وارد شور شده و مرد جنایتکار را به 10 سال زندان محکوم کردند.

با اعتراض محمود پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم مجازات مرد جوان را تائید کردند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
محمد مرسی به بیست سال زندان محکوم شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی نقشه قتل همسر بخاطر رابطه با برادر شوهر/ قاتل به 10 سال زندان محکوم شد



حکم زندان مردی که برادر خود را به خاطر ارتباط پنهانی با زن برادرش به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ساعت 19 سیزدهم دی ماه سال ۹۲ دو پسر بچه حدودا ۱۱ساله به کانکس پلیس مراجعه و اعلام کردند که جسد مردی جوان در حوالی پارکی در شهرک امام حسین افتاده است که بلافاصله اکیپی از ماموران کلانتری ۱۷ شهرک کامیونداران و تیم اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

با مراجعه ماموران پلیس آگاهی و معاینات اولیه پزشکی قانونی از جسد متوفی مشخص شد مردی بنام "مهدی" ۲۴ساله به دلیل اصابت چندین ضربه شدید چاقو فوت کرده که در همین خصوص همسر مقتول بنام "سوسن" ۲۱ساله در اظهارات خود گفت: به همراه همسرم از خانه خارج و پس از خرید تنقلات قصد رفتن به پارک را داشتیم که ناگهان مردی بلند قد به من متلک گفت، شوهرم هم با او درگیر شد که آن مرد از پشت به همسرم حمله‌ور شده و با چاقو به گردن وی زد، من هم از محل فرار کرده و به خانه مادرم رفتم.

در ادامه تحقیقات در این خصوص آغاز شد و مشخص شد که شب حادثه فردی که ظاهرا مهمان مقتول بوده به همراه مقتول در محل مشاهده شده و این در حالی بود که همسر مقتول هیچگونه اظهاری در خصوص فرد یاد شده بیان نکرده بود، بنابراین همسر مقتول به عنوان مظنون دستگیر شد.

با انتقال همسر مقتول به پلیس آگاهی و بازجویی‌های فنی کارآگاهان ویژه قتل، همسر مقتول لب به اعتراف گشود و گفت: بیش از سه سال است که تحت فشار فامیل با مقتول ازدواج کرده اما هیچگونه علاقه‌ای به او نداشتم و همین عامل باعث شد تا با "میثم" برادر شوهرم، رابطه پنهانی ایجاد کنم.

همسر مقتول ادامه داد: مدتی از این ارتباط مخفیانه ما گذشت تا اینکه به دلیل علاقه به"میثم"، تصمیم گرفتیم همسرم را از سر راه برداریم و نقشه قتلش را طرح ریزی کردیم که من با طرح نقشه‌ای مبلغ یک میلیون ریال را در اختیار برادر شوهرم قرار دادم تا با خرید یک قبضه چاقو، شب حادثه به بهانه رفتن به پارک شوهرم را از داخل خانه بیرون کشانده و در یک موقعیت مناسب "میثم" نیز به ما ملحق شده و شوهرم را با ضربات چاقو از پای درآورد.

با اعترافات متهم قاتل اصلی نیز دستگیر و در تحقیقات انجام شده از سوی پلیس اظهارات همسر مقتول را تایید کرد.

با اعترافات متهمان، پرونده هردوی آن‌ها با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد که متهمان در این شعبه محاکمه شدند و در پایان نیز قضات دادگاه به دلیل رضایت اولیای دم، متهم ردیف اول را به ۱۰ سال زندان و متهم ردیف دوم را نیز به ۵ سال زندان محکوم کردند.

این حکم در شعبه هفتم دیوان عالی کشور نیز تایید شد و به مرحله اجرا می‌رسد.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران