اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل جنایت در پی «متلک پرانی» دستگیر شد



عامل جنایت در پی «متلک پرانی» دستگیر شد

متهم افغانی پرونده جنایت در پی متلک پرانی و ایجاد مزاحمت برای دختر دانشجو، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در اسلام شهر دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

به گزارش خراسان، پنجم اسفند سال گذشته، دختر دانشجویی به سمت منزلش در اطراف آرامگاه فردوسی حرکت می کرد که یک ضایعات فروش افغانی با متلک پرانی برای او ایجاد مزاحمت کرد. دختر جوان که از مزاحمت های افغانی ۲۲ساله خسته شده بود، وقتی به منزل رسید ماجرا را برای مادرش بازگو کرد.

مادر این دختر نیز پس از شنیدن این ماجرا به همراه برادرزاده ۱۶ساله اش به منزل جوان افغانی رفت و زنگ منزل را به صدا در آورد. وقتی زن میانسال در حیاط را گشود، به او گفت: این کار درستی نیست که پسرت برای دخترم ایجاد مزاحمت می کند.

زن میانسال گفت: کدام پسرم را می گویی؟ من چند پسر دارم!

مادر دختر پاسخ داد: آن پسرت که موهای فرفری دارد!

این گزارش حاکی است: هنگامی که دو زن مشغول گفت وگو بودند ناگهان «ع» (جوان مزاحم) از راه رسید و درگیری بین او و نوجوان ۱۶ساله آغاز شد. با ایجاد درگیری دیگر اعضای این خانواده افغانی نیز بیرون آمدند و نزاع شدت گرفت. در این میان ناگهان نوجوان ۱۶ساله که کاظم نام داشت با وارد آمدن ضربه چاقو به کشاله ران نقش بر زمین شد.

اهالی محل با مشاهده این صحنه بلافاصله به کمک نوجوان خون آلود شتافتند و او را به بیمارستان رساندند. اعضای این خانواده هم که احتمال می دادند نوجوان ۱۶ساله کشته شده باشد، متواری شدند.

به دنبال اطلاع ماجرای درگیری به ماموران کلانتری فردوسی، آنان تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند و پرونده مذکور برای کسب دستورات قضایی به مجتمع شهیدکامیاب ارسال شد اما چند ساعت بعد، کارکنان بیمارستان در تماسی با ماموران انتظامی، اعلام کردند که تلاش پزشکان برای نجات نوجوان از مرگ به نتیجه نرسید و مجروح این حادثه بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو جان سپرد.

بنابراین، ماموران انتظامی موضوع قتل را به قاضی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند و بدین ترتیب پرونده مذکور به شعبه ۸۰۵ مجتمع قضایی شهیدقدوسی مشهد ارجاع شد. گزارش خراسان حاکی است: به دستور قاضی ویژه قتل عمد، بلافاصله گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه ماموران کلانتری فردوسی، تحقیقات خود را برای دستگیری متهمان این پرونده جنایی آغاز کردند.

آنان پس از انجام یک عملیات گسترده موفق شدند ۷تن از اعضای این خانواده افغانی را که به صورت غیرمجاز در ایران سکونت داشتند، دستگیر کنند اما بررسی ها نشان داد که متهم اصلی این پرونده جنایی که «الف» نام دارد به مکان نامعلومی گریخته است.

در همین حال مادر جوان افغانی در بازجویی ها گفت: وقتی درگیری شروع شد من غش کردم و دیگر چیزی نفهمیدم. «ف» برادر کوچک تر متهم اصلی نیز گفت: من در منزل خواب بودم و پدرم تازه از سر کار برگشته بود، در همین حال ۲تن از برادرانم به نام های «ع» و «الف» هراسان به اتاق آمدند و «ع» گفت: او را با چاقو زدیم! پول بدهید که فرار کنیم.

«ع» نیز که در منطقه قرقی مشهد و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شده بود، ارتکاب جنایت را انکار کرد. پس از اعترافات متهمان این پرونده، تعدادی از آنان به خاطر فراری دادن متهم و از بین بردن آثار جرم همراه با «ع» به اتهامات ایجاد مزاحمت برای بانوان، رانندگی بدون گواهینامه، مشارکت در نزاع منجر به قتل و ... روانه زندان شدند.

این در حالی بود که با دستورات صریح قاضی موحدی راد، تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری «الف» متهم فراری این پرونده ادامه یافت تا این که چند روز قبل، کارآگاهان که با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) بررسی های پلیسی خود را برای پیدا کردن مخفیگاه متهم فراری آغاز کرده بودند، به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد متهم این پرونده جنایی به استان تهران گریخته است. بنابراین، آنان با دستورات و راهنمایی های رئیس پلیس آگاهی، عملیات خود را با شگردهای خاص پلیسی ادامه دادند و با کسب نیابت قضایی عازم تهران شدند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دریافتند که متهم به عنوان یک کارگر در یک باغ ویلا در اطراف اسلام شهر مشغول به کار شده است. با پیدا شدن محل دقیق اختفای متهم، کارآگاهان اداره جنایی او را با شیوه ای خاص دستگیر کردند و حلقه های قانون را بر دستانش گره زدند.متهم ۲۰ساله جمعه گذشته به پلیس آگاهی خراسان رضوی منتقل شد و به صراحت ارتکاب جرم را پذیرفت.

این در حالی بود که کارآگاهان با اعترافات «ع» متهم دیگر پرونده، چاقوی مورد استفاده در نزاع منجر به قتل را نیز کشف کرده بودند و «الف» چاره ای جز بیان حقیقت نداشت. بررسی های قضایی و پلیسی درباره این پرونده جنایی همچنان ادامه دارد.

سابقه خبر

پنجم اسفند سال گذشته یک ضایعات فروش افغانی برای دختر دانشجوی ایرانی در اطراف آرامگاه فردوسی مشهد با «متلک پرانی» ایجاد مزاحمت کرد. وقتی مادر این دختر به همراه برادرزاده ۱۶ساله اش برای تذکر به پدر و مادر افغانی ۲۲ساله به در منزل آن ها رفت، ناگهان نزاعی بین نوجوان و دیگر اعضای خانواده جوان افغانی آغاز شد که در این میان نوجوان مذکور به قتل رسید و متهم اصلی پرونده نیز متواری شد. با تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان  رضوی و دستورات ویژه قاضی موحدی راد، متهم فراری پس از حدود ۲ماه فرار در اسلام شهر دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد./خراسان

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مشاعره طنز آذری متلک پرانی در برنامه زنده-پرویز رشادعلی اکبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل جنایت در پی «دوستی خیابانی» به دام افتاد



اخبار حوادث - عامل جنایت در پی «دوستی خیابانی» به دام افتاد

جوانی که با انگیزه دوستی خیابانی با یک دختر ۱۶ ساله، دوستش را با ضربه چاقو کشته بود پس از حدود یک ماه فرار در چنگ قانون گرفتار شد.

به گزارش خراسان، اواخر شهریور گذشته، پسر جوانی که با دختر ۱۶ ساله ای در پارک آشنا شده بود با وی در چهارراه الغدیر مشهد قرار گذاشت اما هنگامی که پسر جوان مشغول صحبت با دختر ۱۶ ساله بود ناگهان دوست وی نیز که سعی می کرد با آن دختر ارتباط داشته باشد سر قرار آن ها آمد و با ضربه چاقو، دوستش را به قتل رساند و متواری شد.

 

با گزارش این حادثه، به قاضی سیدجواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد) تحقیقات در این باره ادامه یافت و تلاش کارآگاهان برای دستگیری متهم فراری با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی وارد مرحله جدیدی شد.

 

این گزارش حاکی است: در حالی که حلقه محاصره پلیس برای دستگیری متهم هر لحظه تنگ تر می شد او با راهنمایی و نصایح خانواده اش تصمیم گرفت خود را به پلیس معرفی کند تا این که روز گذشته حلقه های قانون بر دستان متهم گره خورد. بررسی ها درباره این جنایت ادامه دارد.

اخبار حوادث - خراسان