اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عارف: فساد در کشور نهادینه شده است



اخبار,اخبار سیاسی , بنیاد امید ایرانیان

 

اخبار سیاسی - عارف: فساد در کشور نهادینه شده است

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه فساد در کشور ما نهادینه شده است، گفت:یکی از بسترهای تولید فساد در جامعه نوع نگاه به قانونگذاری است. متاسفانه نگاه به قانون گذاری در کشور ما بر اساس مچگیری بوده و عده‌ای هم به راحتی برای رسیدن به اهداف خود قانون را دور می‌زنند.

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از دبیران کل احزاب و اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران با اشاره به اجتماع عظیم مسلمانان در اربعین حسینی، آن را افتخار بزرگی برای شیعیان دانست و گفت: حضور میلیونی عاشقان ابا عبدالله­ الحسین(ع) در کربلا که به حق باید آن را حماسه اربعین نامید تنها مختص شیعیان نیست، بلکه از مذاهب دیگر هم در این حماسه شرکت کردند و جلوه‌های زیبایی از وفاق و همدلی بین خواهران و برادران اهل سنت و تشیع را به نمایش گذاشتند.

وی با قدردانی از دولت عراق به جهت تلاش برای تامین امنیت زائران کربلای معلی به تهدید گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: گروهک تروریستی داعش در جهت تحت­ الشعاع قرار دادن حماسه اربعین تهدیداتی کرد اما با اقدامات موثر مقامات دولت ایران و همکاری خوب دولت عراق این گروهک تروریستی نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند. باید با تمهیدات و همکاری دولت‌های منطقه از پیدایش و نفوذ گروهک‌های این چنینی جلوگیری کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، انقلاب اسلامی ایران را متاثر از آموزه‌های نهضت امام حسین(ع) دانست و گفت: امام بزرگوار که با همراهی توده‌های مختلف مردمی توانستند انقلاب اسلامی ایران را شکل دهند، راه و منش اصلاح گرایانه امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دادند و اصلاح‌طلبان نیز بر خود می‌بالند که پیرو مکتب امام حسین(ع) و در خط امام خمینی(ره) هستند.

وی تاکید کرد: تفکر اصلاح‌طلبی نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و جفاست کسانی که خود در زمان انقلاب نام و نشانی از آنها نبود، اصلاح‌طلبان را خارج از دایره نظام معرفی می‌کنند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان به تلاش جریانی خاص در جهت شکاف بین نیروهای اصیل انقلاب اشاره کرد و گفت: از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریان‌هایی همچون منافقین تلاش گسترده‌ای در جهت تخریب برخی چهره‌های سیاسی و مذهبی انجام دادند امروز هم با نام و نشان دیگری می­‌خواهند بین نیروهای اصیل انقلاب فاصله بیاندازند که باید مراقبت کرد در دام طراحی شده این جریانات نیفتاد.

وی وظیفه سخنوران و تریبون داران را در راستای وفاق و همدلی در جامعه بسیار با اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم بین خانواده انقلاب فاصله نیافتد باید به گونه‌ای سخن بگوییم تا سخن ما در راستای تلطیف قلوب باشد نه اینکه نفاق و کینه توزی را در جامعه بیشتر کند.

وی یکی از راه‌های جلوگیری از فساد را حاکمیت تحزب در کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه جایگاه واقعی حزب در کشور ما بدرستی شناخته نشده است و فرهنگ کار گروهی و جمعی نیز نهادینه نشده است.اگر می­خواهیم حاکمیت مردم بر سرنوشت خود بدرستی تحقق یابد، ساز و کار آن از طریق پا گرفتن تحزب در کشور است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دولت فعلی برآمده از خردورزی اصلاح‌طلبان است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان بدون هیچگونه سهم خواهی به دولت کمک می‌کنند و در همین راستا در انتخابات مجلس حضور موثری خواهند داشت تا با بدست آوردن کرسی­‌های مجلس دولت را در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم همراهی کنند.

وی در پایان به محدودیت‌هایی که دولت با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: در قضیه وزارت علوم ایستادگی رئیس جمهور محترم بر سر وعده‌هایی که به دانشگاهیان عزیز داده بود قابل تقدیر است.هر چند هزینه‌هایی هم داده شد ولی در نهایت با حضور شخصیتی توانمند و برآمده از تفکر اصلاح طلبی در راس وزارت علوم، جامعه دانشگاهی کشور امیدوار به ادامه مسیر گذشته شده‌ است.

بنابراین گزاش، در ابتدای این دیدار تعدادی از دبیران کل احزاب نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف کشور از جمله انتخابات مجلس آینده مطرح کردند.
اخبار سیاسی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
حرف های غیر منتظره دادکان درباره فساد در کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

می خواهند کشور را با فقر و فساد آماده ظهور کنند!



 

 

می خواهند کشور را با فقر و فساد آماده ظهور کنند!

هشدار آیت الله هاشمی که ۳ سال بعد شنیده شد :

می خواهند کشور را با فقر و فساد آماده ظهور کنند!

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد : هشدار تاریخی و سرنوشت ساز امام را از یاد بردیم تا امروز دوباره شاهد فعالیت  فتنه گران با تابلوی دروغین امام زمان(عج) در جمهوری اسلامی باشیم و این بسیار نگران کننده است ؛ امام (ره) لحظه ای به مدعیان ظهور میدان ندادند چون به درستی تشخیص داده بودند که میدان داری متحجران مدعی ظهور بزرگترین خطر و ضربه به انقلاب و نظام است .

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛ در بخشی از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آبانماه سال ۸۷ آمده است : حجیت امام زمان، نسبت به قرآن که بیشتر نیست. ادعاهای ارتباط یا تایید اعمال عده ای از سوی امام زمان (عج) باید با قرآن تطبیق شود و ما باید با سند و مدرک حرف بزنیم. اگر قرآن تایید کرد، بدون تایید امام زمان هم می‌توانیم بگوییم که این راه درست است امروز ما مکلفیم اینها را تکذیبشان کنیم ؛ تاریخ پیش روی ما است ببینید به نام امام زمان (عج) چه فتنه ها بپا کرده اند نگاه کنید به عراق که می خواستند حوزه علمیه نجف را به نام تعجیل در ظهور حضرت حجت تخریب کنند ببینید چه فتنه هایی به نام امام زمان (عج) در سودان و یمن بپا کردند و آن کشورها را در فتنه اختلافات داخلی غرق کرده اند آیا ما نباید مقابل این خطر بزرگ هوشیار باشیم ؟

* ما از منابعی که در اختیار داریم حضرت حجت(عج) را با یک واقعیت منصوب الهی می‌شناسیم و امید داریم که در آینده تحقق آثار قرآن و اسلام را به دست ایشان مشاهده کنیم. حالا که ایشان نیستند ما یک چنین افقی را درآینده زندگی بشر، برای خودمان ترسیم کرده‌ایم و به آن اعتقاد داریم و نمی‌دانیم هم که این اتفاق کی به وقوع می‌پیوندد.

* معلوم است کسی که یک افق و آینده روشنی را به همراه اعتقادات دیگر برای خودش ترسیم کرده و از طرفی با توجه به اسناد دیگر معتقد است که این افق با ظهور حضرت حجت در ارتباط است، تحقیقاً این امید و این انتظار و آن چیزی که از اسلام و امام زمان می‌شناسد، تاثیرات سازنده‌ای را در زندگی وی به‌جا خواهدگذاشت. چنین انسانی، حتماً با انسانی که ناامید است و آینده را مثل گذشته و یا بدتر از آن می‌بینید متفاوت است. امید، در وجود انسان همچون موتور محرکی می‌ماند و همچون یک راهنما و منبع انرژی عمل می‌کند.

*انقلاب اسلامی منشاء ظهور خاص خود را دارد. بحث‌هایی که ما الان در مورد امام زمان مطرح می‌کنیم، بحث خاصی است اما تکالیفی که در قرآن و به طور کلی اسلام برای ما تعیین شده‌است، منشاء حرکت ما و ملت ما به سمت انقلاب بوده‌است. از جمله این تکالیف می‌توان به وظیفه خدمت به مردم، مبارزه با ظلم و ستم، تبیین معارف الهی، باز کردن راه پیشرفت مردم، ایجاد استقلال و آزادی برای ملت اسلامی و تحقق آن چیزی که از اسلام می‌فهمیم اشاره کرد. البته ممکن است ما همه چیز اسلام را نفهمیم اما تحقق آن چه که از اسلام می‌فهمیم جزو وظایف ما بوده‌است. اما این این یک گامی در جهت ظهور است، من به صورت مستند نمی‌توانم بگویم بله. ممکن است بارها از این انقلاب‌ها رخ بدهد و بعد منقضی شود و دوباره انقلاب دیگری واقع شود. اینها چیزهایی نیست که ما بتوانیم براساس آنها در مورد ظهور حضرت مهدی(عج) پیشگویی کنیم و آنهایی هم که این کار را می‌کنند اشتباه می کنند.

*بسیاری از احکام دیگر اسلام انسان را مکلف به انجام مبارزات با طاغوت می‌کرد منتها کسانی که به مسئله انتظار امید دارند، با انرژی بیشتری کار می‌کنند.

*معمولاً چیزهایی که در بین مردم اعتباری دارند، مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرد. مساله مهدویت جزو ارزش‌های مهم و در عین حال دارای ابهامات فراوان است و مورد استفاده‌های غلطی قرار گرفته و می‌گیرد. یکی از آسیب‌های پیش آمده برای این عقیده این است که به خیلی‌ها حالت رخوت القا کرده‌است. این عده می‌گویند چون حضرت حجت قرار است بیاید و اصلاح کند، پس ما تا آن روز صبر می‌کنیم که انقلاب اسلامی ایران، رد چنین تفکری است. این آسیب از زمان پیغمبر به بعد وجود داشته است.در زمان مبارزات انقلاب، عده‌ای مبارزه را تحریم کرده بودند و می‌گفتند هر علمی که به عنوان حکومت اسلامی قبل از آمدن حضرت حجت بلند شود، پرچم کفر است. هنوز هم معتقدان به چنین تفکری در جامعه ما فراوان هستند. مثلاً انجمن حجتیه تا حدودی جزو همین جریان بود و به همین دلیل وارد مبارزات نمی‌شدند. پس این آسیب طولانی است و از گذشته وجود داشته است. آسیب دومی که این روزها در ایران، عراق و یمن قوت گرفته‌است، آسیب مدعیان مهدویت است. البته این هم جدید نیست. شما اگر به زمان پیغمبر برگردید، می‌بینید که دو چیز برای خواص پیغمبر روشن بود، یکی مهدویت و دیگری حادثه کربلا بود. در زمان خود حضرت علی(ع)، عده‌ای محمد حنیفه را مهدی موعود می‌دانستند و آخر هم گفتند که در کوه رضوی مخفی شده و در آینده ظهور می‌کند. برخی دیگر حضرت زید را مهدی موعود می‌دانستند. در زمان امام صادق(ع)، عده‌ای ایشان را مهدی موعود می‌دانستند. اینها برای تاریخ گذشته‌است، اما اگر به زمان خودمان هم نگاه کنیم، در حال حاضر بهایی‌ها وجود دارند که فتنه‌ای برای دنیای اسلام هستند. شیخیه به شکل دیگری و اصلاً گروه شاگردان شیخ احمد احسایی هر کدامشان به یک شکل، فتنه‌ای از این نوع ایجاد کردند. ما جنگ‌هایی داریم که از افغانستان با ۳۰ هزار سوار آمدند و خراسان را گرفتند. در سودان هر روز شاهد فتنه‌ای با ادعای مهدویت هستیم. در عراق دیدیم افرادی که مدعی ارتباط با امام زمان بودند،قصد داشتند حوزه نجف را منهدم کنند و در ایران خودمان هم از این قبیل کم نداریم. آسیب دیگری که از این دست مطرح می‌شود، بحث ارتباط با حضرت مهدی(عج) است. عده‌ای می‌گویند ما با حضرت ارتباط داریم و از طریق همین ارتباط، مردم را فریب می‌‌دهند و این مساله همیشه وجود داشته‌است. امروز در ایران این مساله در حال تشدید است.

*یکی از آسیب‌های جدی موجود که ما هم به آن مبتلا هستیم، این است که عده‌ای با خیال و توهم یا با شیطنت، پیام‌هایی را از امامان معصوم و حضرت حجت برای عده‌ای می‌برند و گاهی بر اساس این پیام‌های دروغین، تصمیماتی گرفته‌می‌شود. ما در دوره بعد از انقلاب نیز چنین مواردی داشتیم. یادم می‌آید در زمان جنگ، یک زن و شوهر از تبریز آمدند به جلسه سران که در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شد و گفتند که امام زمان در مورد مسائل حساس جنگ، پیامی را برای امام خمینی فرستاده‌اند و اگر ما اطلاع ندهیم، ممکن است خطری انقلاب را تهدید کند. من پیام این دو نفر را شخصاً به امام(ره) منتقل کردم که ایشان باور نکردند و گفتند از این شیادها زیادند. من گفتم اینها دو دانشجو هستند و ضرری ندارد که حالا شما آنها را ببینید و اگر ادعایشان کذب باشد، مساله بهتر روشن می‌شود. امام با اکراه پذیرفتند، اما در ابتدا آنها را امتحان کردند و به آنها گفتند: من از امام زمان ۳ سوال دارم، پاسخ آنها را بیاورید تا بتوانم این پاسخ‌ها را به عنوان دلیل صدق شما قبول کنم. بعد از این که امام سوالات را مطرح کردند، آنها گفتند که امام خمینی می‌خواهد امام زمان را امتحان کند و چنین کاری اهانت است و رفتند. همین الان نیز گاهی اوقات پیام‌هایی می‌آوردند که براساس آنها ما اصلاً حق تصمیم‌گیری نداریم، زیرا به هیچوجه، حجیت و سندیت ندارند. ما ماموریم که این ارتباطات را تکذیب کنیم چون اگر کسی ارتباطی داشته‌باشد، نمی‌آید به این شکل اعلام کند. شما داستان عیسی شلمقانی را می‌دانید که در زمان غیبت صغری چه فتنه‌ای ایجاد کرد و خود امام زمان این فتنه را خواباند.

*حجیت امام زمان، نسبت به قرآن که بیشتر نیست. ادعاهای ارتباط یا تایید اعمال عده ای از سوی امام زمان (عج) باید با قرآن تطبیق شود و ما باید با سند و مدرک حرف بزنیم. اگر قرآن تایید کرد، بدون تایید امام زمان هم می‌توانیم بگوییم که این راه درست است ولی اگر کاری است که تردید آمیز است و حجت و سندی ندارد، هر چه هم که ادعا کنند، امام زمان بر انجام آن دستور داده‌است ما نباید باور کنیم. همه این‌ها کذب است و ما مکلفیم تکذیبشان کنیم.

* اگر ما از طریق انسان‌های عالم و خوش فکر و رسانه‌ها، مردم را با حقایق دین و ماهیت مهدویت، آشنا کنیم و انواع خرافات و تخریب‌هایی که در طول تاریخ اتفاق افتاده‌است برای مردم معرفی کنیم و مردم آگاه باشند، آن‌وقت نفوذ فتنه‌گران، خیلی کمتر می‌شود. البته بدیهی است که این فتنه‌ها به کلی از بین نمی‌رود. آنها ممکن است به فریبکاری خود ادامه دهند، اما آسیب عمومی اجتماع را می‌توانیم کم کنیم. هم در بخش مدعیان مهدویت و هم در مورد کسانی که به بهانه مهدویت به وظایفشان عمل نمی‌کنند و هم در خصوص آنهایی که از طریق ادعای ارتباط با حضرت حجت یا نواب ایشان می‌‌خواهند نانی برای خودشان بپزند.

*کاری که فقهای شورای نگهبان، فقهای خبرگان، علما و مراجع می‌کنند مستند به ادله شرعی است. اینها یا از قرآن استفاده می‌کنند و یا از سنت صحیح و اجماع علمای سابق بهره می‌گیرند و یا دلیل عقل را در چارچوب همین مبانی که در اختیار دارند به کار می‌گیرند. ولی آنهایی که ادعا می‌کنند که از غیب به آنها مسئولیتی داده شده، حجت و سندی ندارند..../تحلیل:انتخاب