اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف و هیگ دیدار کردند+عکس



ظریف و هیگ دیدار کردند+عکس

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف و ویلیام هیگ وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

ظریف اخیرا درباره دیدارش با هیگ و اینکه آیا این دیدار به تحولی در روابط تهران و لندن منجر خواهد شد؟ گفته بود: اظهار تمایلی به صورت علنی و غیرعلنی از سوی وزیر امور خارجه انگلستان برای ملاقات با بنده مطرح شده که ما مشکلی با این ملاقات در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نداریم.

 

ظریف,هیگ

دیدار ظریف و هیگ در نیویورک

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها خودشان رابطه را قطع کردند، افزود: در صورتی که اراده سیاسی را برای روابط همراه با احترام متقابل در طرف مقابل مشاهده کنیم و آنها این آمادگی را داشته باشند که نوع دیگری از روابط را با ایران داشته باشند، در چارچوب مقررات کشور و تصمیماتی که توسط دستگاه‌های کشور از جمله مجلس اتخاذ شده، اقدام خواهیم کرد.

ظریف صبح امروز با وزیر خارجه یونان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
در دیدار ظریف و هیگ چه گذشت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف فردا با هیگ دیدار می‌کند



دیدار ظریف با هیگ , محمدجواد ظریف

ظریف فردا با هیگ دیدار می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفرکرده است، روز دوشنبه با ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

 محمدجواد ظریف، در این دیدار درباره ارتقای روابط دو کشور با هیگ رایزنی خواهد کرد.

پیش از این انگلستان در نامه تبریک به حسن روحانی برای ارتقای روابط دو کشور ابراز علاقه‌مندی کرده بود.

هم‌چنین قرار است ظریف فردا با 12 وزیر خارجه نیز گفت‌وگو کند که وزیران خارجه ژاپن‌، ایتالیا، هلند و ترکیه از جمله این مقامات سیاسی هستند.

او هم‌چنین فردا با کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 در مذاکرات هسته‌یی با ایران دیدار خواهد کرد. /ایسنا