اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف نامزد دریافت جایزه چتم هاوس شد


اندیشکده چتم هاوس اعلام کرد: وزیران امور خارجه ایران و آمریکا به طور مشترک نامزد دریافت سالانه این موسسه مطالعاتی شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: اندیشکده چتم هاوس اعلام کرد: وزیران امور خارجه ایران و آمریکا به طور مشترک نامزد دریافت سالانه این موسسه مطالعاتی شده‌اند.

اندیشکده انگلیسی چتم هاوس ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که نقش کلیدی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سال 2015 برای مذاکرات موفقیت‌آمیز هسته‌ای و حصول یک توافق تاریخی میان ایران و گروه 1+5 موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دلیل نامزدی این دو برای جایزه سالانه چتم هاوس در 2016 بوده است.

ظریف نامزد دریافت جایزه چتم هاوس شد

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی اندیشکده چتم هاوس، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به همراه کریستینا فیگورس یک دیپلمات از کشور کاستاریکا و به علاوه دانشمندی از نیجریه دیگر نامزدهای دریافت این جایزه هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان سال گذشته به دعوت این اندیشکده انگلیسی برای شرکت در یک نشست با موضوع بحران سوریه به لندن سفر کرد.


ویدیو مرتبط :
ظریف نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد


موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم در سوئد محمد جواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا را به دلیل نقش آفرینی در انعقاد توافق تاریخی هسته ای، به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل سال 2016 معرفی کرد.

خبرگزاری ایرنا: موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم در سوئد محمد جواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا را به دلیل نقش آفرینی در انعقاد توافق تاریخی هسته ای، به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل سال 2016 معرفی کرد.

طارق رئوف رییس سابق اداره هماهنگی سیاست های راستی آزمایی و امنیتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که اکنون مدیر برنامه خلع سلاح و منع گسترش هسته ای در موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم است، گفت که توافق بین ایران و 1+5، برجسته ترین توافق هسته ای چند جانبه در دو دهه به شمار می رود.

وی یادآور شد که توافق هسته ای اعطای جایزه صلح نوبل 2016 را به جان کری و محمد جواد ظریف مسلم می کند.

رئوف گفت که توافق هسته ای ایران، راه را برای اطمینان یافتن از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم ها برای مردم این کشور هموار می کند.