اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: شرایط فاجعه‌بار در یمن متوقف شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


ظریف در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن عنوان کرد
شرایط فاجعه‌بار در یمن متوقف شود/ نقش سازمان ملل در حل سیاسی بحران یمن

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه شرایط فاجعه بار در یمن باید متوقف شود، گفت: ماه‌ها تجاوز و رویکردهای نظامی جز ویران ساختن زیرساخت‌های یمن و کشته و مجروح شدن مردم بیگناه این کشور نفعی در بر نداشته است.

 اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن عصر چهارشنبه در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار نماینده ویژه دبیرکل ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات یمن و روند سیاسی حل بحران در این کشور، بر مشارکت و انعطاف همه گروه‌های یمنی در پروسه سیاسی آغاز شده تاکید کرد و نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران را در این مذاکرات مفید و تعیین کننده دانست.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان هم ضمن تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برقراری آتش بس و موفقیت روند سیاسی آغاز شده، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر نقش و اعتبار سازمان ملل متحد در یافتن راه‌حل سیاسی بحران در یمن تاکید دارد و خواستار مشارکت همه گروه‌های یمنی در این فرآیند است.

ظریف با بیان این نکته که شرایط فاجعه بار در یمن باید متوقف شود، افزود: ماه‌ها تجاوز و رویکردهای نظامی جز ویران ساختن زیرساخت‌های یمن و کشته و مجروح شدن مردم بیگناه این کشور نفعی در بر نداشته است.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
عربستان متعهد شد بمباران یمن را برای پنج روز متوقف کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف ایفای نقش فعال‌تر اروپا در زمینه کشتار در یمن و فاجعه منا را خواستار شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیران امور خارجه ایران و لوکزامبورگ صبح چهارشنبه 8 مهرماه در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار دو طرف ضمن رایزنی درباره مسائل مهم منطقه‌یی و بین‌المللی، در زمینه ارتقای سطح روابط دوجانبه پس از لغو تحریم‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند.

جین آسلبورن در این دیدار با تأکید بر روابط سنتی و خوب دو کشور و انجام آمادگی‌های لازم برای لغو تحریم‌های اروپایی و گسترش بیش‌تر روابط دو کشور به اهمیت سخنرانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مبارزه با تروریسم داعش اشاره کرد و گفت که لوکزامبورک و اتحادیه اروپایی تلاش می‌کنند به وضعیت وخیم انسانی در کشورهای منطقه کمک کنند و در این زمینه مساعدت جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این ملاقات دکتر ظریف، وزیر خارجه لوکزامبورگ را در جریان حادثه مکه و تلفات انسانی به‌ویژه هم‌وطنان ایرانی قرار داد و خواستار ایفای نقش فعال‌تر اتحادیه اروپایی در زمینه کشتار در یمن و فاجعه منا شد.

در ادامه این دیدار دو طرف هم‌چنین در مورد بحران‌های منطقه‌یی به‌ویژه سوریه و یمن و جنبه‌های بشردوستانه این بحران‌ها و مراحل اجرای برجام بحث و تبادل نظر کردند.

 

اخبار بین الملل - ایسنا