اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طوفان نقص ایمنی دکل‎های برق را افشا کرد


این خط انتقال نیرو در حالی که تنها 20 ماه از عمر خود را سپری کرده است با کوچکترین باد و باران خسارت میلیاردی را به کشور تحمیل کرد.

تابناک: طوفان هفته گذشته در مازندران اگرچه موجب وارد آمدن خساراتی به ساختمان‎های مسکونی، اداری و یا برخی خسارات دیگر به مردم شد اما با نگاهی نقادانه به این سازه‎ها می توان دریافت که تقریبا همه این خسارات در نتیجه ساخت و سازهای غیر اصولی و بدون رعایت اصول مهندسی بود وگرنه طوفان خسارت قابل توجهی به ساختمان های مقاوم سازی شده وارد نکرده بود.

تقریبا تمامی تصاویر و خبرهای موجود در خروجی رسانه‎ها و ادارات این مسائل را ثابت می‎کند که عدم توجه به نکات ایمنی در ساختن منازل غیرایمن خسارات طوفان را به طرز خیره کننده‎ای بالا برده است اما تقریبا هیچ کسی پاسخگوی این ساخت و سازهای غیر اصولی نیست.

هرچند ممکن است دلایل متعددی مانند مشکلات مالی برخی از اقشار مردم به عنوان ریشه این نوع ساخت و سازها مطرح باشد اما نکته عجیب خسارت به تجهیزات و ابنیه ملی و دولتی در اثر طوفان ناچیز گذشته بوده است.

در یکی از این موارد اتفاق افتاده در روزهای اخیر، سقوط برج انتقال برق فشار قوی مربوط به خط انتقال برق23 کیلو ولت نیروگاه شهید سلیمی نکا به سمت غرب مازندران و تهران بود که این اتفاق در نزدیکی فرودگاه ساری اتفاق افتاد، به طوری که ظاهرا در مراحل طراحی و ساخت پروژه ملی، پیش بینی یک طوفان معمولی با سرعت 72 کیلومتر نشده بود.

نکته مهم اینکه این خط انتقال نیرو تنها 20 ماه از عمر خود را سپری کرده است و در این شرایط اقتصادی کشور با کوچکترین باد و طوفان خسارت میلیاردی را به دنبال داشته است.

 در این حادثه یکی از دکلها در حالی که دارای جریان برق مرگبار بود در اثر وزش باد و باران سقوط آزاد کرد و موجب شکسته شدن و سقوط ناقص دکلهای مجاور خود شد که خوشبختانه در این منطقه منازل مسکونی و شریان های عمومی وجود نداشت وگرنه علاوه بر خسارت‎های مالی تلفات جانی بسیاری را در پی داشت اما به راستی اگر این اتفاق در تنها چندصد متر به سمت مبدا خط انتفاق افتاده بود چه کسی جوابگوی فاجعه انسانی آن بود.

پیشنهاد می شود در صورتی که ممکن است اتفاقات مشابه در این منطقه گرفتاری های مالی جانی را در پی داشته باشد، مسئولان با زیرزمینی کردن این تاسیسات از ضررهای احتمالی در آینده جلوگیری کنند.


ویدیو مرتبط :
برق گرفتگی وحشتناک و افتادن از روی دکل برق فشار قوی!...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکل برق، جان 3 سرنشین سمند را گرفت + عکس



اخبار حوادث - دکل برق، جان 3 سرنشین سمند را گرفت + عکس

برخورد سمند با دکل برق فشار قوی در شهریار، سه کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

بامداد امروز شنبه چهاردهم تیرماه، ساعت 01:27 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یک دستگاه خودروی سمند با دکل برق فشار قوی واقع در شهریار، میدان شهید صیاد شیرازی به طرف ملارد، روبروی ورودی فاز یک شهرک اندیشه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند.

 

اخبار,اخبار حوادث ,سانحه تصادف

 
در بدو ورود ماموران مشاهده گردید یک دستگاه خودرو سمند به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با دکل برق فشار قوی برخورد کرده که منجر به فوت سه نفر و مصدوم شدن یک نفر از سرنشینان خودروی فوق گردیده بود.

 

اخبار,اخبار حوادث ,سانحه تصادف

 
در نهایت ضمن ایمن سازی کامل جاده فرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و اجساد افراد تحویل نیروی انتظامی جهت انتقال به سردخانه گردید.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران