اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طلا به مرز هزار و ۸۰۰ دلار رسید



 

 

طلا به مرز هزار و ۸۰۰ دلار رسید

 

بهای معاملات طلا روز سه شنبه به دنبال نگرانی ها نسبت به ایتالیا كه برانگیخته شدن تقاضا برای این فلز گرانبها را داشت، به مرز هزار و ۸۰۰ دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از وال استریت ژورنال، معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار كامكس نیویورك، ۸.۱۰ دلار یا ۰.۵ درصد افزایش بها یافته و به هزار و ۷۹۹ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس رسید.

طلا برای تحویل در ماه نوامبر، ۸.۱۰ دلار یا ۰.۵ درصد افزایش بها یافته و به هزار و ۷۹۸ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید.

معاملات طلا در ساعات اولیه معاملات به دلیل شكست سیلویو برلوسكنی، نخست وزیر ایتالیا، در به دست آوردن اكثریت پارلمان برای رای بودجه، به هزار و ۸۰۴ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسیده بود كه بالاترین سطح در شش هفته گذشته بود.

طلا یازدهمین سال رشد متوالی را پشت سر می گذارد و در ششم سپتامبر با تقاضای سرمایه گذاران برای متنوع كردن دارایی از سهام و ارزهای بزرگ، به ركورد هزار و ۹۲۳ دلار و ۷۰ سنت در هر اونس رسیده بود.

معاملات نقره برای تحویل در ماه دسامبر در بازار كامكس، ۰.۹ درصد افزایش یافته و به ۳۵.۱۵۳ دلار در هر اونس رسید.

معاملات پلاتین برای تحویل در ماه ژانویه در بازار بورس كالای نیویورك، ۰.۹ درصد افزایش یافته و به هزار و ۶۷۳ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس رسید و پالادیم برای تحویل در ماه دسامبر، با ۲.۳ درصد صعود بها، ۶۷۷.۲۵ دلار در هر اونس معامله شد.... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
قیمت هر دلار به مرز ۱۸۰۰ تومان رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت دلار به مرز 3 هزار تومان رسید


قیمت دلار روز گذشته با افت 60 تومانی نسبت به روز سه‌شنبه به 3070 تومان رسید. کاهش قیمت دلار و سقوط آن به مرز 3 هزار تومان در ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

 روزنامه آرمان: قیمت دلار روز گذشته با افت 60 تومانی نسبت به روز سه‌شنبه به 3070 تومان رسید. کاهش قیمت دلار و سقوط آن به مرز 3 هزار تومان در ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

اگرچه بعد از انتخابات ریاست جمهوری دلار ناگهان به مرز 2900 تومان هم رسید اما این کاهش قیمت یکباره بود و بعد از آن هم در یک جهش مجدد قیمت آن به مرز اولیه بازگشت. اما این بار کاهش قیمت به صورت تدریجی و طی هفته‌های متوالی صورت گرفته است. یعنی این کاهش از قیمت 3400 تومان آغاز و اکنون به مرز 3 هزار تومان رسیده است.

 همین سبب شده است که برخی از ثبات در کاهش قیمت‌ها خبر بدهند. علاوه بر دلار، قیمت انواع ارز و سکه و طلا هم کاهش یافت. به گزارش ایسنا، قیمت سکه طرح جدید بهار آزادی از یک میلیون و 25 هزار تومان روز سه‌شنبه به یک میلیون و 21 هزار تومان در روز گذشته رسید. اگرچه کاهش 4 هزار تومانی این سکه چندان زیاد نبود اما تمام سکه طرح قدیم کاهش 22 هزار تومانی داشت و روز گذشته از یک میلیون و 40 هزار تومان به یک میلیون و 18 هزار تومان رسید.

 نیم سکه هم با کاهش 10 هزار تومانی قیمت به 530 هزار تومان و ربع سکه با کاهش 12 هزار تومانی به 328 هزار تومان رسید. کاهش قیمت هر گرم طلا اما چندان محسوس نبود و در مرز 100 و 4 هزار تومان ماند. در کنار کاهش دلار اما یورو افزایش قیمت داشت و از 4140 تومان به 4230 تومان رسید. اما مهر در گزارش خود از کاهش قیمت یورو خبر داده است. در این میان محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و ارز کاهش قیمت سکه را ادامه‌دار دانست.

کشتی‌آرای پیش‌بینی کرد با افزایش عرضه سکه بهار آزادی که در خانه‌ها ذخیره شده، کاهش قیمت سکه‌ها ادامه دار است. همچنین وی در گفت‌و‌گویی دیگر دلیل عمده نوسانات قیمت سکه در بازار آزاد را افزایش عرضه در وضعیت فعلی دانست و گفت: در حال حاضر تقاضا برای خرید سکه به‌ویژه سکه‌های نیم و ربع کاهش یافته است. وی ادامه داد: نسبت به هفته گذشته قیمت نیم سکه 40 هزار تومان کاهش داشته که این قیمت برای سکه تمام 30 هزار تومان است.

او بیان کرد: معمولا عصر روزهای چهارشنبه آمارهای تاثیرگذار بر قیمت طلا در بازارهای جهانی منتشر می‌شود که اگر این آمارها مثبت باشند قیمت طلا کاهش می‌یابد. البته به گفته وی، قیمت جهانی طلا در ۸ ماه گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته و به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت طلا و ارز ادامه پیدا کند. وی در خصوص آینده قیمت سکه، طلا و دلار اظهار کرد: قیمت جهانی طلا در حال حاضر دستخوش تغییرات قیمت جهانی نفت شده و وضعیت اقتصادی دنیا به سمتی می‌رود، تا با تحولات شکل گرفته در کشورهای دنیای غرب از رکود اقتصادی بیرون آمده و قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کند.

وی افزود: به هر حال در 8 ماه گذشته قیمت جهانی طلا 24 درصد کاهش داشته و این روند نزولی همچنان ادامه دارد، بنابراین به نظر می‌رسد نوسان و هیجانات قیمت طلا که در یک سال گذشته بوده، به سمت آرامش بازار حرکت می‌کند. رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر در خصوص آینده قیمت ارز اظهار کرد: ساماندهی نرخ ارز در کشور ما یکی از 5 برنامه اصلی دولت تدبیر و امید است و اگر این وضعیت سر و سامان پیدا کند، با توجه به اینکه قیمت سکه و طلا تابعی از قیمت جهانی طلا و قیمت ارز است، روند کاهشی قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تولید با ثبات نرخ ارز افزایش پیدا کرده و ثبات اقتصادی در کشور شکل می‌گیرد. کشتی‌آرای گفت: کاهش قیمت طلا و ارز بر تمامی کالاها اثر مثبت می‌گذارد، به نحوی که با روند نزولی قیمت طلا و ارز در کشور در آخرین گزارش‌ها طی 2 ماه گذشته قیمت مسکن 7 درصد کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود تا روند کاهش قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.