اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح یک ادعای جدید درباره «مونالیزا»


یک دانشمند فرانسوی از کشف یک تصویر پرتره دیگر در زیر نقاشی معروف «مونالیزا» با استفاد از فناوری جدید نور انعکاسی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: یک دانشمند فرانسوی از کشف یک تصویر پرتره دیگر در زیر نقاشی معروف «مونالیزا» با استفاد از فناوری جدید نور انعکاسی خبر داد.

«پاسکال کوته» دانشمند فرانسوی اعلام کرد که 10 سال را به بررسی نقاشی معروف «مونالیزا» با استفاده از فناوری‌های جدید صرف کرده و دریافته است که یک تصویر پرتره در زیر این نقاشی پنهان شده که در واقع چهره مونالیزای واقعی است.

او ادعا کرد: در زیر نقاشی مونالیزا که اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود، تصویری از فرد دیگری وجود دارد که برای 500 سال از نگاه هنردوستان پنهان مانده است.

این دانشمند فرانسوی که یکی از بنیان‌گذاران تکنولوژی لومیر در پاریس است، تکنیکی را تحت عنوان «روش تقویت لایه» ابداع کرده و در سال 2004 توسط موزه لوور اجازه دسترسی به نقاشی «مونالیزا» و بررسی آن را یافت‌، اما موزه لوور درباره ادعای جدید «پاسکال کوته» اظهار نظری نکرده است.

نقاشی معروف «مونالیزا» اثر «لئوناردو داوینچی» در طول 50 سال گذشته، هدف بررسی‌های علمی گوناگونی بوده است که از جدیدترین آن‌ها می‌توان به استفاده از تکنیک‌های فروسرخ و اسکن چندطیفی اشاره کرد.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، «پاسکال کوته» معتقد است، تکنیک او قابلیت نفوذ عمیق‌تری در نقاشی دارد و با استفاده از آن می‌توان با دقت، به آنچه درون لایه‌های نقاشی مونالیز است پی برد و درست شبیه یک پیاز می‌توان لایه‌های گوناگون آن را جدا و بررسی کرد.

بحث‌های فراوانی درباره هویت مونالیزا وجود داشته، اما به احتمال زیاد این نقاشی تصویرگر «لیزا جراردینی» همسر یکی از تاجران ابریشم در فلورانس است. این در حالی است که «پاسکال کوته» - دانشمند فرانسوی - ادعا کرده که یافته جدید او این تئوری را به چالش کشیده و معتقد است، تصویری که او در زیر نقاشی مونالیزا کشف کرده در واقع مونالیزای واقعی است و تصویری که مردم برای 500 سال آن را مونالیزا می‌خوانند، تصویر زن دیگری است و کاملا با زنی که از این نقاشی می‌شناسیم، متفاوت است.

داوینچی، مخترع و نقاش ایتالیایی 15 سال وقت گذاشت تا شاهکار عمرش را خلق کند. «لبخند ژکوند» تا اوخر قرن هجدهم در موزه‌ «لوور» به‌صورت دائمی نمایش داده می‌شد، اما سال 1911 بود که «مونالیزا» توسط یک ایتالیایی به سرقت رفت و دو سال بعد پیدا شد.

اگرچه اندازه‌ کوچک این تابلو موجب شگفتی بازدیدکنندگان موزه «لوور» می‌شود، اما «مونالیزا» همچنان اصلی‌ترین عامل جذب گردشگر به این مکان است. تا کنون حدس و گمان‌های بسیاری درباره هویت اصلی مدل داوینچی مطرح شده است. شباهت بسیار زیاد بین صورت «مونالیزا» و خودنگاره‌ای که این نقاش ایتالیایی سال‌ها پیش به تصویر کشیده، موجب شده برخی «لبخند ژکوند» را خود داوینچی بدانند.

ادعاهای جدید این دانشمند فرانسوی موجب اختلاف نظر میان متخصصان آثار داوینچی شده است.


ویدیو مرتبط :
نقد مصاحبه بهرام چوبینه شماره ششم : باب ادعای قائمیت را چهار سال بعد از ادعای بابیت مطرح كرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 بهمن 1389: ادعای عجیب احمدی نژاد هدفمند کردن یارانه‌ها، طرح امام زمان(عج) بود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

5 بهمن 1389: ادعای عجیب احمدی نژاد

 هدفمند کردن یارانه‌ها، طرح امام زمان(عج) بود 

مردم سالاری: دولتمردان در دو سه سال اخیر هر چقدر در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها سوءمدیریت داشته اند و نتوانسته‌اند این طرح را به صورتی درست مدیریت و اجرا کنند، در عوض ادعاهای عجیب و غریبی درباره آن داشته‌اند! 5

بهمن 89 محمود احمدی‌نژاد در جمع منتخبان استان گیلان با بیان اینکه کار فرهنگی را در کشور و استان گیلان باید جدی‌تر از گذشته بگیریم، تصریح کرد: ساختن ایران و گیلان نیازمند چند چیز است که یکی از آنها ایمان و توکل بر خداست.

وی همدلی، کار و تلاش و توجه به عدالت را از دیگر پیش نیازهای ساختن ایران برشمرد و گفت: البته عدالت نقطه آغاز شکوفایی انسان است. رئیس‌جمهور تاکید کرد: عدالت مهم است اما سخت است، به گونه‌ای که یکی از ماموریت اصلی انبیا عدالت است. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه یکی از عزیزان از من سوال کرد که چطور شد که هدفمند کردن یارانه‌ها خوب شد، اظهار داشت: علت ‌های این مساله این بود که اولا پنج سال مداوم کار دولت بود علت دوم اعتماد متقابل دولت و مردم بود و علت سوم این بود که این طرح امام زمان (عج) بود.

وی با اشاره به اینکه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در 26 کشور دیگر نیز اجرا شده است، گفت: در دیگر کشورها که این طرح اجرا شد مشکلات سنگین ایجاد شد، اما در ایران برعکس شد. احمدی نژاد لازمه بعدی ساختن ایران را استفاده از الگوی ایرانی اسلامی دانست وگفت: هرکاری در کشور انجام می‌شود باید به اعتلای فرهنگی بینجامد و مبتنی بر توانمندی‌های خودمان باشد. محمود احمدی‌نژاد همچنین در جمع مدیران استان گیلان افزود: فرصت خدمتگزاری امری معمولی و اتفاقی نیست و قابل قیاس با سایر فرصت‌ها نیست.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران یک قطعه طراحی الهی تاریخی است، تصریح کرد: بعثت انبیا هم قطعاتی از این طراحی بوده است. رئیس‌جمهور گفت: کسی که اتاقی برای خود می‌سازد می‌داند که افزایش آمارها در خدمت رسانی چه معنایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند لطف ویژه‌ای به ملت ایران دارد اظهار داشت: ماموریت ویژه ایران به ملت ایران داده شده است و در مقطعی هستیم که قرار است اتفاقات بزرگ در آن بیفتد و طومار مستکبران در هم بپیچد. رئیس قوه مجریه تصریح کرد: همه انبیا و اولیای الهی آرزو داشتند در این دوره زندگی کنند.

احمدی‌نژاد حل مشکلات تک تک مردم را به اهمیت حل مشکلات کلان استان دانست و گفت: مردم برای ما مهم هستند. وی با اشاره به اینکه کارها باید باعشق باشد، گفت: کسی که بدون عشق کار کند، به اولین کسی که ضربه می‌زند خودش است. وی با اشاره به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یعنی اینکه اهدافی که ما برای ساختار جامعه داریم منطبق با فرهنگ خودمان باشد./مردم سالاری