اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح «کدینگ دانش‌آموزی» به کجا رسید؟



اخبار,اخبار اجتماعی,کدینگ دانش‌آموزی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش آخرین وضعیت اجرای "طرح کدینگ دانش‌آموزی و اتصال مدارس به شبکه رشد" را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اتصال تمام مدارس به اینترنت و طرح کدینگ دانش آموزی به جای "کیف الکترونیکی" اظهار کرد: متاسفانه همه مدارس نتوانستند به اینترنت متصل شوند؛ زیرساخت‌ها را باید کامل کنیم تا بتوان این طرح‌ها را کامل به مرحله اجرا رساند.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار، 50هزار مدرسه به اینترنت متصل‌ هستند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش با بیان اینکه در برنامه‌های درسی به صورت جدی به اتصال مدرسه و دانش آموزان به شبکه رشد توجه داریم اظهار کرد: سال قبل موفق شدیم در قالب برنامه کاروفناوری 600 هزار نفر از دانش آموزان را به شبکه رشد متصل و ایمیل دانش آموزی برای آنها طراحی کنیم.

محمدیان افزود: امسال هم همین برنامه ادامه دارد و پیش بینی می‌کنم امسال بالغ بر یک میلیون دانش آموز به شبکه رشد متصل و صاحب ایمیل دانش آموزی شوند.

به گفته وی، در سال‌های آتی سال به سال دانش آموزان‌مان به صورت عملی درس کاروفناوری را به صورت مجازی و در محیط متصل به شبکه رشد آموزش می‌بینند.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
سخنان آقای ساداتی در مورد طرح های دانش آموزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان اجرای طرح ارائه سیم‌ کارت دانش‌ آموزی


مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: طرح ارائه سیم‌کارت و خدمات کودکان و نوجوانان تا نیمه اردیبهشت‌ سال آینده اجرا خواهد شد و وزارت ارتباطات برای این امر به اپراتورها شش ماه فرصت داده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: طرح ارائه سیم‌کارت و خدمات کودکان و نوجوانان تا نیمه اردیبهشت‌ سال آینده اجرا خواهد شد و وزارت ارتباطات برای این امر به اپراتورها شش ماه فرصت داده است.

وحید صدوقی امروز - یکشنبه - در همایش بین‌المللی فضای مجازی پاک با اشاره به این‌که برای حفظ حریم خانواده‌ها اپراتورها موظف به ایجاد سیم‌کارتی مخصوص دانش‌آموزان شده است، اظهار کرد: همراه اول در حال تدوین این سیم‌کارت مخصوص کودکان و نوجوانان است. همچنین محتوای مناسب برای ارائه‌ در بستر اینترنت برای این قشر از کاربران را تامین می‌کند.

وی افزود: برای کنترل محتوا نیز قرار است یک برنامه‌ اندروید بومی تدوین شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به این‌که در حال حاضر افراد با سنین پایین برای استفاده از موبایل آشنایی دارند، گفت: لازم است در این حوزه کنترل وجود داشته باشد.

به گفته صدوقی تا 18 اردیبهشت‌ سال 1394 این محصولات به قشر عظیم کودکان مشترک سیم‌کارت‌های همراه اول ارائه می‌شود.