اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح آمریکا برای حملات سایبری به ایران در صورت شکست مذاکرات هسته ای



این طرح به منظور اجتناب از جنگ با ایران، کند کردن پیشرفت برنامه هسته ای، مقابله با احتمال حمله اسراییل و نیز داشتن یک راهکار جایگزین در صورت شکست مذاکرات دیپلماتیک تدوین شده بود.

 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی ,حمله سایبری آمریکا به ایران

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتشار گزارشی نوشت : دولت آمریکا طرحی گسترده برای حمله سایبری به ایران در صورت شکست مذاکرات هسته ای تدارک دیده بود که با توافق هسته ای کنار گذاشته شده است.طرح آمریکا برای حملات سایبری به ایران در صورت شکست مذاکرات هسته ای

به گزارش عصر ایران این طرح که " نیترو زئوس " نام داشته ، در سال های ابتدایی ریاست جمهوری باراک اوباما تدوین شده بود و به منظور ایجاد یک گزینه برای آمریکا به جز جنگ برای مقابله و مهار برنامه هسته ای ایران طراحی شده بود.

در این طرح که از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طراحی شده بود حملات گسترده به زیر ساخت شبکه ارتباطی، شبکه برق و دفاع هوایی ایران پیش بینی شده بود.

این طرح در سال های 2009 و 2010 و بنا به دستور اوباما به ژنرال جان آلن در فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به منظور تدوین یک طرح حمله سایبری به ایران طراحی شده است.

آمریکا  پیشتر نیز حمله سایبری به تاسیسات هسته ای ایران را در قالب طراحی و نفوذ دادن یک بدافزار به نام " استاکس نت" در سامانه غنی سازی  تاسیسات هسته ای ایران (نطنز) به مورد اجرا گذاشته است. در این طرح که با همراهی اسراییل انجام شد، بخشی از تاسیسات غنی سازی ایران آلوده شد اما کارشناسان ایرانی در نهایت توانستند آن را مهار کنند.

با وجودی که تا کنون به طور رسمی درباره مسئولیت حمله بدافزار استاکس نت به تاسیسات هسته ای ایران سخنی به میان نیامده، اما برخی رسانه های آمریکایی به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش دادند کارشناسانی از ایران پس از دریافت ضربه استاکس نت توانسته اند با طراحی حملات متقابل به سامانه های سایبری ایالات متحده آمریکا نفوذ کنند. این گزارش ها هیچ کدام به طور رسمی مورد تایید قرار نگرفته است.

در گزارش نیویورک تایمز تاکید شده است علاوه بر آماده سازی طرح حمله سایبری نیترو زئوس ، سازمان های اطلاعاتی آمریکا طرحی را به منظور نفوذ و از کار انداختن تاسیسات هسته ای فردو ایران نیز آماده کرده بودند.

به نوشته نیویورک تایمز طرح حمله سایبری به ایران در جریان تحقیقات مستندی با عنوان " روزهای صفر " درباره تنش بین ایران و آمریکا در موضوع هسته ای در سال های گذشته ، کشف شده است. این مستند قرار است امروز (چهارشنبه) در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآید.

با وجودی که سازمان های رسمی آمریکا درباره طرح حمله نیترو زئوس حاضر به اظهار نظر نشده اند اما نیویورک تایمز تاکید کرده است با بسیاری از شخصیت های مستقل درباره طرح این حمله سایبری گفت و گو کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز طرح نیترو ژئوس علاوه بر مقابله با دغدغه پیشرفت سریع غنی سازی ایران اهداف دیگری نیز داشت که از جمله آنها مقابله با احتمال حملات خودسرانه اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران و نیز داشتن یک راهکار جایگزین غیر نظامی به منظور مقابله با پیشرفت برنامه هسته ای ایران در صورت شکست رویکردهای دیپلماتیک.

 اخبار  سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
ایران آمریکا مذاکرات هسته ای از نگاهی دیگر!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید: بررسی همه گزینه‌ها در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران



اخبار,شکست مذاکرات هسته‌ای ایران


اخبار سیاست خارجی - کاخ سفید: بررسی همه گزینه‌ها در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که باراک اوباما در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای با ایران و عدم دستیابی به توافق جامع نهایی گزینه‌های زیادی را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا ، جیک سولیوان، معاون دستیار باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی سالانه بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شد: در صورتی که ایران با حسن نیت مذاکره نکند و مذاکرات شکست بخورد، ما آماده‌ایم که با کنگره برای اعمال تحریم‌های بیشتر همکاری کنیم.

به نوشته روزنامه اورشلیم پست، سولیوان در پاسخ به این سوال که چه منطقی پشت این کار وجود دارد که در صورت شکست خوردن دیپلماسی در وین تحریم‌ها دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد وجود دارد؟ پاسخ داد: منطق آن این است که در اینجا یک فرصت وجود دارد که ایران را برای انتخاب تحت فشار قرار دهیم؛ آنها یا می‌توانند با حسن نیت مذاکره کنند و به یک راه‌حل برای برطرف کردن نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در مورد برنامه هسته‌ای‌شان برسند و یا با افزایش فشار مواجه شوند.

وی همچنین در اظهارات خود یادآور شد که تحریم‌ها تنها ابزار موجود نیستند و اگر این گفت‌وگو‌ها شکست بخورد ما آماده‌ایم تا گزینه‌های زیادی را بررسی کنیم.

دیگر سخنران حاضر در این گردهمایی رئیس کمیته روابط خارجی کاخ سفید بود که در خصوص چگونگی سیاست موفقیت‌آمیز در قبال ایران با تاکید بر این ادعا که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، گفت: شکست این مذاکرات به معنی عدم دسترسی به راه‌حلی است که برنامه‌های تولید سلاح هسته‌ای ایران را نابود کند.

وی تاکید کرد: شکست این مذاکرات یعنی به ایران اجازه دهیم به برنامه‌های موشک بالستیک خود ادامه دهد.

وی در سخنانش به قانون اعمال تحریم‌های بیشتر علیه صادرات نفت ایران در تابستان گذشته اشاره کرد و موفقیت در این زمینه را تصویب چنین قوانینی دانست.

به نوشته این روزنامه، دو ماه پس از تصویب این قانون مذاکرات میان ایران و آمریکا در نیویورک آغاز شد و چندی پس از آن در ژنو ادامه یافت، اما این قانون با تهدید باراک اوباما مبنی بر وتو کردن آن مواجه شد.

وی در این باره گفته بود که در صورت تحریم دوباره ایران به روند مذاکرات خدشه وارد خواهد شد.

رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا که از حامیان اصلی تصویب قانون اعمال تحریم‌ علیه ایران است روز پنجشنبه در این گردهمایی بار دیگر از این قانون حمایت کرد و گفت: هیچ‌کس بیشتر از من خواستار یک راه‌حل دیپلماتیک نیست. من نگرانم که آنها بیشتر خواستار یک معامله باشند تا یک معامله صحیح.

جیک سولیوان که به نمایندگی از دولت اوباما در این گردهمایی سخنرانی کرد همچنین یادآور شد که باراک اوباما به هر قیمتی تن به توافق هسته‌ای با ایران نخواهد داد.

بنیاد دفاع از دموکراسی یک سازمان نئومحافظه‌کار است که از حامیان رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا