اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضوابط ایجاد رستوران‌های خارجی معروف در ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,رستوران‌های خارجی معروف در ایران

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اعلام آمادگی کمپانی "مک‌دونالد" برای پذیرش نمایندگی در ایران گفت: تاکنون درخواستی در این رابطه ارسال و مجوزی صادر نشده است اما طبق قانون اصناف کشور، اینگونه فعالیت‌ها نیازمند اخذ مجوز از اتحادیه‌های صنفی ذیربط است..

مجتبی خسروتاج اظهار کرد:‌ ضوابط صدور مجوز برای ایجاد نمایندگی رستوران‌های زنجیره‌ای مشمول دستورالعمل مربوط به اخذ مجوز نمایندگی برای کالاهای سرمایه‌ای که در حال حاضر این وزارتخانه طبق قانون صادر می‌کند، نیست و از مقررات دیگری تبعیت می‌کند.

وی در عین حال بیان کرد: طبق قانون اصناف کشور این‌گونه فعالیت ها که در زمره فروشگاه‌های خدماتی زنجیره‌ای هستند به اخذ مجوز از اتحادیه‌های صنفی ذیربط نیاز دارند ولی به دلیل محدود بودن فروشگاه‌های زنجیره ای در کشور هنوز اتحادیه این‌گونه واحدهای صنفی شکل نگرفته است.

خسروتاج افزود: البته به زودی انتخابات تشکیل این اتحادیه انجام می‌شود و شکل رسمی می‌گیرد که تا آن زمان اخذ مجوز از اداره امور اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت الزامی است.

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
بهترین گروه موسیقی ایران== گروه آرین که همراه معروف ترین خواننده ی خارجی، کنسرت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایجاد شعب بانک‌های خارجی در ایران


اگرچه تا پیش از این شعب بانک‌های خارجی در ایران وجود نداشت اما با توافق اخیر هسته‌ای امكان دایر شدن این شعبه‌ها در کشورمان فراهم شده است.

تابناک: اگرچه تا پیش از این شعب بانک‌های خارجی در ایران وجود نداشت اما با توافق اخیر هسته‌ای امكان دایر شدن این شعبه‌ها در کشورمان فراهم شده است.

حتی پیش از تحریم نیز به دلیل قوانین بانكی در ایران اجازه ایجاد شعب به بانك های خارجی داده نمی‌شد. حاكمیت قوانین دولتی بر بانك‌های ایران شرایط تاسیس شعب خارجی را فراهم نمی كرد به همین دلیل اغلب بانك‌های خارجی در ایران دفتر نمایندگی داشتند.

این دفاتر عموما تمام امور بانكی در رابطه با تجارت و اعتبار اسنادی را انجام می دادند كه فعالان همین دفاتر نیز با تشدید تحریم‌ها دفاترشان تعطیل شد.

در دوره‌‌ای كه بانك‌ها خصوصی‌شدند و با ابلاغ قانون اصل 44، محدودیت‌های ایجاد شعب بانك‌های خارجی برداشته شد؛ تحریم‌ها اجازه تاسیس شعبه به این بانك‌ها نمی‌داد. بنابراین طی سال‌های گذشته هیچ شعبه‌ای از بانك‌های خارجی در ایران دایر نشده بود.

حال در توافق جامع ایجاد شعب بانك‌های خارج در ایران امكان پذیر شده است. احمد حاتمی یزد كارشناس بانكی در گفت و گو با تابناك گفت: اگرچه تا پیش از این شعب خارجی در ایران وجود نداشت اما با این توافق امكان دایر شدن این شعبه‌ها فراهم شده است.

بر این اساس در صورت تمایل كشورها به ایجاد شعبه در ایران و اجازه بانك مركزی برای فعالیت آنها این نخستین بار خواهد بود كه بانك‌های خارجی در ایران شعبه دایر می‌كنند.

در متن توافق همچنین ایجاد شعب بانك‌های ایران در خارج از كشور نیز دیده شده كه به این ترتیب بسیاری از شعب بانك‌ها كه با تشدید تحریم‌ها تعطیل شده بودند می‌توانند مجدد فعالیت خود را از سر گیرند.