اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضوابط استخدام آموزش و پرورش اعلام شد



اخبار,اخباراجتماعی ,آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش به برخی پرسش‌ها درباره ضوابط آزمون استخدامی آموزش و پرورش پاسخ داد و گفت: از طریق 20 درصد افزایش نمره آزمون با احتساب سوابق خدمتی مربیان پیش دبستانی، اولویت‌هایی را برای این گروه قائل شده‌ایم.

به گزارش ایسنا ، علی اصغر فانی در حاشیه گردهمایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی که در اردوگاه باهنر برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره سهم مربیان پیش دبستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و همچنین نحوه شرکت کارکنان دولت در این آزمون، اظهار کرد: "استخدام"، تابع مقرراتی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعیین می‌کند.

وی افزود: شما تصور کنید یک داوطلب در سن 40 سالگی باشد و یک دوره یک ساله پس از قبولی در آزمون در دانشگاه فرهنگیان بگذارد؛ وی باید 30 سال خدمت کند، بدیهی است فرد 71 ساله نمی‌تواند به خوبی ارائه خدمت دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط سنی برای شرکت در آزمون استخدامی با مدرک لیسانس 30 سال و با مدرک فوق لیسانس 35 سال تعیین شده است، اظهار کرد: درباره مربیان پیش دبستانی نیز باید گفت شرایط بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش و پرورش قرار گرفته است.

فانی ادامه داد: اولویتی را برای مربیان پیش دبستانی تعیین کرده‌ایم تا بر این اساس هر نمره‌ای که کسب می‌کنند متناسب با سنواتی که با آموزش و پرورش در سال‌های گذشته همکاری داشتند، درصدی به نمره‌شان اضافه شود که سقف آن تا 20 درصد است.

وی با اشاره به اینکه این تاثیر 20 درصدی در نمره آزمون همان اولویتی است که برای مربیان پیش دبستانی قائل شدیم، گفت: مصوبه مجلس هم همین است که در هر آزمون استخدامی که آموزش و پرورش برگزار می‌کند، مربیان پیش دبستانی در اولویت باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا امتیازاتی برای کاهش سن فرهنگیان حق‌التدریس و قراردادی آموزش و پرورش برای آزمون در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: ما درباره این موضوعات تابع مقررات استخدامی کشوریم. ضابطه استخدامی کشوری دارای سقفی است که سازمان مدیریت به ما اعلام کرده و ما آن را رعایت می‌کنیم. برخی دوستان گاهی اوقات تصور می‌کنند آموزش و پرورش جزیره‌ای جدا از کشور است در حالیکه این وزارتخانه نیز بخشی از مجموعه حاکمیت و دولت است و ما تابع ضوابط استخدامی کشور هستیم.

فانی همچنین درباره هزینه‌های گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان پس از قبولی در آزمون استخدامی نیز گفت: بخشی از عمده هزینه را داوطلبان باید تقبل کنند. علت این است که برای این دوره اعتبارات پیش بینی نکرده‌ایم. جزئیات را زمانی اعلام خواهیم کرد که هماهنگی‌های لازم را با بخش‌های دیگر انجام دهیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که شب گذشته آماری از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص افزایش استفاده از مواد مخدر در میان دانش آموزان اعلام شد، گفت: شب گذشته تلویزیون را می‌دیدم و باید بگویم پاسخگویی این گزارش‌ها به عهده خودشان است. ما با همه نهادهایی که به نحوی با آموزش و پرورش در ارتباطند همکاری می‌کنیم. یکی از سیاست‌های ما، توسعه مشارکت با همه دستگاه‌هاست و از این موضوع استقبال می‌کنیم اما آمارها را آنطور که بعضا اعلام می‌شود، قبول نداریم و امیدواریم با تعاملات بیشتر نارسایی در اطلاع رسانی‌ها به حداقل رسد.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
شرایط عجیب آموزش و پرورش برای استخدام !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط و ضوابط استخدام در آموزش و پرورش



اخبار,اخباراجتماعی,شرایط و ضوابط استخدام در آموزش و پرورش


 اخباراجتماعی - شرایط و ضوابط استخدام در آموزش و پرورش

 وزیر آموزش و پرورش شرایط و ضوابط استخدام در آموزش و پرورش را تشریح کرد و گفت: ظرفیت پذیرش بومی دانشگاه فرهنگیان در دفترچه شماره ۲ کنکور اعلام می‌شود.

علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا در آموزش و پرورش استخدام نیرو انجام خواهد شد؟»، اظهار داشت: تلاش ما این است که طبق مصوبه و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، به کارگیری نیروی انسانی را از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام دهیم.

وی افزود: نیت و روال قاعده‌مند این است که از طریق دانشگاه فرهنگیان، جذب نیرو داشته باشیم مگر اینکه اضطراری برای ما ایجاد شود.

* اعلام ظرفیت پذیرش بومی دانشگاه فرهنگیان در دفترچه شماره ۲ کنکور
فانی با بیان اینکه امسال در دفترچه شماره دو کنکور سراسری که سازمان سنجش منتشر می‌کند ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان را با اولویت به کارگیری نیروی بومی دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این موضوع یک اقدام انقلابی مفیدی است که نتیجه آن را پنج سال آینده می‌بینیم؛ یعنی ما اعتقاد داریم نیاییم از یک منطقه مرفه و برخوردار برای منطقه محروم نیرو استخدام کنیم و آنها را به آن مناطق بفرستیم، زیرا آنها در آنجا نمی‌مانند.

وی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: میانگین سابقه خدمت نیروی انسانی در بسیاری از مناطق محروم کمتر از 5 سال است، یعنی آنها 2 یا 3 سال استخدام می‌شوند و خودشان را با پارتی بازی به جاهای دیگر منتقل می‌کنند؛ مناطق برخوردار تورم نیرو دارند و مناطق محروم کمبود نیرو دارند و می‌خواهیم راه این کار را بگیریم.

* مطالعات آزمایشی بومی‌گزینی انجام شد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نقشه ایران را برای موضوع بومی گزینی در نظر گرفته‌ایم، گفت: با هماهنگی و هم‌فکری استان‌هایمان مطالعات آمایشی دراین باره انجام داده‌ایم و گفته‌ایم یک شهرستان «یک بوم» یا اینکه دو شهرستان «یک بوم» باشند؛ یعنی کشور را به بوم‌های مختلف تقسیم کرده‌ایم و گفته‌ایم از هر بوم برای همان بوم دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بگیریم.

وی افزود: این دانشجو وقتی که درس هم خواند و زمانی که خواست استخدام شود می‌داند باید در همان بوم خودش استخدام شود؛ بدین وسیله نقل و انتقالات که ماه‌ها وقت می‌گرفت، کاهش خواهد داشت.

فانی با اشاره به برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی تأکید کرد: برگزاری هر آزمونی در کشور با مجوز معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور امکان پذیر است.

به گزارش فارس، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش چندی پیش اعلام کرد که آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و در یک شرایط خاص معلمان خرید خدمت آموزشی در تاریخ 17 مردادماه برگزار خواهد شد.
 اخبار اجتماعی - فارس