اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور کیفرخواست در پرونده قتل‌عام خانوادگی



اخبار,اخبار حوادث  , قتل

پسر جوان به ‌زودی از سوی قضات جنایی دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود

  پسر جوانی كه در اقدامی هولناک، پدر، مادر و پدربزرگش را به قتل رساند، پس از صدور کیفرخواست پرونده‌اش ازسوی بازپرس جنایی، به زودی در دادگاه كیفری استان تهران محاكمه می‌شود.


ماجرای این جنایت به روز هفتم آذرماه‌ سال گذشته برمی‌گردد. آن روز پسر ٢٣ساله‌ای به همراه دوستش به كلانتری ١٤٢ كن رفت و پرده از راز یک جنایت خانوادگی هولناک برداشت. او گفت که پدر و مادر و پدر بزرگش را کشته و تصمیم گرفته خودش را تسلیم پلیس کند. دوست این پسر درباره ماجرای این جنایت به ماموران پلیس گفت: «امروز من درخانه بودم که دوستم با من تماس گرفت. وقتی تلفنش را پاسخ دادم، صحبت‌هایی کرد که شوکه شدم. او گفت همه اعضای خانواده‌اش یعنی پدر و مادر وپدربزرگش را به قتل رسانده است. دوستم گفت برای انتقال جسد به خانه‌شان بروم تا در این‌کار كمكش کنم. درحالی‌ که تصور می‌کردم شوخی می‌كند، به خانه‌شان رفتم ولی پس از ورودم با اجساد خانواده‌اش روبه‌رو شدم که جسد پدرش را داخل صندوق عقب خودرواش گذاشته بود. همان موقع درحالی که به شدت ترسیده و شوکه شده بودم، با او صحبت کردم و گفتم به كلانتری بیاید و خودش را تسلیم كند.»


با این اظهارات ماموران پلیس بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار داده و راهی محل جنایت شدند. با حضور بازپرس كشیك ویژه قتل پایتخت و كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی علاوه بر جسد پدر خانواده كه داخل صندوق عقب خودرو قرار داشت، در یكی از اتاق‌ها جنازه مادر و پدر بزرگ متهم نیز کشف شد. بررسی صحنه جنایت حاكی از آن بود متهم درگیری سختی با قربانیان داشته و بعد از جنایت تلاش كرده اجساد را داخل خودرواش بكشاند اما نتوانسته این كار را انجام دهد.

 

بنابراین خیلی زود پس از انتقال اجساد به پزشکی قانونی متهم تحت بازجویی‌های قضائی و پلیسی قرار گرفت و جزییات این جنایت را بازگو کرد اما تنها به قتل پدرش اعتراف کرد. او در تحقیقات به ماموران پلیس گفت: «مدتی بود كه به شیشه اعتیاد پیدا کرده بودم و قرص‌های روانگردان مصرف می‌كردم. برای همین حال و روز خوشی نداشتم. همین باعث می‌شد که مرتب با مادر و پدرم بر سر مسائل جزیی درگیر شوم. از طرفی پدر و مادرم هم مرتب با هم درگیر می‌شدند. دیگر از این شرایط و دعواهای هر روزه خسته شده بودم. برای همین روز حادثه که پدرم طبق معمول با مادرم درگیر شد، ابتدا او و پس از آن پدر بزرگم را به قتل رساند. من هم عصبانی شدم و پدرم را با چاقو به قتل رساندم.»

 


با وجود این اظهارات وقتی تحقیقات از متهم ادامه یافت، مشخص شد هر ٣ قتل را او مرتكب شده است. بنابراین او باز هم تحت بازجویی قرار گرفت و این‌بار به ماموران گفت: «روز حادثه درحالی ‌که پدربزرگم در خانه ما میهمان بود، نقشه قتل پدر و مادرم را كشیدم. بنابراین برای اجرای این نقشه، آبمیوه‌ای خریدم و داخل آن مواد بیهوشی ریختم و از خانه بیرون رفتم. لحظاتی بعد وقتی برگشتم دیدم كه هر ٣نفر بیهوش روی زمین افتادند و مشخص بود که آنها آبمیوه مسموم را نوشیده‌اند. برای همین هر ٣نفرشان را با ضربات چاقو به قتل رساندم و می‌خواستم جسد‌ها را از خانه بیرون ببرم. ابتدا جسد پدرم را داخل صندوق عقب خودرو گذاشتم اما نمی‌توانستم جنازه مادر و پدربزرگم را تكان بدهم. برای همین با دوستم تماس گرفتم و از او كمك خواستم اما وقتی او آمد و جسد پدرم را دید، گفت بهتر است خودم را تسلیم كنم و من هم قبول کردم.»


با اعترافات هولناک این پسر جوان او با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات دراین‌باره ادامه یافت تا این‌که هفته گذشته پس از تکمیل تجسس‌ها آرش سیفی بازپرس جنایی تهران برای او به اتهام ٣ فقره قتل قرار مجرمیت و كیفرخواست صادر كرد. بنابراین متهم به زودی در دادگاه كیفری استان تهران محاكمه می‌شود.

  اخبار  حوادث  - شهروند 


ویدیو مرتبط :
صدور احکام متهمان پرونده بیمه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده قتل‌عام خانوادگی پدر بدبین در ایستگاه محاکمه



اخبار حوادث - پرونده قتل‌عام خانوادگی پدر بدبین در ایستگاه محاکمه

مرد بدبین که در اقدامی جنون‌آمیز همسر و دختر و پسر خود را به قتل رسانده است بزودی از سوی 5 قاضی عالیرتبه جنایی محاکمه خواهد شد.

این قتل خانوادگی روز 23 مهرماه ســـال گذشته در خیابـــان 16 متری امیری تهران رخ داد و در آن زنی 47 ساله به نام زهرا، همراه پسر 15 ساله و دختر 25 ساله‌اش به نام محمدرضا و پریسا کشته شدند.

 

وقتی تیم پلیسی و بازپرس جمشیدی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران پای در این قتلگاه گذاشتند پی بردند آنان با ضربات سنگین به سرشان از پای درآمده‌اند و باتوجه به صحنه جنایت مشخص بود آنان قربانی توطئه یک آشنا شده‌اند چرا که هیچ آثاری از شکستگی در قفل‌ها نبود.


پدر گریان که با جیغ و فریاد همه همسایه‌ها را در جریان قتل اعضای خانواده‌اش قرار داده بود ابتدا سعی کرد با داستان‌سرایی مسیر تحقیقات را گمراه کند اما سرانجام وقتی مأموران به وی شک کردند چاره‌ای جز اعتراف ندید.


دختر بزرگ خانواده که روز قتل منتظر رسیدن مادر، خواهر و برادرش به خانه‌شان بود در بازجویی‌ها فاش کرد پدر و مادرش مدت‌ها می‌شد اختلاف شدیدی با هم داشتند و همین کافی بود تا پدر خانواده بازداشت شده و 14 روز بعد پرده از این قتل‌عام بردارد.

 

وی گفت: روز جنایت در خانه بودم که زن ناشناسی مقابل خانه‌ام آمد و سراغ همسرم را گرفت، زهرا با دیدن آن زن دستپاچه شد و او را به داخل خانه دعوت کرد که به رفتارهای آنان مشکوک شدم.به همین دلیل خود را پشت در آپارتمان رسانده و متوجه شدم زن غریبه همسرم را تهدید می‌کند که همه‌چیز را به من خواهد گفت. از مدت‌ها بود که به زهرا بدبین بودم به همین خاطر خودم را به زن ناشناس رساندم و خواستم موضوع را به من بگوید و او نیز مواردی را مطرح کرد که باعث شد تصمیم به قتل بگیرم.


وی افزود: وقتی زن ناشناس رفت با چوب‌دستی چند ضربه به زهرا زدم و او را کشتم وقتی دیدم به آخر خط رسیده‌ام منتظر ماندم تا دختر و پسرم به خانه آمدند، آنها را نیز کشتم و بعد وانمود کردم در غیاب من این جنایات رخ داده است.


بنابر این گزارش، پس از صدور قرار مجرمیت از سوی بازپرس جنایی تهران دادیار سهرابی کیفرخواست را صادر کرد تا این پدر جنایتکار بزودی پیش‌روی 5 قاضی دادگاه کیفری استان تهران قرار گیرد.
اخبار حوادث - روزنامه ایران