اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور ویزا برای سفر به نخجوان لغو می‌شود


سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: تا سه ماه آینده صدور ویزا برای سفر به نخجوان لغو می شود.

خبرگزاری مهر: سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: تا سه ماه آینده صدور ویزا برای سفر به نخجوان لغو می شود.

محسن پاک آیین چهارشنبه شب در آیین افتتاح پایانه مرزی پلدشت با بیان اینکه مناسبات اقتصادی ایران با جمهوری آذربایجان توسعه می‌یابد افزود: امیدواریم این پروژه سبب استحکام روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان شود.

وی با اشاره به اینکه روابط این دو کشور در بهترین وضعیت خود نسبت به سال‌های گذشته به سر می‌برد گفت: ایران و آذربایجان علاوه بر اینکه درصدد کاهش وابستگی خود به نفت هستند، در حوزه کشاورزی نیز در حال سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی هستند.

پاک‌آیین افزود: در نوروز امسال ۴۵هزار نفر گردشگر ایرانی وارد کشور آذربایجان شده و در این رابطه سالانه یک میلیون نفر از اتباع جمهوری آذربایجان به ایران سفر می‌کنند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با تاکید براینکه تقویت حوزه گردشگری بین این دو کشور، سبب رونق اقتصادی ایران و آذربایجان می‌شود بیان کرد: هر گردشگر می‌تواند ۹ شغل جدید ایجاد کند.

پاک‌آیین اظهار داشت: سال گذشته افتتاح پایانه پله‌سوار در استان آذربایجان غربی سبب رونق اقتصادی در منطقه شد و در این باره امیدواریم با فعالیت هر ۴ پایانه موجود در استان به صورت شبانه‌روزی، شاهد توسعه بیش از پیش اقتصاد در آذربایجان‌غربی شویم.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی حلقه اتصال بین کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق است، می‌تواند نقش شگرفی در گسترش روابط و مناسبات بین خود و آذربایجان داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
لغو سفر بدون ویزا برای ایرانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروازهای عمره به دلیل عدم صدور ویزا لغو شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان حج و زیارت

معاون سازمان حج و زیارت خبر داد: پروازهای بسیاری از زائران ایرانی طی دو روز اخیر به دلیل عدم صدور ویزا از سوی عربستانی‌ها لغو شده است

معاون سازمان حج وزیارت در گفتگو با نسیم با اشاره به لغو اعزام برخی زائران گفت: به دلیل عدم صدور ویزا از سوی کشور عربستان طی دو روز گذشته پرواز زائران لغو شده است.

وی افزود: کشور ایران اعزام به عمره را لغو نکرده است بلکه عدم صدور ویزا توسط کشور عربستان در دو روز گذشته اعزام زائران را دچار مشکل کرده است.

خدرنژاد اضافه کرد: اگر عربستان ویزاها را صادر کند اعزام ها انجام خواهد شد و هر تعداد زائری که ویزا دریافت کرده اند به عمره اعزام می شوند. 

 

اخبار اجتماعی - نسیم