اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدها زخمی در سقوط شهاب سنگ در روسیه



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

صدها زخمی در سقوط شهاب سنگ در روسیه (+عکس)

برخورد یک شهاب‌سنگ به زمین در روسیه چندین زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش بی بی سی، روز جمعه ۲۷ بهمن (۱۵ فوریه) منابع خبری روسیه گزارش کردند که برخورد یک شهاب‌سنگ بزرگ به زمین در منطقه اورال واقع در مرکز روسیه، بیش از نهصد نفر را زخمی کرده و به تعدادی ساختمان آسیب رسانده است.

اکثر حادثه‌دیدگان در اثر اصابت قطعات شیشه و مصالح ساختمانی زخم سطحی برداشته اند اما چند نفر به خاطر جراحت جدی تر در ناحیه سر تحت درمان قرار گرفته اند.

وزارت حوادث اضطراری روسیه گفته است که صدها مامور امدادی به محل اعزام شده اند.

ساکنان محلی گفته‌اند که این شهاب ستگ را دیده‌اند که "مانند یک گلوله بزرگ آتش" در آسمان فراز شهر یکاترینگبورگ ظاهر شد و پس از مدتی، با صدایی مهیب به زمین برخورد کرد.

ظاهرا این شهاب سنگ به داخل یا در سواحل دریاچه‌ای در نزدیکی شهرک چبارکول، واقع در حدود دویست کیلومتری جنوب یکاترینگبورگ سقوط کرده است.

به گفته اهالی محلی، تاثیر برخورد شهاب سنگ با زمین به زلزله شباهت داشت که به خصوص در شهر چلیابینسک شیشه پنجره تعدادی از ساختمان ها را شکست و در یک مورد، باعث فرو ریختن سقف یک کارخانه شد.

چلیابینسک واقع در حدود یکهزار و پانصد کیلومتری جنوب مسکو، یک شهرک صنعتی با تعدادی کارخانه، یک نیروگاه اتمی و مرکز ذخیره و پردازش پسمانده سوخت نیروگاهی است.

کارشناسان گفته اند که پس از ورود این شهاب به جو زمین، بخش عمده آن سوخته و قطعاتی از بدنه اصلی در نقاط مختلف پراکنده شده است.

شیشه پنجره ساختمان ها تا فاصله دویست کیلومتری محل اصابت قطعه اصلی شهاب‌سنگ شکسته و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که قطعات کوچکتر این جرم آسمانی تا نواحی سیبری هم پراکنده شده است.

تعدادی از اهالی محلی توانسته‌اند با استفاده از موبایل، از واقعه سقوط شهاب سنگ تصویربرداری کنند و از طریق اینترنت در دسترسی کاربران قرار دهند.

در یکی از این تصاویر، نور خیره کننده‌ای در هوا ظاهر می‌شود و در پی آن، صدای مهیب انفجار به گوش می‌رسد که ناشی از برخورد قطعه اصلی شهاب سنگ به زمین است.

یکی از شاهدان عینی گفته است که حرکت شهاب‌سنگ در آسمان و برخورد آن به زمین "به صحنه سقوط یک هواپیما شباهت داشت با این تفاوت که اندازه آن ده برابر یک هواپیما بود."/عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
شهاب سنگ در روسیه با کشته و زخمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری نادر از شهاب سنگ مرگبار در راه روسیه + تصاویر



اخبار علمی و آموزشی - تصاویری نادر از شهاب سنگ مرگبار در راه روسیه

در یک اتفاق نادر یک شی نورانی در آسمان کشور روسیه به تازگی رویت شده است.

یک راننده روسی در یک اتفاق نادر موفق به عسکبرداری از یک شهاب سنگ در مورمانسک روسیه شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,شهاب سنگ

 

گفتنی است، این شهاب سنگ پس از انفجار در جو وارد فضایی زمینی شده و در آنجا منفجر شده که تولید نور زیادی در آسمان نموده است.

 

اخبار,اخبار علمی,شهاب سنگ

 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این شهاب سنگ به لحاظ بزرگی همانند شهاب سنگ فرود آمده در منطقه سیبری روسیه در سال 2013 است که خسارت و جراحات فراوانی را در منطقه و بین اهالی بومی ایجاد نمود.

 

اخبار,اخبار علمی,شهاب سنگ

 
از جمله نکات قابل توجه در این شی نورانی عجیب در آسمان کشور روسیه عدم وجود انفجار در زمین است.

 

اخبار,اخبار علمی,شهاب سنگ

 

لازم به ذکر است، در فوریه سال 2013 شهاب سنگی معادل وزن 10 هزار تن به زمین در کشور روسیه سقوط و در آنجا منفجر شد که در اثر نیروی انفجاری آن تأثیراتی مغناطیسی در زمین ایجاد شد.

 

اخبار,اخبار علمی,شهاب سنگ

 
در حادثه‌ سال 2013 در حدود هزار و دویست نفر مجروح شدند.
علت سقوط این شهاب سنگ و ماهیت آن هنوز معلوم نشده اما تعجب کارشناسان از عدم ردگیری رادارهای نظارتی آب و هوایی کشور روسیه در خصوص ورود این شی‌ء به آسمان کشور و انجام تدابیر لازم است.

اخبار علمی و آموزشی - باشگاه خبرنگاران