اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صحنه‌سازی ناشیانه برای پنهان‌کردن راز قتل شریک




 اخبارحوادث  - صحنه‌سازی ناشیانه برای پنهان‌کردن راز قتل شریک

صحنه‌سازی مرد میانسال برای پنهان کردن راز قتل شریکش آنقدر ناشیانه بود که پلیس در مدت کوتاهی توانست راز جنایت را فاش کند.

به گزارش همشهری، عاملان این جنایت سعی داشتند وانمود كنند كه مقتول در جریان یك سانحه رانندگی جانش را از دست داده است.21مهر امسال، وقتی به مأموران پلیس راهور شهرستان نور خبر رسید كه مردی در جریان یك سانحه رانندگی در حوالی این شهر كشته شده، تیمی از مأموران راهی محل حادثه شدند.

جسد مرد میانسالی درحالی‌كه سرش به‌شدت مجروح شده بود گوشه جاده افتاده و كمی جلوتر از او، خودروی نیسانی كه ظاهرا از مسیر منحرف شده بود توقف كرده بود. رد ترمزی كه روی آسفالت بود نیز نشان می‌داد كه احتمالا خودروی نیسان بر اثر تصادف با خودروی دیگری در وسط جاده متوقف شده است. در بررسی مدارك به‌دست آمده در جیب‌های قربانی مشخص شد كه وی صاحب همان نیسانی است كه وسط جاده توقف كرده است، بر این اساس این فرضیه كه او بر اثر شدت تصادف به بیرون از ماشین پرتاب شده و جانش را از دست داده است مدنظر قرار گرفت.

اما نكته عجیبی كه وجود داشت، آثار به‌جامانده در صحنه تصادف بود. خط ترمز آنقدر كوتاه بود كه به‌نظر نمی‌رسید خودروی نیسان در زمان حادثه سرعت زیادی داشته است. از سوی دیگر هیچ اثری از تصادف با خودرو یا جسم دیگری روی سپر نیسان دیده نمی‌شد و سپر كاملا سالم بود. بنابراین حتی اگر تصادفی هم در كار بوده، بی‌شك آنقدر شدید نبوده كه باعث پرت شدن راننده به بیرون از ماشین و مرگ او شود.

راز یك جنایت
ماجرا كاملا مرموز به‌نظر می‌رسید و در چنین شرایطی جسد قربانی به پزشكی قانونی انتقال یافت. متخصصان در همان معاینات اولیه دریافتند كه قربانی بر اثر جراحت شدیدی كه به سرش وارد شده جانش را از دست داده است. اما این جراحت ناشی از تصادف و پرت شدن او به خیابان نیست بلكه به‌نظر می‌رسید جسمی سخت مانند میله چوبی یا فلزی به سرش كوبیده شده است. با این نظریه، شكی باقی نماند كه مرد میانسال قربانی جنایت شده است و به این ترتیب تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی استان مازندران برای كشف راز جنایت وارد عمل شدند.

شریك قاتل
ماموران هویت مقتول را شناسایی كردند. او مردی به نام كاظم بود كه در ساخت خانه‌های ویلایی فعالیت داشت. كاظم شریكی به نام محمود داشت كه طبق گفته خانواده‌اش، از مدتی قبل با محمود بر سر مسائل مالی دچار اختلاف شده بود. مأموران كه حدس می‌زدند محمود در جنایت نقش داشته باشد به سراغ او رفتند. این مرد بازداشت شد اما در بازجویی‌ها مدعی شد كه از راز قتل شریكش بی‌خبر است. او گفت: من و كاظم مدت‌ها بود كه با هم كار می‌كردیم و مدتی قبل بر سر 10میلیون تومان دچار اختلافاتی شدیم.

حتی چندبار هم بحث و جدل كردیم اما اختلاف ما به حدی نبود كه انگیزه‌ای برای قتل او شود. هر چند مرد میانسال مدعی بود كه در جنایت نقشی نداشته است اما مأموران كه به او مشكوك بودند با دستور قضایی راهی خانه‌اش شدند و به بازرسی آنجا پرداختند. پیداشدن آثاری از خون روی دیوار خانه محمود خبر از وقوع جنایت در این محل می‌داد و وقتی این آثار به آزمایشگاه جنایی فرستاده شد، در بررسی‌های انجام شده مشخص شد كه آثار خون متعلق به مقتول است.

با این سرنخ، محمود كه چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به قتل شریكش اعتراف كرد و گفت: چند وقتی بود كه با كاظم اختلاف مالی پیدا كرده بودم. حساب و كتابمان با هم جور درنمی آمد و این وسط 10میلیون تومان اختلاف داشتیم. سر همین مسئله درگیر شدیم و این درگیری ادامه داشت تا تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. روز حادثه با این بهانه كه می‌خواهم یخچال خانه‌ام را جابه‌جا كنم، از مقتول خواستم برای كمك به خانه ما بیاید.

به همراه كاظم و یكی از دوستانم به خانه‌ام رفتیم و در آنجا با میله آهنی كه از قبل تهیه كردم، ضربه‌ای به سر كاظم زدم. قصدم قتل او نبود و فقط می‌خواستم كمی ادبش كنم اما او روی زمین افتاد و لحظاتی بعد جانش را از دست داد. وحشت كرده بودم و نمی‌دانستم چه‌كار كنم. با دوستم به این نتیجه رسیدیم كه باید جسد را از خانه خارج كنیم و كاری كنیم كه كسی پی به راز قتل كاظم نبرد.

برای همین او را داخل ماشین نیسانش گذاشتیم و به خارج از شهر رفتیم. در محلی خلوت ترمز شدیدی گرفتم تا خط ترمز روی آسفالت ایجاد شود. بعد هم سعی كردیم با صحنه‌سازی، وانمود كنیم كه او در یك تصادف جان باخته است اما كارمان آنقدر ناشیانه بود كه لو رفتیم. سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات این مرد، همدست او نیز دستگیر شد.


 اخبار حوادث  - همشهری


ویدیو مرتبط :
قسمتی از پشت صحنه شریک...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صحنه‌سازی برای پنهان كردن قتل اتفاقی



 

دختر جوانی بعد از قتل اتفاقی همسر برادرش برای پنهان نگه داشتن این راز صحنه‌سازی كرد. مردی روز 19‌بهمن با مركز فوریت‌های  پلیسی اصفهان تماس گرفت و در حالی‌كه بریده بریده صحبت می‌كرد از كشته شدن همسرش خبر داد. پس از آن گروهی از ماموران به خانه این مرد رفتند و تحقیقات‌شان را در این خصوص آغاز كردند.

 

 

در نخستین بررسی‌ها مشخص شد، زن جوان بر اثر شلیك گلوله به سرش از پا درآمده است. آثار به هم ریختگی در خانه و سرقت طلاهای مقتول باعث شد ماموران در نخستین فرضیه احتمال قتل با انگیزه سرقت را مطرح كنند. همسر مقتول نیز در جریان تحقیقات گفت: «بعدازظهر زمانی‌كه از محل كارم به خانه برگشتم دیدم همه اسباب و اثاثیه به هم ریخته است در حالی‌كه ترسیده و نگران شده بودم چند بار همسرم را صدا زدم اما جوابی نشنیدم. نگران به جست‌وجو پرداختم و با جسد غرق در خون او روبه‌رو شدم.» پس از بررسی‌های مقدماتی جسد به پزشكی قانونی منتقل شد و كارآگاهان سعی كردند با جمع‌آوری مدارك و نشانه‌ها راز قتل این زن را فاش كنند. تیم جنایی پس از بررسی دوباره محل قتل متوجه شد به هم‌ریختگی خانه ساختگی است و به احتمال قوی قاتل یا قاتلان به قصد منحرف كردن مسیر تحقیقات دست به این كار زده‌اند و انگیزه قتل موضوعی غیر از سرقت است. در شاخه دیگری از تحقیقات با پرس‌وجو از اهالی محل و همسایگان مقتول مشخص شد، خواهر شوهر قربانی به‌نام نرگس، آخرین نفری بود كه در خانه قربانی دیده شده بود. در این بین نبود آثار ورود به زور روی در ورودی خانه احتمال قتل از سوی یك آشنا را مطرح كرد. دختر جوان در ادامه دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد. نرگس در ابتدا منكر هرگونه جرمی شد اما وقتی بازجویی‌های تخصصی ادامه یافت لب به اعتراف گشود و گفت: «چندی قبل برای دفاع از خود یك اسلحه كمری خریدم. اغلب مواقع آن را همراه خود داشتم. روز حادثه اسلحه در كیفم بود كه هنگام برداشتن كتابی از داخل آن ناگهان گلوله‌ای شلیك شد و به سر همسر برادرم اصابت كرد. خیلی ترسیده بودم. نمی‌دانستم چه كار كنم. سرانجام نقشه سرقت و صحنه‌سازی به ذهنم رسید. به همین دلیل طلاهای مقتول را برداشتم و وسایل خانه را به هم ریختم.»پس از اعتراف‌های متهم به قتل، اسلحه‌ای كه قتل با آن رخ داده بود نیز كشف شد. دختر جوان نیز پس از بازسازی صحنه قتل با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات از او همچنان ادامه دارد.... / شرق