اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صاحب کافی‌نت، سارق اینترنتی از آب در آمد



اخبار حوادث - صاحب کافی‌نت، سارق اینترنتی از آب در آمد

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران، از دستگیری صاحب کافی‌نتی در بهارستان به جرم سرقت اینترنتی از حساب مشتریان خبر داد.

به گزارش فارس، رهنگ اصغر باقریان گفت: در پی رسیدگی به شکایت یکی از شهروندان در بهارستان مبنی بر سرقت اینترنتی از حساب بانکیش، پلیس فتا رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار داد.

این مقام انتظامی افزود: طی رسیدگی های اولیه به پرونده مشخص شد مبالغ مطروحه در پرونده به صورت واریز اینترنتی از حساب شاکی به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: از این رو رد پای سارق در فضای مجازی مورد کاوش قرار گرفت و مشخص شد سرقت انجام شده توسط کافی‌نتی در بهارستان انجام شده است.

باقریان افزود: صاحب کافی‌نت احضار شد و در بازجویی‌های انجام شده، ابتدا با ابزار بی‌اطلاعی از سرقت، سعی بر آن داشت تا با بهانه‌های واهی پلیس را منحرف کند اما زمانی که با اسناد دیجیتال ارائه شده توسط کارشناسان پلیس فتا بهارستان رو به رو شد ناگزیر به بزه انتسابی اعتراف کرده و عنوان داشت که با سوء استفاده از اعتماد مشتریان اقدام به دریافت اطلاعات حساب بانکی آنها و خالی کردن آن می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در پایان ضمن اشاره به اینکه متهم جهت صدور حکم به مرجع قضائی تحویل شد، از شهروندان خواست: ضمن هوشیاری در حفظ اطلاعات خصوصی حساب‌های بانکی خود به افراد ناشناس اعتماد نکنند و این اطلاعات را در اختیار آنها قرار ندهند.

اخبار حوادث - فارس

 


ویدیو مرتبط :
کافی نت و گیم نت بارسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشتری دائمی کافی‌نت، سارق از آب درآمد!


ماموران اقدامات خود برای شناسایی متهم یا متهمان را آغاز کردند که در تحقیقات اولیه آنان مشخص شد، کلیه برداشت‌ها از طریق کافی‌نتی در استان مازندران است. ایسنا: رییس پلیس فتای استان مازندران از دستگیری مشتری دائم یکی از کافی‌نت‌ها به اتهام برداشت غیرمجاز از حساب یکی دیگر از مشتریان کافی‌نت خبرداد.

سرهنگ احمدرضا رستمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابش، ﻤﺄموران اقدامات خود برای شناسایی متهم یا متهمان را آغاز کردند که در تحقیقات اولیه آنان مشخص شد، کلیه برداشت‌ها از طریق کافی‌نتی در استان مازندران است.
رییس پلیس فتای استان مازندران ادامه داد: سرانجام پس از استعلام‌های صورت گرفته و بازبینی سیستم‌های رایانه‌ای این کافی‌نت مشخص شد متهم یکی از مشتریان دائم این کافی‌نت است و اقدام به فروش شارژ تلفن به قیمت نازل می‌کند که وی طی عملیاتی دستگیر شد و به مقر انتظامی منتقل شد.
رستمی با بیان اینکه متهم پس از رویت ادله و مستندات به بزه انتسابی معترف شد، گفت: وی در اعترافات خود به ماموران گفت که در هنگام آموزش نحوه خرید اینترنتی به شاکی در کافی‌نت، اقدام به سرقت اطلاعات وی کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از مواردی که موجب تسهیل در ارتکاب جرائم مالی اینترنتی می‌شود ناآشنایی با اینترنت است، خاطرنشان‌کرد: هموطنان باید نکات امنیتی مربوط به اطلاعات حساب‌های خود را به دقت رعایت کنند و هرگز مشخصات و رمز حساب خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند و نیز به طور متوالی یا به محض خروج از کافی‌نت رمز عبور خود را تغییر داده و با یادگیری و آموزش کار با اینترنت و نحوه حفاظت از اطلاعات شخصی از سوءاستفاده افراد سودجو جلوگیری کنند.