اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیب ملایم تند شد؛گرانی ۸۰درصدی عوارض آزادراه‌ها در ۱۸ ماه اخیر



اخبار,اخباراقتصادی ,نرخ عوارض آزادراه‌ها

در راستای آزادسازی عوارض عبور مد نظر آخوندی وزیر راه و شهرسازی از ابتدای سال گذشته تا کنون نرخ عوارض آزادراه‌ها با یک شیب تند حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به‌گزارش تسنیم،  عباس آخوندی چند ماه پس از حضور در ساختمان دادمان در گردهمایی استانداران اعلام کرد: نگاه ما به آزادراه‌ها، کریدوری است و فقط به جسم راه توجه نمی‌کنیم بلکه اگر شد به دنبال تأسیس شهر صنعتی و بنادر خشک در آزادراه‌ها هستیم و در همین چارچوب بنا داریم 18 آزادراه را برای سرمایه‌گذاری، اعلام عمومی کنیم.

وی تاکید کرد: با جدیت پیگیریم که نظام تعرفه عبور را آزاد کنیم و همچنین دنبال می‌کنیم تا سهم دولت را در این سرمایه‌گذاری‌ها به صفر برسانیم تا آزادراه ها کلاً در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد. در بحث راهسازی و راهداری باید سالانه شش هزار میلیارد تومان برای استانداردسازی راه‌ها هزینه کنیم اما عمده توجهات در سال‌های گذشته راهسازی بوده و به راهداری توجهی نشده است.

وی بیان کرد: برای نگهداری راه‌های موجود برنامه کاملی تهیه کرده‌ایم.

کمتر از یکسال بعد یعنی در آبان‌ماه سال گذشته با چراغ سبز وزارت راه و شهرسازی عوارض 20 تا 50 درصد افزایش می‌یابد. حال یکبار دیگر در آستانه هفته دولت نرخ عوارض آزادراه‌های کشور کمی بیش از 33 درصد گران شد.

به‌عنوان نمونه در هفته‌ای که گذشت عوارض  آزادراه‌های تهران-پردیس و قزوین-رشت، تهران-ساوه و در ادامه ساوه-همدان گران شد. سال گذشته نیز افزایش نرخ عوارض متغییر بود؛ به‌عبارت دیگر بسته به ظرفیت محور و مبلغ پایه عوارض بین 20 تا 50 درصد افزایش یافته بود.

با توجه به اظهارات آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادسازی نرخ عوارض عبور باید در آینده‌ای نزدیک انتظار گران شدن عوارض با شیبی نه چندان ملایم را داشت. در این میان عدم مشخص بودن سقف افزایش قیمت عوارض نکته مبهم این ماجراست.


  اخباراقتصادی - تسنیم 


ویدیو مرتبط :
شیب ملایم گرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

54 قلم كالای اساسی در یك ماه اخیر كمترین نوسان قیمتی را داشت



 

 

کالا

 

 

 

تهران - دبیر ستاد بازرگانی هدفمندی یارانه‌ها،‌ متوسط قیمت 54 قلم كالای اساسی و اولویت دار را در دوره زمانی یك ماهه پس از اجرای مرحله اصلی قانون هدفمندی یارانه ها را با حداقل نوسان اعلام كرد .

' مهدی فتح اله ' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا تصریح كرد : تغییرات نرخی اقلام اساسی و اولویت دار دراین مدت به نسبت آخرین روز قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بسیار اندك بوده است .

وی گفت :اگر مجموع قیمت كالاهای اساسی در 27 آذرماه نزدیك به دو میلیون و 200 هزار ریال با متوسط نرخ 40 هزارو 732 ریال بوده اما در 21 دیماه گذشته مجموع نرخ همان كالاها با افزایش قیمتی كمتر از پنج صدم درصد به دو میلیون و 230 هزار ریال رسید .

وی سپس به تحلیل متوسط قیمت 32 قلم كالای خوراكی و مصرفی خانوار از مجموع 54 قلم كالا پرداخت و افزود:‌ مجموع قیمت 32 قلم كالای خوراكی و مصرف خانوار از 789 هزار و 800 ریال با متوسط 23 هزار و 683 ریال به 791 هزار و 400 ریال با متوسط 24 هزار و 734 ریال رسیده است كه تغییر چندانی را نشان نمی دهد ..../تحلیل:ایرنا