اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شگرد عجیب برای سرقت از مشتریان بانک



اخبار حوادث - شگرد عجیب برای سرقت از مشتریان بانک

پلیس در تعقیب دو مرد است که مشتریان بانک‌ها را با صحنه‌سازی فریب می‌دهند و از آنها با فروش ساعت‌های تقلبی سرقت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ما، فردی اسفند سال گذشته با مراجعه به کلانتری فلسطین به ماموران خبر داد پس از خروج از شعبه بانک به شیوه «بدل‌اندازی» مورد سرقت مبلغ 10‌میلیون‌تومان قرار گرفته است.

مالباخته پس از معرفی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز حادثه مبلغ 10‌میلیون‌تومان را از بانک دریافت کردم و به سمت شرکت محل کار خود در حرکت بودم که مردی جلو مرا گرفت و در حالی‌که با لهجه‌ای خاص صحبت می‌کرد، گفت قصد دارد ساعت مچی گرانقیمتش را بفروشد. به او جواب دادم قصد ندارم ساعت بخرم. در همین حین فرد دیگری از پشت‌سر به ما دونفر نزدیک شد و پرسید: «آیا این ساعت فروشی است؟» که فروشنده به وی پاسخ داد: «ساعت را به شما نمی‌فروشم چون شما دلال هستید.»

در حالی‌که قصد ترک محل و دورشدن از آن دونفر را داشتم، فردی که خودش را خریدار ساعت جا زده بود مرا به گوشه‌ای در پیاده‌رو کشاند و گفت: «این ساعت را برای من بخر. در ازای آن مبلغ 500هزارتومان به شما سود خواهم داد.» بعد از شنیدن این حرف برای گرفتن سود 500‌هزار‌تومانی، به سمت فروشنده ساعت رفتم و عنوان کردم ساعت را می‌خرم. فروشنده پس از تحویل‌دادن ساعت مچی، مبلغ 10‌میلیون‌تومان را از من گرفت و بلافاصله از محل دور شد. در حالی‌که قصد داشتم ساعت را به نفر بعدی تحویل بدهم و 500‌هزار‌تومان سود را دریافت کنم، متوجه شدم آن شخص در حال فرار است. آن زمان بود که فهمیدم آن دونفر با یکدیگر همدست هستند و با این ترفند ساعتی تقلبی را به من فروخته‌اند.»

کارآگاهان پس از آغاز رسیدگی به این شکایت و بررسی پرونده‌های مشابه، موفق شدند تعداد دیگری از مالباختگان را شناسایی کنند که دقیقا به همین شیوه و شگرد و همگی پس از خروج از شعب بانکی مناطق مختلف مورد سرقت قرار گرفته و چند‌میلیون‌تومان از دست داده بودند. ماموران در گام بعدی رسیدگی به این پرونده با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده از اظهارات شکات، به شعب مختلف بانکی رفتند و به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته پرداختند. آنها در این مرحله موفق به شناسایی تصویر فردی شدند که به گفته مالباختگان، با تغییر لهجه سعی داشت خود را از اتباع کشورهای اروپایی معرفی و به این شیوه و شگرد زمینه اولیه برای بدل‌اندازی را فراهم کند.

به این ترتیب پلیس یک گام به دستگیری متهمان نزدیک شد اما از آن زمان به‌بعد سرنخ تازه‌ای به دست نیامد و دو مرد ناشناس همچنان فراری هستند. سرهنگ صفدر جان‌پرور، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی و به منظور شناسایی و دستگیری متهمان، مجوز انتشار تصویر به‌دست‌آمده یکی از متهمان توسط مقام قضایی صادر شده است و از شهروندانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند درخواست می‌شود هرگونه اطلاعات درخصوص هویت، مخفیگاه، محل‌های تردد و... این شخص را از طریق شماره تماس 21865610 در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار دهند.
اخبار حوادث -  شرق


ویدیو مرتبط :
سرقت از مشتریان عابر بانک - برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری كودك، شگرد سرقت از مشتریان عابربانك



 

 

بیماری كودك، شگرد سرقت از مشتریان عابربانك

 

 

سارق حرفه ای و سابقه دار كه به بهانه بیماری كودكش از مشتریان عابربانك ها كلاهبرداری می كرد، در آخرین سرقت با هوشیاری یك زن جوان دستگیر شد و به ده ها فقره سرقت اعتراف كرد.

فرد سارق با ادعای این كه فرزندش در بیمارستان بستری است و نیاز شدید به پول دارد به بهانه انتقال پول از كارت خودش به كارت مشتری بانك پس از سرقت متواری می شد.

به گزارش «جام جم»، از چندی پیش شكایت های فراوانی از سوی مشتریان عابربانك ها به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارسال شد بود كه نشان می داد، جوانی حدودا ۳۰ ساله با مراجعه به آنها و ابراز نگرانی از این كه فرزندش در بیمارستان باید جراحی شود و عابربانك بیش از ۲۰۰ هزار تومان پول پرداخت نمی كند، از مالباخته ها درخواست می كرده تا با واریز پول به حساب آنها در مرحله بعدی آنها پول موردنیاز او را دریافت كنند و در اختیارش قرار دهند.

ادامه تحقیقات معلوم كرد، پس از جلب اعتماد مشتریان، فرد سارق به محض آن كه پول از صاحبان عابر بانك ها دریافت می كرده ، بدون انتقال وجه به حساب آنها با یك دستگاه موتورسیكلت از محل متواری شده است.

با افزایش این شكایت ها و به دست آمدن تصویر متهم با دوربین بانك ها، جستجو برای دستگیری وی آغاز شد. در حالی كه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، چند روز پیش خانم جوانی هنگامی كه قصد دریافت پول از عابربانك را داشت متهم تحت تعقیب به بهانه بیماری فرزندش به او نزدیك شده و پس از دریافت ۲۰۰ هزار تومان پول، قصد فرار داشت كه با فریادهای زن جوان، یكی از واحدهای گشت كلانتری ۱۵۶ با حضور بموقع در محل، متهم را دستگیر كرد و در بررسی اولیه معلوم شد موتورسیكلت فرد سارق نیز دارای سابقه سرقت است.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط، متهم با دستور قضایی بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۱۴ برای تحقیقات و شناسایی مالباختگان در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت. با تحقیق از متهم، وی، ابتدا سرقت از مردم مقابل عابربانك ها را انكار كرد؛ اما در ادامه و پس از دعوت از مالباختگان و مشاهده تصاویر، فرد سارق زبان به اعتراف گشود و به ده ها فقره سرقت به بهانه كمك به فرزند بیمار خیالی اش اعتراف كرد.

سرهنگ اشراقی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی در این باره گفت: در تحقیقات مشخص شد متهم یك مجرم سابقه دار است كه ازدواج نكرده و فرزندی ندارد و به دلیل اعتیاد شدید به شیشه و كراك از مدتی پیش به این شیوه یعنی انتقال پول كارت به كارت از مردم سرقت كرده و در فرصتی كه به دست می آورده، متواری می شده است.

اشراقی افزود: با توجه به سرقت های گسترده متهم در شرق تهران، بازپرس پرونده با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر وی بدون پوشاندن چهره از مردم خواست چنانچه اموالشان مقابل عابربانك ها از سوی متهم به سرقت رفته است، برای شكایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی در خیابان نبرد مراجعه كنند..../جام جم آنلاین