اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شگرد جدید خودروسازان برای افزایش قیمت



اخبار,اخباراقتصادی,افزایش قیمت خودرو


اخبار اقتصادی - شگرد جدید خودروسازان برای افزایش قیمت

بازار راکد خودرو این روزها با افزایش قیمت همراه است و بررسی خرید و فروش‌ها، از رشد ۱۰ درصدی خودروهای صفر خبر می‌دهد.

جو بازار حاکی از آن است که چندی است کارخانه‌های تولید خودرو، تحویل خودرو به مشتری را به تعویق می‌اندازند و همین تاخیر در تحویل خودرو باعث شده که قیمت خودروهای صفر بالا رود.

این در حالی است که خریداران خودرو از کارخانه‌ها، افرادی هستند که خودرو را با این هدف از کارخانه‌ها خریداری کرده‌اند که پس از تحویل، در بازار بفروشند؛ آن هم به خاطر تفاوت قیمت کارخانه و بازار.

بر این اساس، در دو هفته اخیر در محصولات ایران‌خودرو قیمت پژو۴۰۵ تقریبا ۱۰ درصد گران‌تر شده و به عبارتی، قیمت این خودرو از ۲۷ میلیون تومان به ۲۹ میلیون تومان افزایش یافته است. قیمت پژوپارس سال نیز ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که تا ۳۵ میلیون تومان رشد قیمت داشته است.

در محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز پراید SE از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.
اخبار اقتصادی - اقتصاد پرس


ویدیو مرتبط :
علیلو : درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شگرد خودروسازان برای افزایش قیمت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افزایش قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - شگرد خودروسازان برای افزایش قیمت

هفته گذشته دو شرکت بزرگ خودروساز با انتشار اخباری اعلام کردند که تولید خودرو سواری در یک ماه و نیم گذشته در دو شرکت ایران خودرو و سایپا از مرز 100 هزار گذشت اما شواهد بازار خلاف این صحبت ها را نشان می دهد.

با وجود اعلام شرکت‌های خودروساز مبنی بر افزایش حجم تولید، بازار خرید و فروش خودرو با کمبود عرضه و افزایش قیمت انواع محصولات مواجه شده است. به عقیده کارشناسان، شرکتهای یادشده با این شگرد می کوشند همچنان نبض بازار خودرو تند باشد و قیمتها هر لحظه بالاتر برود.

به گزارش تسنیم، این روزها در حالی از سوی شرکت های خودرو ساز اخباری مبنی بر رشد حجم تولیدات به گوش می رسد که بازار همچنان با کمبود عرضه خودرو روبه رو و این امر نقش به سزایی را در افزایش قیمت انواع خودروهای داخلی داشته است.

هفته گذشته دو شرکت بزرگ خودروساز با انتشار اخباری اعلام کردند که تولید خودرو سواری در یک ماه و نیم گذشته در دو شرکت ایران خودرو و سایپا از مرز 100 هزار گذشت اما شواهد بازار خلاف این صحبت ها را نشان می دهد به نحوی که فروشندگان خودرو معتقدند هر ساله خودروسازان با نزدیک شدن به افزایش قیمت محصولات خود عرضه خودرو را در بازار محدود کرده و این امر افزایش قیمت ها را دنبال داشته است.

محمدی یکی از فروشندگان خودرو در رابطه با حال و هوایی این روزهای بازار خرید و فروش خودرو می گوید: قیمت خودروهای وارداتی به واسطه افزایش 10 درصدی قیمت دلار و البته 15 درصدی تعرفه واردات خودروهای 2001 تا 2500 سی سی با افزایش قیمت مواجه شده است .

وی در خصوص قیمت خودروهای داخلی نیز با اشاره به اینکه خودروسازان عرضه محصولات خود را در بازار محدود کرده اند، تصریح کرد: هم اکنون خودروهای پژو 206 ، ال 90 و انواع پراید در سطح بازار کم شده است و این امر افزایش قیمت ها را به دنبال داشته است.

این فروشنده خودرو اضافه کرد: البته با وجود آنکه در دو ماه اخیر پیش فروش های عادی و فوری از سوی خودروسازان صورت گرفته است اما باید بگویم این فروش ها فقط در کاغذ بوده و خودرویی به بازار عرضه نشده است.

فروشنده دیگری در بازار خودرو با گلایه از اینکه در فروش های شرکت های خودروساز فقط وابستگان و منتسبین به شرکت های خودروساز که اجرت هایی را پرداخت کرده اند موفق به ثبت در سایت فروش می شوند، گفت: خودروی صفر را در بازار به سختی می توان به صورت مستقیم از شرکت های خودروساز دریافت کرد و حتی در فروش های فوری 30 روزه هم بی عهدی هایی انجام و خودرو 70 تا 90 روزه به مشتری تحویل داده می شود.
اخبار اقتصادی - تسنیم