اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکست سنگین «دونالد ترامپ»


«دونالد ترامپ» در انتخابات درون حزبی حزب جمهوریخواه آمریکا در واشنگتن و ویومینگ شکست سنگینی را از رقبای هم حزبی خود متحمل شد.

خبرگزاری مهر: در حالیکه «دونالد ترامپ» میلیاردر آمریکایی امیدوار است در ماه ژانویه اداره کاخ سفید را در دست گیرد، روز گذشته شکست سنگینی را در منطقه واشنگتن دی سی از رقیب درون حزبی خود«مارکو روبیو» متحمل شد.

روبیو با کسب ۳۷.۷ درصد از آراء  از دیگر رقبای خود در واشنگتن پیشی گرفت و موفق شد حمایت ۱۰ نماینده ایالتی را به دست آورد و بعد از وی «جان کیسیچ» با کسب ۳۵.۵ درصد از آراء در جایگاه دوم قرار گرفت و توانست حمایت ۹ نماینده ایالتی را به دست آورد .«دونالد ترامپ» که تاکنون در اکثر انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان پیشتاز بوده است به جایگاه سوم بسنده کرد.

همچنین ترامپ در ایالت غربی ویومینگ نیز نتیجه را به «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس واگذار کرد. تد کروز در این منطقه توانست با کسب ۶۶.۳ درصد از آراء ترامپ را شکست دهد. ترامپ در این منطقه تنها ۷.۲ درصد آرای را به دست آورد.

گفتنی است هر نامزدی که در جریان رقابت‌های درون حزبی بتواند نصف به علاوه یک رأی از مجموع ۲۴۷۲ رأی ایالتی را به دست آورد، کاندیدای نهایی حزب جمهوری‌خواه خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
صحبت های جدید دونالد ترامپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نفرت از دونالد ترامپ رکورد شکست


شمار امضاهای تومار درخواست ممنوعیت ورود دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در پایگاه اینترنتی مجلس انگلیس از نیم میلیون نفر فراتر رفت.

خبرگزاری صدا و سیما: شمار امضاهای تومار درخواست ممنوعیت ورود دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در پایگاه اینترنتی مجلس انگلیس از نیم میلیون نفر فراتر رفت.

در پی سخنان اهانت آمیز و نژادپرستانه دونالد ترامپ، شمار امضاهای تومار درخواست ممنوعیت ورود وی به انگلیس، به سرعت در حال افزایش است و هر ساعت تقریبا 3500 نفر این تومار را امضا می کنند.

این تومار، بیش از هر تومار دیگر در انگلیس، از زمان اجرای قانون ضرورت توجه به تومارهای مردمی، امضا دارد و رکورد امضاهای این گونه تومارها را شکست.
دونالد ترامپ گفته بود نباید هیچ مسلمانی را به امریکا راه داد.

جورج اوزبورن وزیر خزانه داری انگلیس که در غیاب دیوید کامرون به پرسشهای نمایندگان در نشست اخیر اعضای مجلس عوام انگلیس پاسخ می داد در واکنش به این درخواست مردمی گفت: بهرین عکس العمل ، بحث درباره اظهارات ترامپ است نه جلوگیری از ورود این نامزد ریاست جمهوری امریکا به انگلیس.

براساس قانون، تومارهایی که بیش از ده هزار امضا داشته باشند، دولت باید به ان واکنش نشان دهد و تومارهایی که بیش از یکصد هزار امضا داشته باشد، در مجلس عوام انگلیس باید بررسی شود.

دولت انگلیس تاکنون به 64 تومار واکنش نشان داده، از جمله درخواست بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که درخواست مردم برای جلوگیری از دعوت از وی را رد کرده است. مجلس انگلیس نیز تاکنون 14 تومار را بررسی کرده است. هم اکنون 22 تومار منتظر واکنش دولت و 2133 تومار نیز در حال گردآوری امضاست.