اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شوهر دخترعمه آمر اسیدپاشی به پسر جوان



شوهر دخترعمه آمر اسیدپاشی به پسر جوان

پرونده سه مرد که به اسیدپاشی روی پسری جوان متهم هستند در دادگاه کیفری استان فارس در حال رسیدگی است.

این پرونده از روز 30 شهریور سال گذشته تشکیل شد. ساعت 7 صبح آن روز پسر 18‌ساله‌ای به نام میثم از خانه خود در یکی از روستاهای اطراف داراب به سمت شهر در حرکت بود تا به مدرسه برود اما در میانه راه دو موتورسوار جلوی او را گرفتند و مایعی را روی صورتش پاشیدند. موتورسواران به‌سرعت گریختند و میثم که از شدت درد به خود می‌پیچید توسط رهگذران به بیمارستان منتقل شد.

 پزشکان بعد از معاینه پسر 18‌ساله تشخیص دادند او مورد اسیدپاشی قرار گرفته است. به این ترتیب درمان میثم در بیمارستان‌های مختلف پیگیری شد. این در حالی بود که پلیس نیز تحقیقاتی را برای شناسایی و دستگیری عاملان اسیدپاشی آغاز کرده بود. پسر جوان در بازجویی‌های صورت‌گرفته ماجرا را شرح داد و گفت هیچ‌یک از موتورسواران را نمی‌شناسد.

 

با این وجود کارآگاهان شکی نداشتند متهمان قربانی را از پیش می‌شناختند و از ساعات و مسیرهای رفت‌وآمد وی اطلاع داشتند و این جرم را با نقشه قبلی انجام داده‌اند.  پلیس سعی کرد فهرستی را از افرادی که احتمالا با میثم یا اعضای خانواده او اختلاف داشتند، تهیه کند.

این کار به شناسایی اولین مظنون پرونده منجر شد. این مرد مستاجر پدر میثم بود و با این خانواده درگیری‌هایی داشت. مرد مستاجر وقتی تحت بازجویی قرار گرفت ارتکاب اسیدپاشی را انکار و تحقیقات پلیسی نیز اثبات کرد وی در این جرم نقشی نداشته است. دومین مظنون شوهر دخترعمه میثم به نام هادی بود.

 

کارآگاهان وی را به صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند و در جریان تحقیقات پی بردند هادی روز قبل و بعد از حادثه با شخص ناشناسی در خرمشهر تماس داشته است. ماموران بعد از به‌دست‌آوردن مشخصات آن فرد راهی استان خوزستان شدند و مظنون را بازداشت کردند.

 این مرد بعد از انتقال به استان فارس تحت بازجویی قرار گرفت و به حضور در محل اسیدپاشی اقرار کرد. او گفت: «من میثم را نمی‌شناختم و برای این‌کار از طرف هادی اجیر شدم. او گفت با میثم اختلافاتی دارد و می‌خواهد از وی انتقام بگیرد برای این کار یک‌میلیون‌و 600هزارتومان به من داد تا با همدستی مردی دیگر روی صورت میثم اسید بپاشیم البته من فقط راننده موتور بودم و اسید را همدستم روی صورت این جوان ریخت.»

کارآگاهان در ادامه تلاش برای رازگشایی از این پرونده به ردیابی نفر دوم پرداختند و متوجه شدند او در کرج سکونت دارد. آنها با گرفتن نیابت قضایی به این شهرستان رفتند و متهم اصلی را نیز بازداشت کردند. وی وقتی فهمید اسرارش برملا شده است ضمن پذیرفتن اتهام خود تاکید کرد هادی او را اجیر کرده بود.

به این ترتیب هادی نیز بازداشت شد و در اعترافاتش گفت به دلیل مسایل اخلاقی از میثم کینه به دل گرفته بود و به همین سبب مصمم شد از او انتقام بگیرد.

این پرونده بعد از اتمام تحقیقات مقدماتی در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت. میثم که از ناحیه دست، صورت، کمر، شکم، گردن، سینه و لاله گوش دچار جراحت شده بود، در جلسه دادگاه خواستار صدور حکم قصاص عضو شد و متهمان نیز توضیحاتی را ارایه دادند اما ادامه رسیدگی به پرونده برای بررسی امکان قصاص عضو به آینده موکول شد.
/روزنامه شرق


ویدیو مرتبط :
اسیدپاشی دلخراش روی زن و شوهر..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شوهر درستکار راز قتل پسر جوان را پس از یک سال بر ملا کرد



اخبار حوادث - شوهر درستکار راز قتل پسر جوان را پس از یک سال بر ملا کرد

پس از گذشت یكسال راز قتل جوان 24 ساله در شهرستان خلخال استان اردبیل برملا شد.

مرداد ماه سال 92 خبر مفقود شدن جوانی 24 ساله در یكی از روستاهای خلخال به پلیس گزارش و اقدامات انجام یافته جهت پیدایش وی بی نتیجه ماند. پس از گذشت یك ماه از روز مفقود شدن، جسد بی روح جوان 24 ساله در یكی از مناطق این شهر پیدا و این بار پلیس تلاش خود را جهت كشف علت جنایت و شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز كرد.


در مراحل اولیه رد پای زن و مردی به عنوان مظنون در این جنایت پیدا و مشخص شد این افراد همراه با مقتول در امر توزیع مواد مخدر  فعالیت داشته اما پس از دستگیری به خاطر عدم وجود مدارك قانونی و عدم اعتراف متهمان پرونده راه به جایی نبرد.


در این میان زن مظنون ازدواج كرده و راهی خانه شوهر شده و مظنون دیگر نیز آزاد شد، تا اینكه پس از گذشت بیش از یك سال، زن جریان قتل جوان 24 ساله توسط دو برادر را به شوهر خود تعریف و این فرد خداشناس و قانونمند نیز موضوع را در اسرع وقت به پلیس گزارش و افراد منظون با اقدام سریع كارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.
متهمان به مراجع قضایی معرفی و دو نفر از آنان به اتهام ارتكاب قتل عمد بازداشت و نفر دیگر نیز با قرار وثیقه آزاد و بدین صورت راز قتل مرد جوان پس از گذشت 1 سال در خلخال برملا شد.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران