اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شورای همکاری خلیج فارس پیشنهاد ایران به ۱+۵ را محکوم کرد!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

شورای همکاری خلیج فارس پیشنهاد ایران به ۱+۵ را محکوم کرد!

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس طرح احتمالی ایران برای مذاکره با کشورهای ۱+۵ را که در آن پیشنهاد شده است در مذاکرات آتی مساله سوریه و بحرین هم مورد بررسی طرفین قرار گیرد را محکوم کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، شورای همکاری خلیج فارس پیشنهاد ایران را مداخله ایران در امور داخلی کشورهای عربی دانسته و ایران را محکوم کرده‌اند که دائما در حال بی‌ثبات کردن برخی از کشورهای عربی است.

بر اساس این گزارش، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، با ردن کردن پیشنهاد ایران اعلام کرد که پیشنهاد ایران نمونه آشکار از دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه است. خبرگزاری دولتی بحرین هم اعلام کرده است که حکومت این کشور کاردار ایران را برای ارائه توضیحاتی درباره پیشنهاد ایران به وزارت خارجه این کشور فراخوانده است.

پیش از این معاون وزیر خارجه ایران به خبرگزاری‌ها گفته بود که ایران پیشنهاد داده است که موضوع سوریه و بحرین هم در مذاکرات طرفین گنجانده شود.

دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵، ۲۶ فوریه در قزاقزستان برگزار خواهد شد. آلماتی پایتخت قزاقستان در حالی میزبانی دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ را بر عهده گرفته است که ظرفین ماه‌ها در مورد زمان و مکان مذاکرات با هم به اختلاف نظر داشتند. کشورهای ۱+۵ تمایل داشتند که مذاکرات در استانبول و یا یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود، اما ایران در آخرین پیشنهاد خود مایل بود که مذاکرات در قاهره برگزار شود. که در ‌‌نهایت قزاقستان توانست موافقت طرفین را برای میزبانی به دست آورد./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
ERP در شورای همکاری خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شورای همکاری خلیج فارس: سخنان لاریجانی رفتار خصمانه ایران را نشان داد!/ دخالت های ایران نشانه ی عجز کامل تهران است!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شورای همکاری خلیج فارس: سخنان لاریجانی رفتار خصمانه ایران را نشان داد!

بحرین: از وقتی در ایران انقلاب شده، ما اعراب خلیج فارس روز خوش ندیده ایم! / تا ابد عربی می مانیم! / دخالت های ایران نشانه ی عجز کامل تهران است!

پس از اظهارات رئیس مجلس و اعلام خطر ایران نسبت به انضمام بحرین به عربستان سعودی، مقامات بحرین با حمله به ایران نسبت به عواقب دخالت در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس هشدار دارند.

 انتخاب : پس از اظهارات رئیس مجلس و اعلام خطر ایران نسبت به الحاق بحرین به عربستان سعودی، مقامات بحرین با حمله به ایران نسبت به عواقب دخالت در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس هشدار دارند.

به گزارش انتخاب سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین در گفتگویی با شبکه ی الجزیره گفت: رفتار تحریک امیز ایران در قبال تشکیل اتحادیه خلیج فارس، عجر کامل این کشور را نشان می دهد.

وی گفت: ایران در حال پیمودن راه خطرناکی است که منجر به بی ثباتی کل امنیت منطقه می شود.

سمیره رجب ضمن محکوم کردن سخنان اخیر مقامات ایران افزود: اقدام ایران دخالت اشکار در امور بحرین است.

وزیر اطلاع رسانی بحرین گفت: کشورهای خلیج(فارس) مخصوصا بحرین از زمان انقلاب ایران روی ثبات ندیده است.

وی اظهار داشت: بحرین جزئی از مجموعه خلیج ع  رب ی است و عربی هم خواهد ماند!

 

وزیر خارجه بحرین: دخالت در امور کشورهای خلیج فارس برای ایران عواقب دارد

وزیر خارجه بحرین گفت: تشکیل اتحادیه به درخواست مردم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

وی افزود: تهدید ایران تنها بحرین را نشانه نرفته بلکه همه کشورهای منطقه را نشانه رفته است.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه گفت: ایجاد تنش با کشورهای عربی خلیج فارس و دخالت در امور انها برای ایران عواقب دارد.

 

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس: سخنان لاریجانی رفتار خصمانه ایران را نشان داد

الزیابی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس سخنان رئیس مجلس ایران را محکوم کرد و گفت: سخنان لاریجانی دخالت اشکار در امور داخلی بحرین است که آن مغایر با قوانین بین المللی است.

 وی گفت: این سخنان تمایل ایران را برای ایجاد روابط خوب با کشورهای شورا را نشان نمی دهد بلکه رفتار خصمانه این کشور در جهت ایجاد تنش و درگیری را نشان می دهد.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت: روابط بین کشورهای شورا مربوط به خود اعراب است و ایران حق دخالت در آن را را ندارد./انتخاب