اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شورای نگهبان: اقدام دیروز احمدی نژاد مصداق تخلف انتخاباتی است / پرونده به دادگاه می رود



شورای نگهبان,پرونده احمدی نژاد در شوریا نگهبان,تخلف انتخاباتی

شورای نگهبان: اقدام دیروز احمدی نژاد مصداق تخلف انتخاباتی است / پرونده به دادگاه می رود

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات جلسه ای را تشکیل داد و اعضای این شورا به اتفاق آراء این اقدام را مصاداق تخلف انتخاباتی دانستند و مقرر شد که گزارشی به قوه قضاییه ارسال شود.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه کار بررسی صلاحیت نامزدهای یازدهمن دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز آغاز شده است، گفت: اعضای شورای نظارت بر انتخابات به اتفاق آراء اقدام دیروز رئیس جمهور در همراهی یک کاندیدا برای ثبت نام را مصداق تخلف انتخاباتی دانستند.

به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی با بیان اینکه از امروز بررسی احراز صلاحیت های کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز شده است، اظهارداشت: تلاش شورای نگهبان و هیات نظارت بر این است که در فرجه اول کار بررسی صلاحیت را به پایان برساند که اگر این امر میسر نشد از فرصت 5 روزه دیگر خود هم استفاده خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان،  همچنین در واکنش به نوع کاندیدای دولت در انتخابات و اقدام رئیس جمهور در همراهی کردن یک کاندیدا برای ثبت نام گفت: بدلیل تماس خبرنگاران با اعضای شورای نگهبان برای اینکه بدانند این حکرت قانونی یا غیر قانونی است از این رو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات جلسه ای را تشکیل داد و اعضای این شورا به اتفاق آراء این اقدام را مصاداق تخلف انتخاباتی دانستند و مقرر شد که گزارشی به قوه قضاییه ارسال شود.

وی در پاسخ به این سوال که تخلفات انتخاباتی چه تاثیری در بررسی صلاحیت یک کاندیدا دارد؟ تصریح کرد: وقتی که تخلف انتخاباتی صورت بگیرد گزارشی از این تخلفات انتخاباتی به قوه قضاییه داده می شود و مجازات هایی هم برای آن در نظر گرفته شده است. اما برخی از تخلفات هم در بحث انتخابات و بررسی صلاحیت ها تاثیرگذار است.

سخنگوی شورای نگهبان، همچنین راه اندازی کارناوال های انتخاباتی را جزء مصادیق زودهنگام انتخاباتی دانست و در پاسخ به این سوال که آیا سفرهای استانی کاندیدا جزء مصادیق تبلیغات زودهنگام هست یا خیر؟ گفت: در صورتی که گزارشی در این سفرها مبنی بر تخلف انتخاباتی کاندیداها وجود داشته باشد این سفرها هم مصداق تخلف انتخاباتی است.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دیروز شنبه اسفندیار رحیم مشایی را هنگام حضور در وزارت کشور برای ثبت نام در فهرست داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری، همراهی کرد./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد شورای نگهبان به احمدی نژاد برای انصراف از کاندیداتوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی پرونده تخلف دولت قبل در هدفمندی یارانه‌ها ادامه دارد/ احمدی‌نژاد در دادگاه حاضر نشد



اخبار,اخبار سیاسی,تخلفات دولت  احمد نژاد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در حال حاضر مهم‌ترین پرونده تخلف در خصوص قانون هدفمندی یارانه‌هاست که رسیدگی به این تخلف تا به امروز ادامه داشته است.

مصطفی افضلی فرد در گفت‌و‌گو با   ایلنا٬ با اشاره به تحقیقات این کمیسیون از تخلفات حوزه نهاد ریاست جمهوری گفت: ما در آن زمان هشدار‌هایی را به دولت و مشخصاً درخصوص برخی از معاونان به رئیس‌جمهور وقت دادیم که آنها توجهی نکردند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری دیگر پرونده‌های تخلفات دولت دهم گفت: پرونده‌های دیگری در خصوص عدم اجرای قانون توسط رئیس‌جمهور وقت تشکیل شد که به دلیل عدم حضور احمدی‌نژاد٬ دادگاه تشکیل نشد و گویا فعلا منتفی است٬ مگر اینکه از سوی دادگاه دوباره نامه‌ای ارسال شود.

وی در خصوص پیگیری این شکایات در کمیسیون اصل ۹۰ گفت: این پیگیری‌ها به عهده کمیته قضایی این کمیسیون است که ضرورت این موضوع به عهده آنهاست. اما در بحث عدم اجرای قانون و اینکه این عدم اجرا تا چه میزان سبب شده حق و حقوق مردم تضییع شود٬ قوه قضائیه باید ورود کند.

افضلی‌فرد تصریح کرد: هرچند قوه قضاییه قبلا به صورت رسمی دعوتنامه داد و حتی نمایندگان کمیسیون به دادگاه رفتند٬ اما متاسفانه آقای احمدی‌نژاد در دادگاه حاضر نشد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ افزود: اکنون منتظریم در صورتی که شعبه مربوطه مجدداً بخواهد٬ نمایندگان خود را به دادگاه اعزام کنیم.

وی در خصوص پرونده‌هایی که هم اکنون در این کمیسیون در خصوص دولت قبل وجود دارد٬ گفت: در حال حاضر مهم‌ترین پرونده تخلف در خصوص قانون هدفمندی یارانه‌هاست که رسیدگی به این تخلف تا به امروز ادامه داشته است.

افضلی فرد در پایان تصریح کرد: مهم‌ترین تخلفات در این قانون تخطی از ماده‌های ۱، ۳ و ۶ است که ما در حال پیگیری آن هستیم.

  اخبار  سیاسی  -  ایلنا