اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شوخی خانوادگی لاریجانی با مطهری از تریبون مجلس/تابش:آقای لاریجانی تبریک بگوتامشکل خانوادگی پیش نیاید



 اخبار سیاسی ,خبرهای  سیاسی, مجلس  دهم

 شوخی‌‌های لاریجانی با علی مطهری بعد از انتخاب وی به عنوان نایب رییس مجلس، از حاشیه‌های جالب جلسه علنی امروز مجلس بود.

به گزارش خبرآنلاین، با رایی که نمایندگان مجلس دهم امروز به گلدان های انتخاب اعضای هیات رییسه دائم ریختند، داماد و فرزند شهید مطهری بر صندلی ریاست و نایب رییسی مجلس دهم تکیه زدند.

علی مطهری که در کنار مسعود پزشکیان از سوی فراکسیون امید برای نایب رییسی مجلس دهم به صحن معرفی شده بود، علیرغم شکست در انتخابات هیات رییسه موقت، این بار توانست با یک رای بیشتر، برای اولین بار بر کرسی نایب رییسی مجلس بنشیند. همین امر باعث شد نمایندگان یکی بعد از دیگری برای تبریک و روبوسی به سمت مطهری بروند.

امری که با شوخی و کنایه علی لاریجانی همراه شد، وی با کنایه و شوخی به نمایندگان گفت: مراقب آقای مطهری باشید و خیلی به او فشار وارد نکنید! لاریجانی در جایی دیگر نیز شخص مطهری را خطاب قرار داد و به او گفت: آقای مطهری من نگران حال شما هستم! خیلی فعالیت نکنید، جواب همشیره تان را چه بدهم؟

آنگونه که از رادیو مجلس شنیده می‌شد، محمدرضا تابش نیز که برای تبریک گفتن به جایگاه هیات رییسه رفته بود، به شوخی به لاریجانی گفت از تریبون هم پیروزی مطهری را تبریک بگویید که مشکل خانوادگی برایتان ایجاد نشود!


ویدیو مرتبط :
شوخی لاریجانی با پرفسور کواکبیان در صحن علنی مجلس در جلسه رای اعتماد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزی که شوخ‌طبعی رئیس مجلس گل انداخت/ لاریجانی: آقای مطهری جواب همشیره‌تان را چه بدهیم؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

همه حواشی انتخاب هیأت رئیسه دائم مجلس دهم
روزی که شوخ‌طبعی رئیس مجلس گل انداخت/ لاریجانی: آقای مطهری جواب همشیره‌تان را چه بدهیم؟

در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تأیید اعتبارنامه نمایندگان، بدون هیچ بحثی هیأت رئیسه دائم مجلس هم انتخاب شدند که البته با برخی حواشی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری آنا، همین که علی لاریجانی رئیس موقت مجلس دهم دستور دوم جلسه علنی امروز مبنی‌ بر انتخاب هیأت رئیسه را اعلام کرد، نام کاندیداهای ریاست مجلس را آورد، او و مصطفی کواکبیان کاندیدای ریاست مجلس شده بودند.

به محض اینکه علی لاریجانی نام مصطفی کواکبیان را به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست مجلس آورد، تعدادی از نمایندگان سراغ کواکبیان رفتند و از او خواستند از کاندیدایی ریاست مجلس انصراف دهد.

کواکبیان در ابتدا مقاومت می‌کرد، ولی بعد از اینکه اصرار نمایندگان بیشتر شد، اعلام کرد که آقای رئیس من از کاندیداتوری ریاست مجلس انصراف می‌دهم، علی لاریجانی پاسخ داد اکنون امکان‌پذیر نیست چراکه نمایندگان در حال رأی دادن هستند.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات، کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا، رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزه‌وار و حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه جزو کسانی بودند که از کواکبیان می‌خواستند از کاندیداتوری ریاست مجلس انصراف دهد.

همچنین در این میان غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت خطاب به کواکبیان می‌گفت که کواکبیان نترس و بایست.

پس از اینکه کواکبیان اعلام کرد نمی‌خواهد کاندیدای ریاست مجلس باشد عبدالرضا عزیزی روی برگه‌ای سفید نام لاریجانی را نوشت و به سمت عکاسان و خبرنگاران گرفت تا بگوید که کواکبیان هم می‌خواهد به علی لاریجانی رأی دهد.

در ادامه قبل از اینکه نتیجه آرای نمایندگان برای انتخاب رئیس مجلس مشخص شود، علی لاریجانی نام نامزدهای نواب رئیس را به این شرح اعلام کرد که محمد دهقان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی مطهری و مسعود پزشکیان کاندیداهای نواب رئیس هستند.

سپس نتایج آرای نمایندگان به کاندیداهای ریاست مشخص شد و علی لاریجانی برای اینکه اعلام کند خودش رئیس مجلس دهم در سال اول شده است، گفت: این حقیر سراپا تقصیر با کسب 237 رأی رئیس مجلس شده‌ام.

وی همچنین گفت که مصطفی کواکبیان با کسب 11 رأی نتوانست اکثریت آرا را به‌دست آورد.

لاریجانی ادامه داد: چون آقای کواکبیان گفت انصراف داده‌ام نمایندگان به او رأی ندادند.

دقایقی بعد نتایج انتخاب نواب رئیس مجلس دهم مشخص شد و مسعود پزشکیان با 158 رأی به عنوان نائب رئیس اول و علی مطهری با 133 رأی به عنوان نائب رئیس دوم مجلس انتخاب شدند و همچنین حاجی بابایی و دهقان نتوانستند آراء لازم را کسب کنند.

همین‌که نام علی مطهری و مسعود پزشکیان به عنوان برندگان سمت نائب رئیسی مطرح شد، سایر نمایندگان سراغ این دو نماینده لیست امید رفتند تا به آنها تبریک بگویند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

همچنین محمد دهقان سراغ علی مطهری رفت و با او روبوسی کرد و به او تبریک گفت. او همچنین با حاجی‌بابایی و مسعود پزشکیان نیز روبوسی کرد و برای مسعود پزشکیان آرزوی موفقیت کرد.

پس از این، محمدرضا تابش با هدایت علی مطهری به سمت پزشکیان آنها را در کنار یکدیگر قرار داد تا همدیگر را در آغوش بگیرند و در این میان عکاسان نیز توانستند از آنها عکس یادگاری بگیرند.

همچنین تابش محمدرضا عارف را به سمت علی مطهری و مسعود پزشکیان هدایت کرد تا عارف نیز به این دو نائب رئیس مجلس تبریک بگوید.

نمایندگان زن مجلس نیز لحظاتی بعد سراغ پزشکیان و مطهری آمدند و به این دو تبریک گفتند و با آنها عکس یادگاری گرفتند.

لاریجانی که امروز با قلبی مطمئن‌تر در جلسه علنی مجلس حاضر شده بود، با رویی گشاده مدام با نمایندگان شوخی می‌کرد. وقتی که عکس یادگاری علی مطهری و مسعود پزشکیان با سایر نمایندگان به درازا کشید، لاریجانی خطاب به آنها گفت: دوستانی که آن انتها هستند خسته می‌شوند لطفا بنشینید، آقای مطهری لطفا بنشینید. این معانقات برای‌تان خوب نیست. من نگران حال‌تان هستم، جواب همشیره‌تان را چه بدهم؟

لاریجانی که شوخ‌طبعی‌اش گل کرده بود زمانی که می‌خواست نام دبیران منتخب هیات رئیسه مجلس دهم را بگوید گفت: آقایان سرجایشان بنشینند امروز جلسه شناور است. برای اسلام خوب است که به صندلی‌هایتان رجوع کنید.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

همچنین در میانه عکس‌های یادگاری وقتی مصطفی کواکبیان به سمت مطهری و پزشکیان رفت، تاج‌گردون خطاب به عکاسان گفت: از او عکس نگیرید، او 11 رأی آورده است.

پس از اینکه محمد آشوری تازیانی و بهروز نعمتی به عنوان ناظران هیأت رئیسه انتخاب شدند، برخی از نمایندگان با آنها روبوسی کردند.

در میان حواشی امروز، رایزنی‌های محسن علوی پسر وزیر اطلاعات با نمایندگان و همچنین رایزنی‌های محمدعلی وکیلی و روی گشاده علی مطهری برای کسانی که با او رایزنی می‌کردند، جلب توجه می‌کرد.

سکوت محمدرضا عارف و عکس‌العمل خنثای او در زمانی که مصطفی کواکبیان منتخب لیست امید تهران خود را به عنوان کاندیدای ریاست مجلس مطرح کرد، نمود ویژه‌ای داشت. حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد که کاندیدای نائب رئیسی مجلس از سوی اصولگرایان شده بود، همواره ساکت بود و کمتر از جایش برمی‌خاست و با نمایندگان صحبت می‌کرد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

پیش از اینکه جلسه علنی امروز مجلس به اتمام برسد، محمدرضا تابش رو به خبرنگاران گفت: ما با علی لاریجانی 7 شدیم و اصولگرایان 5 شدند. منظور تابش ترکیب هیأت رئیسه از دو فراکسیون امید و اصولگرایان بود.