اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شناسایی خانه‌های‌ خالی با یک تکه‌کاغذ



اخبار حوادث - شناسایی خانه‌های‌ خالی با یک تکه‌کاغذ

دزد حرفه‌ای وقتی خانه ویلایی مورد نظرش را شناسایی می‌کرد، تکه کاغذی لای در می‌گذاشت.

به گزارش همشهری، حدود ساعت 4 صبح اگر تكه كاغذ همچنان سرجایش بود او از خالی‌بودن خانه مطمئن می‌شد و نقشه سرقت را عملی می‌كرد.

تحقیقات پلیس آگاهی استان گلستان برای دستگیری این مرد از اوایل امسال شروع شد. مأموران كه با شكایت‌های متعددی در زمینه سرقت از خانه‌های ویلایی روبه‌رو شدند، در تحقیقات خود به سرنخ‌هایی از یك دزد تك‌رو دست‌یافتند كه در ساعات اولیه بامداد وارد خانه‌های ویلایی می‌شد و با اطمینان از خالی بودن خانه، دست به سرقت اموال باارزش می‌زد.

این مرد در برخی سرقت‌هایش چنان از نیامدن صاحبخانه اطمینان داشت كه ساعت‌ها صرف جمع‌آوری وسایل مورد نظرش می‌كرد و در یكی از سرقت‌ها حتی پكیج خانه ویلایی را باز كرده و همراه خود برده بود. تحقیقات كارآگاهان برای یافتن ردی از این مرد ادامه داشت تا اینكه در نهایت آنها با ردگیری كارت شناسایی كه سارق در یكی از سرقت‌ها از خودش به جا گذاشته بود، توانستند این مرد را شناسایی و هفتم مهرماه او را در یك عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر كنند.

متهم كه 6سابقه كیفری در پرونده‌اش به‌چشم می‌خورد در بازجویی‌ها اعتراف كرد از ابتدای سال تا‌كنون به 13خانه ویلایی در نقاط مختلف شهرستان گرگان دستبرد زده و اموال باارزش را دزدیده است. این مرد درخصوص شگردش برای شناسایی خانه‌ها نیز گفت: وقتی هوا تاریك می‌شد راهی خیابان‌های اعیان نشین می‌شدم و خانه‌هایی را كه چراغشان خاموش بود شناسایی می‌كردم. سپس یك تكه كاغذ لای‌در می‌گذاشتم و حدود ساعت 4صبح به آنجا بر می‌گشتم.

اگر كاغذ سر جایش بود مطمئن می‌شدم كه خانه خالی است و با شكستن قفل در ورودی، وارد خانه می‌شدم و با خیال راحت اموال باارزش را به سرقت می‌بردم. این مرد همچنین مدعی شد كه در همه سرقت‌ها تنهایی عمل می‌كرده و برای اینكه به كسی اعتماد نداشت، هیچ‌وقت همدستی برای سرقت‌هایش انتخاب نمی‌كرد.

 به گفته سرهنگ اكبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان، هر چند متهم به سرقت از 13خانه اعتراف كرده اما پلیس با توجه به مداركی كه به‌دست آورده، عقیده دارد كه او دست‌كم به 17خانه دستبرد زده است. سرهنگ اكبری همچنین به شهروندان توصیه كرد هنگام رفتن به مسافرت و ترك كردن خانه مسائل ایمنی را رعایت كنند و دست‌كم از فردی آشنا یا یكی از همسایه‌ها بخواهند كه مراقب خانه آنها باشند. 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
شهر خالی ، جاده خالی ، کوچه خالی ، خانه خالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

يه تکه کاغذ - طنز زن و مردها



 

 

یه روزی یه مرده نشسته بود و داشت روزنامه اش رو می خوند كه زنش یهو ماهی تابه رو می كوبه سرش.

مرده میگه: برا چی این كارو كردی؟

زنش جواب میده: به خاطر این زدمت كه تو جیب شلوارت یه تیكه كاغذ پیدا كردم كه توش اسم جنى (Jeni یه دختر) نوشته شده بود .

 

 

مرده میگه : وقتی هفته پیش برای تماشای مسابقه اسب دوانی رفته بودم اسبی كه روش شرط بندی كردم اسمش jeni بود.

زنش معذرت خواهی می کنه و میره به کارای خونه برسه.

سه روز بعدش مرد داشت تلویزین تماشا می كرد كه زنش این بار با یه قابلمه ی بزرگتر كوبید رو سر مرده که تقریبا بیهوش شد.

وقتی به خودش اومد پرسید این بار برا چی منو زدی زنش جواب داد: آخه اسبت زنگ زده بود.