اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شمخانی اعلام کرد: آمادگی ایران برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان پاکستان



اخبار,اخبار سیاسی,شمخانی

نماینده مردم مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای دیدار رسمی دو روزه به پاکستان سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با سپهبد ناصرخان جنجوعه، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.»

شمخانی در این دیدار با ابراز تاسف در خصوص کشته و مجروح شدن جمع زیادی از مردم پاکستان در دو فاجعه منا و زلزله اخیر این کشور، ضمن ابلاغ پیام تسلیت دولت و ملت ایران، آمادگی سازمان‌های امدادی کشورمان را برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان اعلام کرد.

وی با اشاره به ضرورت های مبتنی بر ارتقای منافع ملی دو کشور، سرعت دادن به ترمیم فاصله میان شرایط مطلوب و وضعیت موجود در روابط دوجانبه را مورد تاکید قرار داد و افزود: پیوندهای عمیق دینی و اشتراکات فرهنگی مهم ترین بستر توسعه همکاری های همه جانبه میان تهران و اسلام آباد است.

شمخانی از فاجعه منا به عنوان مصیبتی دردناک که جهان اسلام را در حیرت و ماتم فرو برد یاد کرد و افزود: صرف نظر از خسارت های بی سابقه انسانی این فاجعه، مخدوش شدن چهره دین حنیف اسلام نزد جهانیان در بزرگ ترین مراسم عبادی مسلمانان رخدادی غیرقابل جبران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با قدردانی از هوشمندی و درایت دولت پاکستان در عدم ورود نظامی به بحران یمن، اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید با توسعه گفت‌وگو و مفاهمه و اجتناب از انتخاب راه حل های غیرمسالمت آمیز اجازه ندهند که مشکلات فیمابین آنها به بستری برای مداخله کشورهایی که خیرخواه مسلمانان نیستند تبدیل شود.

شمخانی گفت: تغییر دولت‌ها در پاکستان هیچ‌گونه خللی در راهبرد غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی در زمینه توسعه روابط همه جانبه با اسلام‌آباد ایجاد نخواهد کرد.

وی دغدغه‌های مشترک امنیتی و دفاعی دو کشور در موضوعات بسیار مهمی چون مقابله با تروریسم، امنیت مرزها، جلوگیری از افزایش موج افراطی گری و خشونت و همکاری های امنیتی منطقه ای را بستر مناسبی برای توسعه همکاری های دوجانبه عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ‌گونه محدودیتی آماده برداشتن گام‌های مشترک با پاکستان در حوزه های سیاسی، امنیتی، دفاعی و اقتصادی است.

وی ضرورت اتخاذ راهکارهای مشترک برای از میان بردن شرارت و اقدامات غیرقابل گروه های تروریستی وابسته به بیگانه در مرزهای دو کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برخی کشورهای فرامنطقه ای و متحدین منطقه ای آنها به دنبال مساله سازی میان دو کشور از طریق بکارگیری گروه‌های تروریستی مزدور برای ناامن سازی مرزهای مشترک ایران و پاکستان هستند.

شمخانی با اشاره به موقعیت منحصر به فرد بنادر ایران و پاکستان در خلیج فارس و دریای عمان، آغاز گفت‌وگوهای جدی برای ایجاد زمینه‌های هم تکمیلی ژئوپلتیک میان ایران و پاکستان را ارتقادهنده امنیت دو کشور عنوان کرد و افزود: فعال شدن ظرفیت‌های بی شمار اقتصادی اولین دستاورد اتخاذ این رویکرد جدید خواهد بود.

سپهبد ناصرخان جنجوعه نیز در جریان این ملاقات با تسلیت جان باختن جمع زیادی از حجاج ایرانی در فاجعه منا اظهار داشت: تعیین دقیق علت های وقوع این رخداد غمبار و اتخاذ راهکارهای موثر برای جلوگیری از بروز مجدد آن اقدامی اجتناب ناپذیر است.

مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با تبریک موفقیت ارزنده جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5، شرایط جدید را زمینه ساز حضور قدرتمندانه و فعال ایران در همکاری های منطقه ای و بین المللی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت پاکستان مشتاقانه به دنبال آغاز فصل جدیدی در همکاری های همه جانبه با ایران است.

وی موضوع تروریسم را تهدیدی جهانی و نیازمند اراده‌ای بین المللی برای مقابله و از میان بردن آن عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش مشترک برای از میان بردن زمینه های رشد تروریسم به ویژه در مناطقی چون افغانستان، عراق، سوریه و آسیای مرکزی و قفقاز از الزامات غیرقابل اجتناب در حوزه جلوگیری از توسعه این روند نگران کننده است.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نماهنگی از امدادرسانی عاشقانه جهادی ها به زلزله زدگان کرمانشاه با صدای زند وکیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام آمادگی ایران برای کمک به زلزله زدگان


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان زمین‌لرزه هند، افغانستان و پاکستان، آمادگی کشورمان را برای ارائه کمک‌های انسانی اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان زمین‌لرزه هند، افغانستان و پاکستان، آمادگی کشورمان را برای ارائه کمک‌های انسانی اعلام کرد.

در پی وقوع زمین‌لرزه مهیب در مناطقی از سه کشور افغانستان، پاکستان و هند، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مراتب تاسف شدید جمهوری اسلامی ایران از وقوع این حادثه را اعلام و با مردم و دولت‌های این  کشورها ابراز همدردی کرده و قربانی شدن جمعی از مردم در این کشورها را تسلیت گفت.

مرضیه افخم ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای ارائه کمک‌های فوری انسانی و امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده، ابراز امیدواری کرد تلفات انسانی و خسارات مادی این سانحه طبیعی به کمترین میزان محدود شود.

وی همچنین برای مجروحین شفا و برای خانواده‌های قربانیان این واقعه، طلب صبر و اجر کرد.