اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شما برنده سهمیه امداد خودرو شده‌اید!



اخبار,اخبار اجتماعی,امداد خودرو

«شما برنده سهمیه امداد خودرو شده‌اید» این جمله، مقدمه‌ای برای کلاهبرداری شرکت‌های بی‌نام و نشان از صاحبان خودرو در کشور است.

در نبود نظارت کافی بر فعالیت برخی شرکتها، بسیاری از مردم گول حرف‌های اپراتورهای شرکت‌های بی‌نام و نشان را خورده و هر ماه پول هنگفتی را نصیب این نوع بنگاه‌های کاذب می‌کنند.

اپراتور یکی از این شرکتها تحت عنوان شرکت امداد خودرو سراسری مرکزی، در تماس با خبرنگار اقتصادی فارس، ضمن ذکر نام کامل و اعلام مدل خودروی او، عنوان کرد که شما برنده سهمیه امداد خودرو شده‌اید.

این اپراتور در پاسخ به این سؤال که آیا از امداد خودروی ایران خودرو تماس گرفته‌اید؟ گفت: خیر، ایران‌ خودرو زیر نظر ما فعالیت می‌کند!

وی ادامه داد: آدرس و شماره تلفن منزل یا محل کار خود را به ما بدهید تا همکاران ما کارت امداد را برای شما بیاورند و متقابلاً شما نیز مبلغ 65 هزار تومان به همکاران ما پرداخت کنید.

وی در مورد خدمات قابل ارائه از طریق این کارت امداد نیز گفت: تمام خدمات خودرو با 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود و علاوه بر این، از تخفیف 40 درصدی بیمه بدنه و تخفیف 20 درصدی بیمه شخص ثالث برخوردار خواهید شد.

این اپراتور در پاسخ به این سؤال که شما مجوز فعالیت خود را از کجا دریافت کرده‌اید؟ گفت: این مجوز را از اداره حمل و نقل و راهنمایی و رانندگی گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این مسئله که شماره تماس و مشخصات شخصی ما را از کجا به دست آورده‌اید؟ گفت: این اطلاعات در سایت ما ثبت شده و وقتی سند خودرو برای شما صادر می‌شود، مشخصات شما در اختیار ما قرار می‌گیرد.

این حرف‌ها در حالی از سوی اپراتور یک شرکت بی‌نام و نشان مطرح شد که خبرنگار فارس در تماس با شماره تلفن این شرکت که بر روی تلفن همراهش افتاده بود، از اپراتور این شرکت پرسید که نام شرکت شما چیست؟ ولی اپراتور این شرکت حاضر نشد، نام یا مشخصاتی را به خبرنگار فارس ارائه دهد.

جلوگیری از کلاهبرداری این شرکت‌های بی‌نام و نشان نیازمند نظارت دقیق پلیس و قوه قضائیه است تا راه برای فعالیت دوباره آنها و افزایش روزافزون تعداد این نوع شرکت‌ها بسته شود.

اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
سهمیه سوخت خودرو های شخصی بعدا اعلام خواهد شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شارژ کارت های سوخت خودرو تا نیمه شب/ حذف سهمیه ها آغار شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اولین سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی تا ساعت ۲۴ امشب در حالی در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود که سهمیه ویژه بنزین برخی از وانت بارها از امشب می‌سوزد.

اولین سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی تا ساعت ۲۴ امشب در حالی در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود که سهمیه ویژه بنزین برخی از وانت بارها از امشب می‌سوزد.

بر این اساس، پس از منتفی شدن تخصیص سهمیه ویژه بنزین نوروزی، ساعت ۲۴ امشب جمعه ۲۹ اسفند ماه و در فاصله چند ساعت به آغاز سال جدید، اولین سهمیه بنزین ۶۰ لیتری خودروهای شخصی با قیمت ۷۰۰ تومانی به کارت‌های هوشمند سوخت واریز خواهد شد.

مطابق با برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ساعت ۲۴ جمعه ۲۹ اسفند ماه۶۰ لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای با قیمت ۷۰۰ تومانی به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی واریز می شود که در صورت اتمام سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروسوان می توانند با استفاده از کارت هوشمند سوخت خود اقدام به خرید بنزین آزاد کنند.

علاوه بر این سهمیه گازوییل خودروهای عمومی هم بدون تغییر در قیمت و یا میزان سهمیه تا ساعت ۲۴ امشب جمعه ۲۹ اسفند در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ و قابل برداشت خواهد بود.

در همین حال ستاد سوخت در واکنش به احتمال تغییرات جدید در سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای سال آینده، اعلام کرده است: دولت هنوز برنامه‌ای برای تغییر سهمیه های بنزین یارانه ای در سال ۱۳۹۴ ندارد.

همزمان با واریز اولین سهمیه نوبرانه بنزین بهار ۱۳۹۴، مسئولان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از آغاز دور جدید ابطال سهمیه ویژه بنزین برخی از وانت بارها از ابتدای فروردین ماه ۹۴ خبر داده اند.

در همین حال پیش بینی می شود از ساعت ۲۴ امشب ۲۹ اسفند ماه وانت بارهایی كه اقدام به ثبت نام نکرده اند از ابتدای فروردین ماه سهمیه بنزین یارانه ای آنها به۶۰ لیتر با قیمت ۷۰۰ تومانی کاهش یابد.

بر اساس آمارهای ارائه شده هم اکنون در مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار وانت بار در چرخه حمل و نقل كشور وجود دارد که تاکنون ۹۵۰ هزار وانت بار هیچ گونه مراجعه ای برای ثبت نام در سامانه مربوطه برای فعال بودن در چرخه حمل و نقل عمومی نكرده‌اند و كه بنا بر اظهارات مسئولان ستاد سوخت این تعداد، وانت بارهایی هستند كه برای كارهای شخصی استفاده می شوند.

این در حالی است که از ابتدای اسفند ماه سال جاری سهمیه ویژه بنزین برخی از تاکسی های برون شهری کاهش یافت به طوری‌که سهمیه بنزین تاكسی‌های بنزین سوز از ۹۰۰ لیتر به ۷۵۰ لیتر و سهمیه سوخت تاكسی‌های دوگانه سوز از ۹۰۰ لیتر فعلی به ۵۰۰ لیتر كاهش یافته است.

با کاهش سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی برخی از خودروها دور جدید ابطال سهمیه ویژه بنزین برخی از وانت بارها هم از ابتدای فروردین ماه سال جاری در دستور کار ستاد سوخت و دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

علیرضا فیض بخش رئیس ستاد سوخت در جمع خبرنگاران در تشریح این طرح حذف سهمیه‌های ویژه بنزین ۷۰۰ تومانی وانت بارها و تاکسی‌ها، گفته است: از مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار وانت‌بار کشور حدود یك میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه سال ۹۰ ساماندهی شده و ۹۵۰ هزار دستگاه ساماندهی نشده اند مجددا از ابتدای اسفند توسط وزارت كشور مورد ساماندهی قرار می‌گیرند.

اخبار اقتصادی - مهر