اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط پرداخت 80هزار وام نوسازی بافت‌های فرسوده به تهرانی‌ها اعلام شد



 

وام نوسازی مسکن , نوسازی بافت های فرسوده

 

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از نحوه پرداخت 80 هزار تسهیلات نوسازی در محدوده بافت فرسوده استان تهران خبر داد و گفت: متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهر تهران از پرداخت عوارض معاف هستند.

خبرگزاری فارس: شرایط پرداخت 80هزار وام نوسازی بافت‌های فرسوده به تهرانی‌ها اعلام شد

مجید کیان پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح نحوه پرداخت تسهیلات نوسازی به شهر تهران گفت: بدلیل سرعت در نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران، 30هزار تسهیلات نوسازی به روش خود مالکی از محل خط اعتباری بانک مسکن به ساکنان ، سازندگان و سرمایه گذاران در محدوده بافتهای فرسوده با نرخ سود 9 درصد پرداخت می شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران درباره شرایط استفاده از تسهیلات خود مالکی گفت: این تسهیلات تنها به سرپرست خانوار پرداخت می شود. سرپرست خانوار باید شرایط مسکن مهر را داشته باشد و فرم جیم وی سبز باشد، یعنی تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده باشد، همچنین این تسهیلات برای ساخت کمتر از 5 واحد مسکونی در مرحله فروش اقساطی پرداخت می شود.

* اختصاص  50000 فقره تسهیلات نوسازی جدید از محل منابع داخلی بانکها

وی از  اختصاص 50000 فقره تسهیلات نوسازی جدید از محل منابع داخلی بانکها ( مسکن ، سپه ، ملی ، تجارت ، صادرات ، رفاه و ملت ) به شهرستانهای استان تهران خبر داد و گفت : نرخ سود تسهیلاتی  که بانکها از منابع داخلی خود در خصوص ساخت مسکن در بافت های فرسوده  اختصاص داده اند ،  20 درصد برای دوران مشارکت مدنی و 15 درصد برای دوران فروش اقساطی است.

*متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهرتهران از پرداخت عوارض معاف هستند

معاون وزیر راه و شهر سازی با یادآوری اینکه متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهرتهران از پرداخت عوارض معاف هستند گفت : جهت تشویق بیشتر سازندگان دربافت فرسوده شهر تهران ، ساخت یک طبقه تشویقی نیز در نظر گرفته شده است.

کیان پور تصریح کرد: تسهیلات نوسازی اختصاص یافته در محدوده بافت های فرسوده شهر تهران باعث خواهد شد که تولید و عرضه مسکن در این کلانشهر افزایش پیدا کند و این امر در کاهش قیمت و اجاره بهای مسکن تاثیر بسزایی خواهد داشت .

وی گفت : مردم ساکن در بافت های فرسوده شهر تهران جهت اطلاع بیشتر جهت دریافت تسهیلات نوسازی می توانند با شماره های 88605117 و یا 87577  تماس بگیرند..... / خبرگزاری فارس

 


ویدیو مرتبط :
پرداخت تسهیلات نوسازی به بافت های فرسوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات پرداخت وام نوسازی بافت های فرسوده



اخبار,اخباراقتصادی,وام نوسازی به بافت‌های فرسوده

 

 اخباراقتصادی  - جزئیات پرداخت وام نوسازی بافت های فرسوده: اولویت با زوج های کم درآمد جوان و زنان سرپرست خانوار است

جزئیات پرداخت وام نوسازی به بافت‌های فرسوده اعلام شد. معاون فنی و نظارت شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری گفت: زوج‌های کم درآمد جوان و زنان سرپرست خانوار در الویت هستند. تعیین نهایی نرخ سود وام نوسازی بافت فرسوده در انتظار مصوبه شورای پول واعتبار است.

معاون فنی و نظارت شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، از هدف‌گذاری برای نوسازی و ساخت سالانه 300 هزار واحد مسکونی دربافت فرسوده خبرداد و گفت که درطول برنامه ششم توسعه یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده نوسازی خواهد شد.

امیر عباس افتخاری ،در زمینه ارایه تسهیلات توسازی بافت فرسوده گفت که در این راستا، دو نوع وام که شامل نوسازی و کمک ودیعه اسکان موقت بوده، ارایه خواهد شد.

او ، با بیان اینکه در طول برنامه ششم توسعه به ازای هرسال 300 هزار وام نوسازی و 60 هزار وام کمک ودیعه اسکان موقت پرداخت خواهد شد، توضیح داد که بدین ترتیب، تا پایان برنامه ششم توسعه یک میلیون و 800 هزار وام نوسازی بافت فرسوده و 360 هزار وام ودیعه اسکان موقت پرداخت خواهد شد.

به گفته افتخاری، دولت 9 درصد باز پرداخت وام نوسازی را تقبل خواهد کرد و مابه التفاوت آن توسط فرد متقاضی پرداخت می شود و افزود که در وام کمک ودیعه اسکان موقت 10 درصد سود تسهیلات بر عهده متقاضی بوده و مابقی برعهده دولت است.

او گفت: تعیین رقم نهایی سود تسهیلات مورد اشاره در انتظار تصویب در شورای پول واعتبار است.

معاون فنی ونظارت شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به مصوبه هیات وزیران، وام نوسازی بافت فرسوده درکلانشهرها را 500 میلیون ریال، در مراکز استان‌ها 400 میلیون ریال و در سایر شهر ها 300 میلیون ریال خواند.

او ، میزان پرداخت وام کمک ودیعه اسکان موقت نوسازی بافت فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی در کلانشهر ها را 200 میلیون ریال، 150 میلیون ریال در مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مابقی شهرها را یکصد میلیون ریال برشمرد.

افتخاری اولویت ارایه وام نوسازی بافت فرسوده و کمک ودیعه اسکان موقت را به زوج های کم درآمد جوان و زنان سرپرست خانوار ذکر کرد که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند.

به گفته او، تعیین 22 بانک عامل از سوی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و ودیعه اسکان موقت با هدف تسهیل در امور متقاضیان صورت گرفته است.

از قرار معلوم، باتوجه به این که طرح نوسازی بافت های فرسوده 30 درصد جمعیت شهری را شامل می شود از دامنه نفوذ بالایی برخوردار بوده که عمده مخاطبان آن طبقه متوسط و زیر متوسط شهری هستند که در مناطق مرکزی شهرها سکونت دارند که به نظر می رسد میزان تسهیلاتی که باید به 300 هزار بافت فرسوده اختصاص یابد سالانه 12 هزار میلیارد تومان است.

 اخبار اقتصادی  - نسیم آنلاین