اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شاید عده‌ای از طرح حریم خصوصی سو‌ءاستفاده کنند



اخبار,اخبار سیاسی , حریم خصوصی

 

اخبار سیاسی - شاید عده‌ای از طرح حریم خصوصی سو‌ءاستفاده کنند

از نظر عملی امکان‌پذیر نیست ‌هر بار ‌پنج نفر بخواهند جایی تجمع کنند،‌ هفده تن از مقامات جمع شوند و تصمیم‌گیری کنند. این کار عملی نیست و در پایان ‌دو یا سه تن از آن خواهد افتاد، حال اگر در این اجتماعات کسی هم کشته شود، معلوم نیست مسئولش چه کسی است و در ‌‌نهایت باید وزیر کشور پاسخگو باشد.

در آمدن مشاع منازل، از حریم خصوصی باعث زدو خورد بین مردم خواهد شدشورای اسلامی در روزهای گذشته؛ طرح حمایت از آمرین معروف و ناهیان منکر را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش «تابناک»، هم‌اکنون کلیات این طرح به تصویب نمایندگان رسیده‌ و نمایندگان وارد جزئیات این طرح شده‌اند. این در حالی است که تا کنون سه ماده از این طرح تصویب شده و دیگر بندهای آن در حال بررسی است.

بنا بر این گزارش، در جریان بررسی این طرح در صحن علنی روز گذشته، موضوع وسایل نقلیه و قسمت‌های مشاع ساختمان که در معرض دید عمومی هستند از حریم خصوصی خارج ‌و به ناهیان مجوز ورود و دخالت در آن داده شد، این عامل باعث شد تا با واکنش‌هایی از سوی نمایندگان مجلس روبه‌رو شود.

حمیدرضا طباطبایی نائینی در اخطاری به استناد اصل ۲۲ قانون اساسی گفت: بنا بر اصل ۲۲ قانون اساسی حیثیت، جان، مال و حقوق، مسکن و شغل افراد از تعرض مصون است، مگر در مواردی که قانون تجویز کند.

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در تبصره ماده ۵ این طرح آمده است، ‌اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان و اتومبیل حریم خصوصی نیست و این نیز خلاف شرع و قانون اساسی است.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قسمت‌های مشاع آپارتمان و ماشینی که قفل می‌شود و حرز دارد، فرقی با حریم خصوصی ندارد؛ بنابراین، مأمور یا افراد عادی نمی‌توانند بدون مجوز قضایی وارد این حریم شوند؛ حتی اگر جرمی در آن ‌سوی چهارچوب مسکن واقع شود، نیازمند مجوز قضایی است.

وی گفت: وسیله نقلیه‌ای که قفل می‌شود، نمی‌توان در آن تجسس کرد، زیرا برای آن حرزی تعریف شده است؛ از این ‌روی فکر می‌کنم جز در مواردی که شورای امنیت ملی تشخیص دهد، نمی‌توان از وسایل نقلیه تجسس کرد.

بر پایه ماده ۵ این طرح در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، ‌ شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، مگر به حکم مرجع قضایی یا به موجب قانون.

همچنین در تبصره این ماده آمده است، اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه، مشمول حریم خصوصی موضوع این قانون نیست.

همچنین حجت الله درویش‌پور در خصوص این موضوع به تابناک گفت: امر به معروف و نهی از منکر تا جایی که‌ سلیقه‌ای عمل نشود خوب است، اما در جایی که مربوط به سرک کشیدن به زندگی مردم است، نباید انجام شود.

وی گفت: در جایی که مکان عمومی است، باید این کار انجام شود، ولی اینکه چگونه انجام شود و یا در آن سوءاستفاده و یا درگیری نشود عملی نیست، در جایی شاید شما از منزل خود بیرون بیایید و کسی را با ظاهر نامنسب ببینید و بخواهید به او تذکر دهید، اگر این کار را کردید و منجر به درگیری شد، چه کسی شهادت می‌دهد که درست بوده یا طرف منکر نشود که اصل قضیه چه بوده است.

این نماینده مجلس گفت: شاید در جایی کسی از کسی کدورتی داشته و به این وسیله بخواهد وی را تنبیه کند؛ بنابراین، باید این کار کاملا ضابطه‌مند شود و همه چیز روشن ‌‌شود.

وی گفت: این قانون باعث درگیری و زد و خورد بین مردم خواهد شد. در بحث تجمعات هم همین گونه است. از نظر عملی امکان‌پذیر نیست ‌هر بار ‌پنج نفر بخواهند جایی تجمع کنند باید هفده تن از مقامات جمع شوند و تصمیم‌گیری کنند، این کار عملی نیست و در پایان ‌دو یا سه تن از آن خواهد افتاد، حال اگر در این اجتماعات کسی هم کشته شود، معلوم نیست مسئولش چه کسی است و در ‌‌نهایت باید وزیر کشور پاسخگو باشد.
اخبار سیاسی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
سو ءاستفاده خارجیها از علی کریمی برایه........

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح امنیت اخلاقی، ماموران راهنمایی و رانندگی، برخورد با بدحجابان، حریم خصوصی


برخورد با بدحجابان تنها به کوچه و خیابان ختم نمی شود و ماموران راهنمایی و رانندگی هم وظیفه دارند که در بزرگراهها با رانندگان و سرنشینان بدحجاب برخورد کنند

با اینکه عده ای از نمایندگان نسبت به برخورد ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به بدحجابان انتقاد کردند اما سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ می گوید که برخورد با بدحجاب ها در خودروها هر ساله در دستور کار پلیس راه بوده و امسال با دقت بیشتری انجام می شود.البته پلیس به هیچ عنوان در حریم خصوصی کسی مداخله نمی کند، اما خودرو حریم خصوصی نیست.

وی  امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد را از دیگر وظایف ماموران راهنمایی و رانندگی می داند و می افزاید: ماموران راهنمایی و رانندگی حق برخورد با بدحجابان را دارند.

پلیس راهنمایی و رانندگی خودروی افراد بدحجاب را متوقف می کند و با دادن برگه ای که روی آن نوشته شده"ابلاغیه تخلفات اجتماعی خودرویی" مشخصات خودرو را یادداشت می کنند. در پشت این برگه نوشته شده که متخلف اگر ظرف مدت 15 روز پس از صدور برگه به آدرس میدان آرژانتین،خیابان خالداستانبولی،جنب پارک ساعی،دایره رسیدگی به امور خودرویی برای رسیدگی به تخلف خود مراجعه نکند اتومبیلش متوقف خواهد شد.

مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه گواهینامه،سند،بیمه نامه و گواهی عدم خلافی است و از متخلف تعهد گرفته می شود که دیگر مرتکب بدحجابی نشود.

منبع: خبرآنلاین