اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیگنال هشدار جدید فرمانده سپاه ایران به آمریکا



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

معاون فرمانده نیروی قدرتمند سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که ایران تنگه راهبردی هرمز را بر روی آمریکا و متحدانش در صورتی که‌ آن‌ها تهدیدی علیه ایران باشند، خواهد بست.

خبرگزاری آمریکایی نوشت: پیام‌های جدید ایران به آمریکا یا به معنای نگرانی‌ جدید ایران بابت تنگه هرمز یا امکان مواجهه احتمالی با آمریکا به دنبال برجام است.

به گزارش فارس، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در مطلبی بااشاره به سخنان دیشب «سردار سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به ادعاهای جدید آمریکا نوشت: معاون فرمانده نیروی قدرتمند سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که ایران تنگه راهبردی هرمز را بر روی آمریکا و متحدانش در صورتی که‌ آن‌ها تهدیدی علیه ایران باشند، خواهد بست.

آسوشیتدپرس نوشت: اظهارات ژنرال سلامی که دیشب از تلویزیون دولتی ایران پخش شد به دنبال تاریخچه‌ای طولانی از لفاظی‌های دو طرفه ایران و آمریکا  و مواجهه این دو بر سر تنگه هرمز که تقریبا یک سوم نفت جهان از این مسیر تردد می‌نماید، به میان آمده است.

سردار سلامی در سخنان دیشب خود گفت: «پیام ما به ملت ایران، آرامش، اطمینان خاطر و امنیت کامل و حرکت به سمت قله‌های بزرگ‌تر و اتکا به ملت اسلامی است.»

وی افزود: «به دشمنان و به خصوص آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم خطاهای گذشته را با اشتباهات جدید تکرار نکنند و از عبرت‌های نزدیک تاریخ درس بگیرند و  از اعمال فشارهای بی‌حد و غیر ضروری به ملت انقلابی ایران پرهیز کنند.»

 بر این اساس،  ژنرال سلامی در خصوص برگزاری رزمایش‌های سپاه، اظهارداشت:  «ما هم مثل ارتش دارای تقویم مشخصی برای رزمایش‌های سالانه هستیم و به تناسب مناسبت‌های نظامی و سیاسی، آنها را برگزار می‌کنیم و شاید رزمایش‌هایی را نیز بدون اطلاع قبلی برای اعمال قدرت ایران، انجام دهیم.»

آسوشیتد پرس نوشت:، اظهارات معاون فرمانده سپاه پاسداران ایران به دنبال انتقاد رهبر انقلاب ایران از آمریکا در روز دوشنبه بابت تحرکات نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس به میان آمد و هنوز مشخص نیست که آیا این علائم به معنای نگرانی‌های جدید ایران بابت تنگه هرمز یا امکان مواجه احتمالی ایران با آمریکا به دنبال برجام است .

 این منبع خبری همچنین گزارش داده بود که نیروی دریایی آمریکا تعدادی از کشتی‌های جنگی خود را به سامانه‌های دفاع موشکی تجهیز و آن‌‌ها را برای مقابله با موشک کشورهایی چون ایران و کره شمالی ارتقا داده است.

 


ویدیو مرتبط :
هشدار فرمانده سپاه به نفوذ آمریکا از روزنه های جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده سپاه:آمریکا قصد حمله به ایران داشت


فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سال‌های 82 تا 86 ایران را محاصره کردند و قصد حمله مستقیم به کشور را داشتند گفت:‌ آمادگی کنونی نیرو‌های مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست.

خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سال‌های 82 تا 86 ایران را محاصره کردند و قصد حمله مستقیم به کشور را داشتند گفت:‌ آمادگی کنونی نیرو‌های مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست.

سرلشکر محمدعلی جعفری در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس وحدت، انسجام و آمادگی نیروهای مردمی پشت سر مقام عظمای ولایت برای دفاع از این وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حاکم بود و امروز نیز این موضوع با عمق بیشتر و توسعه یافته‌تر وجود دارد.

وی بیان کرد: امروز آمادگی نیروهای مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست همچنین اعتقادات و وحدت مردم نسبت به ولی فقیه خود دیگر ثابت شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حمایت از ولایت فقیه امروز به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شده است افزود: راهی که ولی فقیه ترسیم می‌کند قطعاً در راستای تحقق اهداف اسلامی و دستورات قرآنی و الهی است که به مردم دیندار و انقلابی ایران با گوش جان مطیع امر رهبر خود هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در سال‌های 82 تا 86 ایران را محاصره کردند و قصد حمله مستقیم به کشور را داشتند اما وقتی دیدند که ملت ایران مطیع امر رهبر خود است، ترسیدند و دم خود را روی کول خود گذاشته و فرار کردند.

جعفری ادامه داد: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند گزینه نظامی روی میز است دروغ است. آمریکایی‌ها نمی‌دانند که ما می‌دانیم آنها از حمله به ایران بیش از هر کشوری وحشت دارند و قطعاً چنین خیالی در ذهن دولتمردان آمریکایی وجود ندارد ولی به هر حال به عنوان ابزار سیاسی آن را مطرح می‌کنند.

وی به اقوام مختلف ایران اشاره کرد و گفت: اقوام مختلف کشور از جمله اقوام عرب دشت آزادگان که از نزدیک شاهد دلاوری‌ها و همکاری آنها با رزمندگان منطقه بودند رشادت‌های بسیاری در دوران جنگ تحمیلی آفریدند که مایه افتخار این شهرستان است.

فرمانده سپاه پاسداران کل کشور افزود: پایداری و استقامت عشایر در سراسر مرز ایران اسلامی توسط اقوام عرب، لر و کرد ادامه داشته است و خدا را شکر می‌کنیم که چنین وحدتی امروز در همه اقوام ایرانی به خصوص منطقه خوزستان و دشت آزادگان وجود دارد.

وی در پایان گفت: امنیت دینی و تعصبی که عشایر عرب خوزستان نسبت به خاک خود و جمهوری اسلامی دارند باعث شده است که علی‌رغم تمام سختی‌هایی که در منطقه دارند مشکلات را تحمل کرده و وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.