اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوال از رئیس جمهور منتفی است؛ 29 نفر امضای خود را پس گرفتند



 

سوال از رئیس جمهور منتفی است؛ 29 نفر امضای خود را پس گرفتند

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با بررسی و پیگیری های انجام شده مشخص شد 29 نفر از نمایندگان امضاء خود را در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور پس گرفتند، به همین علت سوال از رئیس جمهور فعلا منتفی است.

محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور گفت : با بررسی و پیگیری های انجام شده مشخص شد 29 نفر از نمایدگان امضاء خود را از این طرح پس گرفتند.

این عضو هیئت رئیسه در خصوص علت پس گرفتن امضای برخی نمایندگان از طرح سوال از رئیس جمهور گفت: با توجه به مهلت یک هفته ای نایب رئیس مجلس برای تعیین تکلیف امضا های این طرح، برخی نمایندگان با توجه به شرایط کنونی کشور سوال از رئیس جمهوررا درشرایط فعلی صلاح ندانسته و امضاء خود را پس گرفتند، به همین علت طرح سوال از رئیس جمهور فعلا منتفی است.

به نقل از مهر، دهقان همچنین درباره استعفای مطهری افزود: استعفای آقای مطهری قانونی بوده و باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

نماینده مردم چناران و طرقبه خاطرنشان کرد: استعفای آقای مطهری هفته آینده در جلسه علنی مجلس بررسی خواهد شد و درابتدا آقای مطهری دلایل استعفای خودش را بیان کرده وسپس مخالفان استعفای وی، نظراتشان را بیان می کنند.

این عضوهیئت رییسه درخصوص رای آوردن استعفای مطهری گفت : برداشتم این است که استعفای آقای مطهری رای نمی آورد..../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
توقف سوال از رئیس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

30 نماینده امضای خود را پس گرفتند/طرح سئوال از رئیس جمهور منتفی شد



 

 

 

30 ‌نماینده مجلس در نامه‌ای به هیئت رئیسه، نسبت به پس گرفتن امضای خود اقدام كردند كه بر این اساس تعداد امضا‌كنندگان ‌طرح مذكور ‌به ‌70‌ رسید و ‌این طرح رسماً منتفی شد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس‌ به همراه ‌99 نماینده دیگر مجلس طرح سؤال از رئیس‌جمهور ‌را مطابق با اصل 88 قانون اساسی تهیه و در مورخ شنبه 90/04/05 به هیئت رئیسه مجلس ارائه كرد تا طبق آئین‌نامه داخلی مجلس این طرح ‌در دستور كار قرار گیرد.

اما برخی نمایندگان مجلس كه طرح سؤال را امضا كرده‌ بودند، به فارس گفتند كه "‌امضای ما مشروط به ‌شروط خاصی بود و در زمان فعلی حاضر به عملی شدن این طرح نیستیم ".

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر 30 ‌نماینده مجلس در نامه‌ای به هیئت رئیسه، نسبت به پس گرفتن امضای خود اقدام كردند تا تعداد امضاء‌كنندگان این طرح حداكثر به عدد "70 " كه نشانگر منتفی شدن طرح است، برسد.

براساس اصل هشتاد و هشتم (88) قانون اساسی، درصورتی كه حداقل یك چهارم كل نمایندگان بخواهند درباره یكی از وظایف رئیس‌جمهور سؤال كنند، باید سؤال خود را به‌طور صریح و روشن و مختصر همگی امضاء و به رئیس مجلس تسلیم كنند. رئیس مجلس موضوع را در اسرع‌ وقت به كمیسیون تخصصی ارجاع می‌كند. كمیسیون موظف است حداكثر ظرف یك هفته با حضور نماینده معرفی شده رئیس جمهور و نماینده ‌منتخب سؤال‌كنندگان تشكیل جلسه دهد. در این جلسه، نماینده رئیس جمهور پاسخ مقتضی را از طرف رئیس جمهور ارائه خواهد كرد تا به نمایندگان‌ سؤال كننده گزارش شود...../تحلیل:انتخاب