اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سه مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا/تهران به سمت بیابان شدن می رود



اخبار,اخباراجتماعی,کمیته اضطرار آلودگی هوا

 

 اخبار اجتماعی - سه مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا/ گرد و غبار فعلا باقی است/ تهران به سمت بیابان شدن می رود

 در پی گرد و غبار در تهران و شهرهای اطراف و همچنین افزایش آلودگی هوای پایتخت، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با حضور نمایندگان دستگاههای استانی در استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری به ریاست کریمی معاون عمرانی استاندار تهران و با حضور مدیرکل محیط زیست استان تهران، مدیرکل هواشناسی استان و نمایندگان وزارت بهداشت، اورژانس، ورزش و امور جوانان و دیگر دستگاههای مرتبط و با دستور بررسی آلودگی‌های چند روز گذشته برگزار شد.

در این جلسه پس از استماع گزارش محیط زیست و هواشناسی و نمایندگان وزارت بهداشت و ورزش و امور جوانان و اورژانس تهران مقرر شد با توجه به اینکه مقدار گرد و غبار در شهر تهران تا دو روز آینده در بدترین حالت ثابت خواهد بود، اداره کل محیط زیست استان تهران هشدارهای لازم را از طریق بیانیه اعلام کند.

همچنین برای پیش‌بینی بهتر از وضعیت هوای تهران و اطلاع رسانی به موقع به شهروندان کمیته‌ای تشکیل شد تا نسبت به بررسی راهکارهای لازم و حتی در صورت نیاز اصلاح آئین‌نامه‌های مربوط و با توجه به اینکه استاندار تهران عضو کمیسیون ویژه تهران و سایر کلانشهرها در دولت است اقدام و موضوعات را از طریق آن پیگیری کند.

مصوبه دیگر جلسه امروز تشکیل کمیته‌ای با عضویت اداره کل بحران استان تهران و محیط زیست و نمایندگان وزارت بهداشت و معاونین عمرانی فرمانداری‌های شهرستان‌های مربوط برای بررسی وضعیت منشاء آلودگی و گرد و غبار که احتمالا معادن سطح استان تهران هستند، بود و مقرر شد گزارش آن در جلسه آینده ارائه شود.

براساس بحث‌‌های صورت گرفته در جلسه امروز مقرر شد مرکزی در محیط زیست استان تهران با تأمین بودجه استانداری تشکیل شود تا همه اطلاعات مربوط به هوا از طریق دستگاه‌های ذیربط را جمع‌آوری و نسبت به پیش‌بینی وضع هوا در ساعت‌ها و روزهای آینده اطلاعات لازم را به مسئولین و مردم ارائه کند.

 تهران بیابان می شود
همچنین محمدهادی حیدرزاده، مدیر کل محیط زیست استان تهران پس از جلسه امروز به فارس گفت: مهمترین دلایل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در آسمان این کلانشهر همزمان شدن وزش بادهای غربی و بادهای شرقی در این استان بوده است. نشست زمین و فروکش کردن آب‌های سطحی از دیگر عوامل خشکسالی کلانشهر تهران بوده که با افزایش گرد و غبار همراه شده است.

حیدرزاده گفت: کلانشهر تهران کم کم به طرف اکوسیستم بیابانی پیش می‌رود. همچنین وجود معادن در استان تأثیر قابل توجهی در افزایش گرد و غبار دارد و بهره‌برداری‌های غیراصولی نیز در این باره مؤثر بوده است.
 اخباراجتماعی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
سخنرانی شهردار تهران در اولین همایش مدیریت آلودگی هوا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فردا: تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا/تصمیم گیری درباره تعطیلی تهران



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

فردا: تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا/تصمیم گیری درباره تعطیلی تهران

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به افزایش غلظت آلاینده ها در پایتخت، گفت: جلسه کمیته اضطرار فردا تشکیل می شود.

به گزارش مهر، محمدرضا محمودی با اشاره به افزایش آلودگی هوا در تهران، اعلام کرد: با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوای تهران افزایش یافته است، صبح فردا دوشنبه جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران تشکیل می شود.

معاون عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: طبق آخرین گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز شاخص آلودگی هوای تهران به 143 PSI رسیده است که هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد و به این منظور جلسه کمیته اضطرار فردا تشکیل می شود.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری این جلسه تصمیم گیری درخصوص تعطیلی مدارس و ادارات اعلام می شود./مهر